Cristiano Ronaldo glad for ny kontrakt
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Cristiano Ronaldo blev i går fuldt fortjent verdens bedst lønnede fodboldspiller, da han satte sin underskrift på en ny kontrakt, som binder ham til Real Madrid frem til 2018.
Portugiseren kan se frem til en løncheck på 17 millioner € netto om året og dermed belønnes han for sine mere end 50 mål pr. sæson, samt hans merchandise-værdi og popularitet, som på de sociale medier giver ham næsten tre gange flere følgere end hans egen klub (eksempelvis 21.274.403 mod 8.826.602 følgere på Twitter).
Og såvel Cristiano Ronaldo som Florentino Pérez var da også rigtig glade for den underskrevne kontrakt, som blev præsenteret ved en højtidelighed umiddelbart efter, hvor Real Madrid-præsidenten takkede Cristiano Ronaldo for at have forlænget kontrakten. Dermed fik Florentino Pérez en ekstra fjer i hatten forud for den kommende generalforsamling, hvor han kan lade sig hylde for endnu et imponerende regnskab, samt købet af Gareth Bale og altså forlængelsen med portugiseren.
Cristiano Ronaldo var naturligvis også glad og han sagde følgende til spansk presse:
- Jeg vil gerne takke holdet, træneren og præsidenten for at have nået frem til en aftale, som gør mig ekstremt glad. For mig er det et privilegium at fortsætte i denne klub. Jeg vil også gerne sende en tak til de fans, som støtter mig, det er for dem at jeg fortsætter i denne klub, måske frem til afslutningen af min karriere, fordi dette er for mig den største klub. Præsidenten og jeg havde allerede givet hinanden vores ord på det. Mod slutningen af sidste sæson havde vi allerede en aftale, selv om den først er blevet konkret i dag. Det har aldrig været en tanke at forlade Real Madrid, for jeg føler mig rigtig godt tilpas her. Folk behandler mig godt her og det er for mig det vigtigste. Det har været en meget langstrakt affære, men det fik en lykkelig afslutning. Hvis du er på toppen, ønsker du at blive på toppen. For mig er pengene ikke det vigtigste. I livet er der vigtigere ting end penge. De er vigtige, ja, det vil jeg ikke benægte, men det er ikke højeste prioritet. Prioriteten er at være i Madrid, den bedste klub i verden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Ronaldo gik under Beckham Law med den tidligere aftale, hvilket betød en skatteprocent på 24%. Ronaldo fik €10 millioner om året efter skat, hvilket var en udgift på €13 millioner for Real Madrid. Den nye aftale går ikke under Beckham Law, da det er afskaffet siden den første kontrakt blev underskrevet. Klubben skal derfor betale 52% i skat, når de betaler Ronaldo løn. Det svarer til en udgift på €35 millioner med en nettoløn på €17 millioner.
Det kostede med andre ord €22 millioner, at Ronaldo ikke prioriterer penge højest...
- Samim420
- Gæst
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
indkast.dk/index.php?nyhed=108729
"Neymar og Cristiano er begge født den 5. februar, men da Ronaldo var på Neymars alder, der var han bare en middelmådig spiller. I dag er han kun en smule over Neymar, skriver agenten på sin Twitter-profil."
Til sammenligning, med den sæson Neymar går i møde i Barcelona, så præsteret Cristiano, som 21 årig - den alder Neymar har nu - at spille 53 kampe og score 23 mål for Manchester United, så hvis Neymar ikke præsterer det samme, så må han vel være dårligere, i følge Neymar's agents måde at sammenligne de to.
Middelmådig siger han?
Hvis man som middelmådig fodboldspiller, som aldersmæssigt i dag ville svare til en 1993'er (20 årig), havde formået at spille 137 kampe for Manchester United, på tre år(!), så er det sku godt klaret...
Umuligt at sammenligne Neymar's kariere i Santos med Cristiano's kariere for Manchester United, det er simpelthen langt mere imponerende, hvad Cristiano som 21 havde opnået. Neymar's kariere er groft sagt først gået i gang nu.
