Gareth Bale skal få tilhængerne tilbage på Estadio Santiago Bernabéu

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid har ikke kun store forventninger til Gareth Bales evner på banen.

Man håber også, at waliseren kan få indflydelse på antallet af Madridistas på lægterne på Estadio Santiago Bernabéu og dermed være med til at forøge indtægtsgrundlaget for Real Madrid.

I Florentino Pérez´ første sæson som Real Madrid-præsident i 2009 udgjorde indtægterne vedrørende Estadio Santiago Bernabéu og medlemmerne hele 34% af det samlede indtægtsgrundlag. Dengang var det for at se spillere som Cristiano Ronaldo, Kaká og Benzema.

I Real Madrids rekord-sæson i 2011/12 udgjorde de kun 29% af de samlede indtægter, mens det i Mourinhos sidste sæson faldt til 28%.

Tilskuergennemsnittet til kampene på Estadio Santiago Bernabéu (Kapacitet 85.454) var i sidste sæson 62.226 personer og det tal forventer man vil stige med Gareth Bale og de øvrige indkøb.

Første pejling får vi den 22. september, når Getafe kommer på besøg på Estadio Santiago Bernabéu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #2 af Storken
Besvaret af Storken på emne Gareth Bale
futbol.as.com/futbol/2013/09/03/primera/1378167228_935346.html

Man forventer, at Real Madrid vil sælge 40.000 trøjer med Bales navn på ryggen om året. Ifølge Swiss Ramble tjener klubberne i gennemsnit 12€ pr. solgte trøje. Det svarer til en indtægt på 480.000€, hvilket ikke engang dækker hans månedsløn.

12 år 10 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Gareth Bale

Storken skrev: futbol.as.com/futbol/2013/09/03/primera/1378167228_935346.html

Man forventer, at Real Madrid vil sælge 40.000 trøjer med Bales navn på ryggen om året. Ifølge Swiss Ramble tjener klubberne i gennemsnit 12€ pr. solgte trøje. Det svarer til en indtægt på 480.000€, hvilket ikke engang dækker hans månedsløn.

Du glemmer, at man også kan få svedbånd med hans navn på ;-)

Nej, mere seriøst, så skulle Gareth Bale jo gerne være med til at generere et større salg af Real Madrid-trøjer helt generelt og i det hele taget være med til at øge omsætningen i forhold til eksempelvis Matchday-indtægter.

12 år 10 måneder siden #4 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Gareth Bale
Når Perez mener, at man tjener penge på disse galaticos, så er det jo ikke (bare) et spørgsmål om trøjesalg.

I øvrigt ser jeg slet ikke Bale som en type der sælger mange trøjer, da han mangler Ronaldo/Beckham-karismaen... Neymar i Real Madrid havde måske været en anden sag.

Der hvor klubben tjener penge på Bale, er på hans personlige kommercielle indtægter. Men også på den mere abstrakte bane, hvor omtalen er guld værd. Historien om at Real Madrid har købt verdens dyreste fodboldspiller, genererer enormt meget opmærksomhed - ikke mindst uden for Europa.

Som Siempre også har sagt, så tror jeg glædeligt at Perez har betalt det høje beløb for Bale. For i virkeligheden ville handlen måske have været dårligere for Real Madrid, hvis Bale blot havde kostet 60 mio. euro, og var druknet i andre store handler.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved M_linding.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #5 af Storken
Besvaret af Storken på emne Gareth Bale

Siempre Madrid skrev: Nej, mere seriøst, så skulle Gareth Bale jo gerne være med til at generere et større salg af Real Madrid-trøjer helt generelt og i det hele taget være med til at øge omsætningen i forhold til eksempelvis Matchday-indtægter.

Problemet for Real Madrid er, at stjerneindkøb er som at pisse i bukserne. Det er varmt i starten... Perez' løsning er derfor nye stjerneindkøb hver sommer :)

Hvis Real Madrid ønsker flere tilskuere, så skal de enten sænke priserne eller få succes på banen. Jeg går ikke ud fra, at det første er aktuelt. Man kan selvfølgelig argumentere for, at Bale øger chancen for succes på banen, men i min optik kunne de 100€ millioner være brugt mere fornuftigt. Spillere som van Persie og Falcao ville kunne give samme sportslige fremgang, men til en betydeligt lavere pris. Derudover ville de fylde et hul, nemlig pladsen som angriber, hvilket er en af Real Madrids svage positioner. I stedet betød købet af Bale, at man sagde farvel til en af hjørnestenene på holdet i form af Özil.

Reelt set har Perez sagt Bale > Özil + ny top angriber. Det er en helt forkert prioritering ud fra et sportsligt perspektiv, hvis du spørger mig.

Man skal heller ikke glemme, at Real Madrid fra sæsonen 08/09 til 09/10 oplevede en tilskuernedgang. Det er på trods af, at Perez købte for 2 milliarder i det mellemliggende transfervindue.

12 år 10 måneder siden #6 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Gareth Bale

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev: Nej, mere seriøst, så skulle Gareth Bale jo gerne være med til at generere et større salg af Real Madrid-trøjer helt generelt og i det hele taget være med til at øge omsætningen i forhold til eksempelvis Matchday-indtægter.

