Özil-skifte vækkede forbavselse i Real Madrid-toppen

12 år 10 måneder siden #1 af Daniel

Özils skifte til engelske Arsenal var ikke kun en overraskelse blandt madridistas verden over, men også i Real Madrid-truppen og endda i toppen af hierarkiet af denne, vækkede skiftet forbavselse, om end der var forståelse for tyskerens beslutning; Ronaldo var især uforstående over for Özils afgang.

- Det er en smule overraskende. Det er et stort tab, både menneskeligt og sportsligt. Jeg troede, at han lavede sjov, da han tog afsked med os i søndags. Han er anderledes; der er ingen som ham i verden. Han gør forskellen på banen – han er et fænomen, sagde Arbeloa til AS og uddybede, at Özils afgang nødvendigvis må være hård for fansene, da han var elsket i Madrid.

Sergio Ramos er en nær ven af Özil og det var tydeligt at disse havde et specielt venskab. Ramos havde følgende at sige til tyskerens skifte forud for landsholdspausen.

- Det er åbenlyst, at han var en speciel holdkammerat og ven. Han er en fantastisk fodboldspiller – unik, og det er en skam, at han måtte forlade os. Hvis det var op til mig selv, ville han være den sidste til at forlade Real Madrid. Jeg forstår det ikke, men det er et personligt valg, og han bestemmer selv sin fremtid. Jeg er ikke irriteret, men ked af, at han har forladt os.

Isco bakker sine landsmænd op og havde følgende at sige til MARCA om Özils beklagelige afgang.

- For at være ærlig, så overraskede det mig, især efter at han i sidste uge fortalte, at han ønskede at blive i klubben. Vi alle kender Özil. Han har mange fodboldmæssige kvaliteter, og er dén spiller, som kan ændre kampens forløb

Özils afgang vækkede ikke kun forargelse hos Ronaldo, men også vrede. Det er ikke nogen hemmelighed, at forståelsen på banen de to i mellem resulterede i mange mål, og netop dette faktum irriterer Ronaldo, mener sportsavisen AS at vide.

- Özils afgang er en rigtig dårlig nyhed for mig; han kendte om nogen mine bevægelsesmønstrer foran mål. Ronaldo skulle sågar under landsholdssamlingen være citeret for at sige, at han er vred over, at Özil er blevet afhændet.

Man kan ikke fortænke Ronaldo og resten af truppen i at være forbavset over Özils afgang; han fodrede om nogen sine holdkammerater med målgivende afleveringer. Ancelotti og ledelsen har dog vurderet, at Isco er klar til at varetage denne opgave, hvorfor Özil nu er at finde i engelsk fodbold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af BBB

- Özils afgang er en rigtig dårlig nyhed for mig; han kendte om nogen mine bevægelsesmønstrer foran mål. Ronaldo skulle sågar under landsholdssamlingen være citeret for at sige, at han er vred over, at Özil er blevet afhændet.

Det citat kunne jeg faktisk godt tro på var sandt. Ikke fordi Ronaldo fremstilles egoistisk, men mere fordi det vel er sandt at han ikke har fået samme service i de seneste par kampe.

12 år 10 måneder siden #3 af MMM

BBB skrev:

Det citat kunne jeg faktisk godt tro på var sandt. Ikke fordi Ronaldo fremstilles egoistisk, men mere fordi det vel er sandt at han ikke har fået samme service i de seneste par kampe.

Ikke at jeg tror der skal ligges noget dybere i det, men det er da lidt ironisk, at Ronaldo ikke scorede i de to kampe Özil var på banen, men kom i gang da Özil var på bænken.

• Mou94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #4 af Mou94
Salget af Özil vil ramme os mere end forventet.

Jeg går ud fra, at Özil er blevet solgt, fordi vi skal spille 4-3-3 med isco på midtbanen, mens Ronaldo, Bale og Benzema er i angrebet.
Men hvis vi alligevel skal spille 4-2-3-1, vil jeg stadig foretrække Özil som offensiv midt. Og det virker også til, at truppen begræder meget hans exit.

Jeg tror, at hvis vi havde beholdt Özil, kunne vi veksle mellem 4-3-3 og 4-2-3-1, og dermed kunne bruge disse to forskellige taktikker, og evt. skifte i løbet af kampen, hvilket vil gøre det meget besværligt for modstanderen.

12 år 10 måneder siden #5 af M_linding
Der efterhånden mange sider af denne sag...

Men selvom mit hjerte måske siger noget andet, så forstår min hjerne bedre og bedre salget af Ozil.

Den seneste historie der har være fremme har været, at Ozil ville have 10 mio. euro i løn. Og udover at det er for meget, så er det også ved at være en dårlig vane, at flere af vores spillere kræver lønforhøjelser, lang tid før deres kontrakter har udløb.