Cristiano's klubkariere, som 21 årig:
168 kampe 32 mål
Neymar's klubkariere, som 21 årig:
231 kampe 137 mål
Cristiano's landsholdskariere, som 21 årig:
42 kampe 15 mål
Neymar's landsholdskariere, som 21 årig:
42 kampe 26 mål
Alt i alt:
Cristiano, som 21 årig: 210 kampe 47 mål
Neymar, som 21 årig: 273 kampe 163 mål
Jeg benægter ikke, Neymar's statistik, kariere eller-og talent, men Wagner Ribeiro (Neymar's agent) det er ikke så sort på hvid desværre ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Storken skrev: Denne aftale er en dyr fornøjelse for Real Madrid.
Ronaldo gik under Beckham Law med den tidligere aftale, hvilket betød en skatteprocent på 24%. Ronaldo fik €10 millioner om året efter skat, hvilket var en udgift på €13 millioner for Real Madrid. Den nye aftale går ikke under Beckham Law, da det er afskaffet siden den første kontrakt blev underskrevet. Klubben skal derfor betale 52% i skat, når de betaler Ronaldo løn. Det svarer til en udgift på €35 millioner med en nettoløn på €17 millioner.
Det kostede med andre ord €22 millioner, at Ronaldo ikke prioriterer penge højest...
Så har Messi altid været en dyr fornøjelse da han aldrig har været under "Beckham Law" og altid netto har tjent omkring det samme som Ronaldo:-)
¡Hasta la Victoria Siempre!
Storken skrev: Denne aftale er en dyr fornøjelse for Real Madrid.
Tænk sig. Og her gik jeg og troede, at det var en billig omgang! Thank you for stating the obvious! Captain O. Fortæl os noget vi ikke ved, i stedet for at komme her for at få opfyldt dit behov, for at sende stikpiller afsted til højre og venstre, uden at bidrage med en egentlig pointe.
Men i forhold til én ting rammer du trods alt hovedet på sømmet. Fornøjelse er nemlig lige det rette ord! ;-)
Jeg er i øvrigt sikker på, at det skinhellige svin fra Rosario, ikke prioriterer penge! Det forklarer måske, hvorfor skattesvindel er helt i orden! Wake up, little Susie...
Men med fodboldspillere er sagen nu engang den, at de skal tjene til føden over en relativ kort periode, typisk over de 15-22 år (nogle gange færre, andre gange flere) en professionel fodboldspillers karriere løber. Fint nok, at det kan gøre nogle harme, at en spiller drager til Emiraterne, Kina eller Rusland i deres karrieres efterår, men hvis de der - oppe i 30'erne - kan sikre sig en kontrakt, som fremtidssikrer dem og deres familie resten af deres liv, så fred være med det. Velvidende, at når en fodboldspiller går på pension, så menes det for mange i bogstaveligste forstand. Det er deres liv og deres levebrød, som bliver taget fra dem, efter en periode, der ikke engang er halv som lang, som en "normal" karriere på arbejdsmarkedet ellers vil være det.
Så kan man begynde og diskutere, om de egentlig er deres løn værd eller ej, men det er nok så hyklerisk. Tough luck, at de er endt i underholdningsbranchen, hvor de store penge følger med. Men samtidig følger der ligeledes en masse ting med omkring (bevågenhed, opmærksomheden, presset m.m.), som jeg tror de fleste mennesker gerne vil være foruden i deres dagligdag.
For at vende tilbage til Real Madrid og Cristianos kontraktforlængelse, så er det fløjtende ligegyldigt, hvordan og hvorledes skattereglerne og lønnen er skruet sammen. For det første, så er præsidenten, Cristiano og tilhængerne glade. Forhåbentlig alle i og omkring klubben. For det andet, så er det Real Madrid der betaler lønnen. Og så længe de kan finansiere det og rent faktisk betaler løn til spillerne, vel at mærke til tiden, så kan resten være en skid, selv om der sikkert er en masse kloge hoveder (sådan skal det i hvert fald helst forlyde), som vil elske at gå i detaljer omkring det. Det er en god historie...