Problemet for Real Madrid er, at stjerneindkøb er som at pisse i bukserne. Det er varmt i starten... Perez' løsning er derfor nye stjerneindkøb hver sommer :)

Hvis Real Madrid ønsker flere tilskuere, så skal de enten sænke priserne eller få succes på banen. Jeg går ikke ud fra, at det første er aktuelt. Man kan selvfølgelig argumentere for, at Bale øger chancen for succes på banen, men i min optik kunne de 100€ millioner være brugt mere fornuftigt. Spillere som van Persie og Falcao ville kunne give samme sportslige fremgang, men til en betydeligt lavere pris. Derudover ville de fylde et hul, nemlig pladsen som angriber, hvilket er en af Real Madrids svage positioner. I stedet betød købet af Bale, at man sagde farvel til en af hjørnestenene på holdet i form af Özil.

Reelt set har Perez sagt Bale > Özil + ny top angriber. Det er en helt forkert prioritering ud fra et sportsligt perspektiv, hvis du spørger mig.

Man skal heller ikke glemme, at Real Madrid fra sæsonen 08/09 til 09/10 oplevede en tilskuernedgang. Det er på trods af, at Perez købte for 2 milliarder i det mellemliggende transfervindue.

Sådan kan man klandre klubbernes ledelser for meget. Hvis Real Madrid ender med at blive mestre, så var købet af Gareth Bale fantastisk, mens man vil klandre Barcelona for at bruge 58 millioner € på Neymar, når man havde mere behov for defensiv forstærkning. Og omvendt, hvis Barcelona ender med at blive mestre.

Og så kan det godt være, at tilskuertallet er faldet, men indtægterne er steget fra Florentino Pérez trådte til og frem til nu og selve indtægterne omkring Estadio Santiago Bernabéu udgjorde 34% i den periode du henviser til, så økonomisk ser det helt fornuftigt ud.

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Siempre Madrid.

12 år 10 måneder siden #7 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Gareth Bale

Storken skrev:

Bale sku self gerne være med til at sikre sportslig fremgang - nu er det jo ik Gert Nodin man har købt, men en spiller der betragtes som bedste spiller i PL. Når dét så er sagt, så er det da sandt at man på et par andre pladser ku har forstærket sig mere markant, da man stod dårligt; f.eks. central midt, hvor man ku ha forstærket sig markant med en Vidal (i stedet for at at fyre 38 mio af på Illarra) eller i angrebet hvor man ku ha skiftet en middelmådig Benzema ud med en Falcao f.eks.

Men synes nu heller ik vi stod vanvittig stærkt på den højrekant som Bale er tiltænkt, da Di Maria har været urimeligt ringe i over et år. Så siger du godt nok at Bale-købet kostede Özil en plads i klubben - og det ka da godt være det var den berømte dråbe - men jeg ka da kun se én spiller der er direkte årsag i Özils problemer - og det er Isco. Når man har en spiller som Özil som kun er anvendelig på én plads - den centrale offensive midt - og man så køber en spiller for 30 mio til at spille offensiv midt - jamen så ka det vel ik komme som nogen gigantisk overraskelse for særlig mange, at man risikerer den ene blir utilfreds. Hvis den eneste plads der var ledig til Özil var højrekant og han ik ville være tilfreds med at kæmpe om den centrale plads - jamen så synes jeg det er fuldstændig iorden at sælge ham. Imo, så er Di Maria bedre som højrekant, og jeg tror sågar Jesé vil fungere bedre derude, end Özil. Så jeg ser altså ik Bale-købet som den direkte årsag til Özil-salget.

men det var måske nok lidt off topic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 10 måneder siden #8 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Gareth Bale

Siempre fiel skrev: (i stedet for at at fyre 38 mio af på Illarra)

Real Madrid offentliggør ellers nærmest aldrig transferpriser, men når de nu endelig gør det, så er det alligevel den transferpris som flest tager fejl af. 32.190.000 €.

Så siger du godt nok at Bale-købet kostede Özil en plads i klubben - og det ka da godt være det var den berømte dråbe - men jeg ka da kun se én spiller der er direkte årsag i Özils problemer - og det er Isco. Når man har en spiller som Özil som kun er anvendelig på én plads - den centrale offensive midt - og man så køber en spiller for 30 mio til at spille offensiv midt - jamen så ka det vel ik komme som nogen gigantisk overraskelse for særlig mange, at man risikerer den ene blir utilfreds. Hvis den eneste plads der var ledig til Özil var højrekant og han ik ville være tilfreds med at kæmpe om den centrale plads - jamen så synes jeg det er fuldstændig iorden at sælge ham. Imo, så er Di Maria bedre som højrekant, og jeg tror sågar Jesé vil fungere bedre derude, end Özil. Så jeg ser altså ik Bale-købet som den direkte årsag til Özil-salget.

Enig. Özil er fejl-casted til den højrekant, mens Isco passer langt bedre ind i en tremands midtbane.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Leveret af Kunena Forum