Forstå mig ret - Ozil er fantastisk og helt unik. Men han fik altså 5 mio. euro i forvejen, og har lige spillet en sæson, hvor han ikke ramte samme niveau som i 2010-2012... Dertil kommer at han er en luksusspiller, forsået på den måde, at han hverken er speciel målfarlig eller kan arbejde defensivt. Ozil er en feinsmecker, som er fantastisk på sine bedste dage. Men jeg kan godt se fordelen ved, at det nu kun er Ronaldo, som er "fritaget" fra defensive pligter.

Jeg synes at det lugter lidt af dårlig rådgivelse (var der nogen der sagde Bendtner), da Ozil havde været bedre tjent, på den lange bane, hvis han havde arbejdet sig til en forbedret kontrakt.

Rent sportsligt er det også lidt lettere, at gennemskue balancen på holdet nu. De tre forreste giver næsten sig selv, men der er masser af kvalitet og potentiale på bænken.

Jeg ville meget gerne have beholdt Ozil, og spillet med både ham og Isco. Men vi har endelig en træner, som jeg tror på, og han skal gøre tingene på sin måde. Og i forhold til Ancelotti's system, giver Ozil-salget mening i min verden.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Jaken, MMM

12 år 10 måneder siden #6 af sebbereal

M_linding skrev: Der efterhånden mange sider af denne sag...

Men selvom mit hjerte måske siger noget andet, så forstår min hjerne bedre og bedre salget af Ozil.

Den seneste historie der har være fremme har været, at Ozil ville have 10 mio. euro i løn. Og udover at det er for meget, så er det også ved at være en dårlig vane, at flere af vores spillere kræver lønforhøjelser, lang tid før deres kontrakter har udløb.

Forstå mig ret - Ozil er fantastisk og helt unik. Men han fik altså 5 mio. euro i forvejen, og har lige spillet en sæson, hvor han ikke ramte samme niveau som i 2010-2012... Dertil kommer at han er en luksusspiller, forsået på den måde, at han hverken er speciel målfarlig eller kan arbejde defensivt. Ozil er en feinsmecker, som er fantastisk på sine bedste dage. Men jeg kan godt se fordelen ved, at det nu kun er Ronaldo, som er "fritaget" fra defensive pligter.

Jeg synes at det lugter lidt af dårlig rådgivelse (var der nogen der sagde Bendtner), da Ozil havde været bedre tjent, på den lange bane, hvis han havde arbejdet sig til en forbedret kontrakt.

Rent sportsligt er det også lidt lettere, at gennemskue balancen på holdet nu. De tre forreste giver næsten sig selv, men der er masser af kvalitet og potentiale på bænken.

Jeg ville meget gerne have beholdt Ozil, og spillet med både ham og Isco. Men vi har endelig en træner, som jeg tror på, og han skal gøre tingene på sin måde. Og i forhold til Ancelotti's system, giver Ozil-salget mening i min verden.

Er stort set helt enig med dig hele vejen igennem!

Jeg græder stadig indvendigt over tabet af Özil, han var én af mine absolutte yndlingsspillere i Real Madrid, men man kan ikke gøre så meget mere, sket er sket og tiden vil vise om det var en god beslutning eller dårlig beslutning! Jeg tror virkelig at det bliver et kæmpe tab desværre og kan mærkes rigtig meget, og jeg frygter også for at truppen med nogle af de største profiler som Ronaldo, Ramos, Casillas, Khedira osv kan tvivle på deres fremtid i klubben, da de kan synes at det er et totalt dårligt sportsligt valg og med god grund, han var jo Mr. Assist og har i den grad levet op til forventningerne synes jeg og bliver kun bedre, selvom han slevfølgelig også har haft sine dårlige dage. Havde virkelig håbet og troet på at han minimum ville have spillet 10 år i Real og blive en legende som han var godt på vej til!

Men ja man kan sige meget, men jeg håber virkelig inderligt på at Isco og Modric kan tage over i oplæggerens rolle og selvfølgelig di Maria når han får chancen!

Bliver spændende at se hvor meget det betyder for Real Madrid på længere sigt!

Håber det bedste for ham i fremtiden!

Özil du vil altid være i vores hjerter!

12 år 10 måneder siden #7 af elle44
Ja vi begræder alle Özils exit (jeg drømte endda vi var best friends haha). Men man må jo bare sige, at et salg var nødvendigt af flere forskellige årsager.

Først og fremmmest har jeg set en Di Maria de sidste 2 kampe der har kæmpet for holdet som ingen anden, og derfor vandt han duellen mellem ham og Özil. (Jeg har brugt det meste af mine vågne tid det seneste år, på at forbande Di Maria langt væk) men jeg synes at vi har brug for en spiller der arbejder begge veje.

Anyways, vi må jo bare ønske Özil alt mulig held og lykke fremover.... Og købe ham tilbage om 3 år til 120 mio. Euro ;)

Leveret af Kunena Forum