Zidane: Ingen spiller er 100 millioner € værd
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Zinedine Zidane er blevet interviewet til franske Canal+ og her fortæller han, at han ikke mener at nogen spillere er 100 millioner værd med henvisning til Real Madrids køb af Gareth Bale.
Real Madrids assistent-træner henviser til sin egen situation, som kom til klubben som verdens dyreste spiller:
- Man skal stille spørgsmålet om han er det værd om et år, idet man for omkring 10 år siden betalte 75 millioner € for mig og jeg sagde, at det var jeg ikke værd. I dag er jeg nødt til at sige, at en spiller ikke er den pris værd. De to klubber er blevet enige om et beløb og ingen tvang dem til at gøre det, men sådan er fodbold, desværre. Det er utroligt sådan som tingene er i dag, at man betaler så mange penge.
Zinedine Zidane er dog helt klar til at beskytte Gareth Bale, når han begynder sit nye liv i Real Madrid:
- Bale forstår den indflydelse, som hans ankomst forårsager. Han kommer til verdens største klub og han gør det med den enorme købspris. Jeg oplevede det og gennem tre måneder var det meget svært. Jeg nåede så vidt, at jeg spurgte mig selv om det bedste ikke var at rejse. Derefter vil tingene flyde lettere, hvis man koncentrerer sig om de ting, der sker på banen. Min rolle bliver at få ham til at spille, som han ved han kan og ikke lade sig presse for meget.
Den franske legende har længe været en varm fortaler for at hente Gareth Bale til klubben:
- Han har et utroligt potentiale, hvilket han har vist gennem de seneste tre år, hvor han har været en af de bedste spillere. Han har også plads til at forbedre sig, han er kun 24 år og jeg tror at han kan give meget til Real Madrid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen