Ukendt stjerne til Madrid?

12 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Den medieglade agent Francois Gallardo kom torsdag aften med en særdeles interessant udmelding. I fodboldmagasinet Punta Pelota sagde Gallardo således:

" En af de fem bedste spillere i verden har sat sig i kontakt med mit hold af agenter for at vide, om Real Madrid kunne være interesserede. Denne spiller er utilfreds i sin nuværende klub. Vi ved endnu ikke om Real Madrid er interesserede, for vi har ikke videregivet informationen, men enhver klub ville være interesserede i ham."

Hvem denne mystiske spiller vides ikke, men heftige rygter går på, at der enten er tale om Chelseas bænkede Juan Mata, Monacos ambitiøse angriber Falcao eller måske endda Barcelonas Iniesta, som længe har tøvet med at forlænge sin kontrakt med klubben.

Det skal dog understreges, at Gallardo ved flere lejligheder har strøet om sig med påstande, der ikke har haft hold i virkeligheden, ligesom timingen af udtalelsen virker mærkelig set i forhold til lukningen af transfervinduet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Ukendt stjerne til Madrid?
Hvis det er en af verdens fem bedste spillere så er det nok ikke Mata, selvom han ville være den mest oplagte.

Det ville fryde mig, hvis det var Iniesta og det ville glæde mig, hvis det var Falcao.

12 år 10 måneder siden #3 af Real Madrid
Der er ikke plads til Mata i Real Madrid. Måske hvis man sælger Di Maria, men selv den situation vil ikke være optimal. Hvorfor tage fra den ene bænk til den anden?

Jeg er stor fan af Mata, og gør næsten ondt, at vi endelig har en verdensklasse canterano, vi ikke har taget brug af.

Derudover hedder den officielle top fem pt:

1. Franck Ribéry (FRA) - FC Bayern München
2. Lionel Messi (ARG) - FC Barcelona
3. Cristiano Ronaldo (POR) - Real Madrid CF
4. Arjen Robben (NED) – FC Bayern München
5. Robert Lewandowski (POL) – Borussia Dortmund

6. Thomas Müller (GER) – FC Bayern München
7. Bastian Schweinsteiger (GER) – FC Bayern München
8. Gareth Bale (WAL) – Real Madrid CF
9. Zlatan Ibrahimović (SWE) – Paris Saint-Germain FC
10. Robin van Persie (NED) – Manchester United FC

Så kigger man på de fem øverste kan det kun være Lewandowski, der er tale om. Måske har Schweinsteiger lyst til ny udfordring ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 10 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ukendt stjerne til Madrid?
Tror ikke i skal tage den med top 5 særlig tungt. Det er trods alt en agent som har udtalt sig, og deres job er jo og snakke deres klient op. Falcao har tidligere udtalt sig varmt om Real Madrid, så hvorfor være så diskret ligepludselig? Af hensyn til klubben har jeg forståelse for situationen, men ellers ikke.

Jeg tror ikke på Iniesta, for godt nok er det ikke sværere end som så, men jeg vil ikke lige kunne se fordelen for ham i den situation. Egentlig ville jeg heller ikke have Iniesta, hvis det bliver på bekostning af Isco.

Mata kunne det umiddelbart godt være, og det er også et kæmpe ønske jeg har, men igen Isco er kommet for og blive, og mon ikke Bale har sat sig godt og grundigt på den højrekant til den tid? Mata over Bale til hver en tid! Det virker bare umuligt som situationen er nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #5 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Ukendt stjerne til Madrid?

Dios skrev: Mata over Bale til hver en tid! Det virker bare umuligt som situationen er nu.

Virkelig? For mig er Mata også fuldstændig fantastisk, uden tvivl i top3 over chanceskabende spillere i verden. Det eneste problem han har, et ganske væsentligt et af slagsen i mine øjne, er at han er nødt til at spille på den centrale offensive midtbane. Grundet hans temmelig ringe fysik er hans mand-mod-mand spil ikke noget at skrive hjem om, og han er ikke typen der går til baglinjen og slår indlæg. For mig er det meget lig situationen med Özil der, naturligvis, er blandt de allerbedste playmakers i verden. Bliver han sat ud på kanten gøres han langt mere middelmådig. Hvis vi ikke kunne bruge Mesut, så kan vi heller ikke bruge Mata, sådan som jeg ser det.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig Lewandowski, ham tror jeg ikke det er. Jeg har en okay fidus til at Falcao kommer, når han har tjent lidt prima penge i Monaco, men jeg tror heller ikke det er ham der er tale om her. Iniesta virker også ret urealistisk. Robben vil jeg hade at se tilbage, men det kunne da ligne ham at være utilfreds.

12 år 10 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ukendt stjerne til Madrid?
El Rojo skrev:

Virkelig? For mig er Mata også fuldstændig fantastisk, uden tvivl i top3 over chanceskabende spillere i verden. Det eneste problem han har, et ganske væsentligt et af slagsen i mine øjne, er at han er nødt til at spille på den centrale offensive midtbane. Grundet hans temmelig ringe fysik er hans mand-mod-mand spil ikke noget at skrive hjem om, og han er ikke typen der går til baglinjen og slår indlæg. For mig er det meget lig situationen med Özil der, naturligvis, er blandt de allerbedste playmakers i verden. Bliver han sat ud på kanten gøres han langt mere middelmådig. Hvis vi ikke kunne bruge Mesut, så kan vi heller ikke bruge Mata, sådan som jeg ser det.

Mata er ikke kun fremragende i det chanceskabende spil, han scorer også mange mål ift. hans spillestil. Han ville IMO være den bedste erstatning for Özil, for han kan nemlig det hele.
Nu er det sådan i Real Madrid, at de 3 forreste spiller hvor de har lyst, så om Mata har udgangspunkt i højreside ser jeg ikke som noget negativt, for han har mange gange spillet på kanterne som playmaker, og en rolle jeg også så han udførte i Real Madrid. Nu vil Mourinho dog have ham til og blive kantspiller, fordi han har valgt Oscar som playmakeren centralt. Et valg jeg ikke forstår, men Mata gjorde det fremragende sidste sæson, og der spillede han hvor han havde lyst.
Du kan heller ikke sammenligne Özil med Mata. Mata spillede som kantspiller i Real Madrid, og igennem hele hans ungdomskarriere, og han fik dog også sin debut på kanten.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #7 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Ukendt stjerne til Madrid?

Dios skrev: Mata er ikke kun fremragende i det chanceskabende spil, han scorer også mange mål ift. hans spillestil. Han ville IMO være den bedste erstatning for Özil, for han kan nemlig det hele.
Nu er det sådan i Real Madrid, at de 3 forreste spiller hvor de har lyst, så om Mata har udgangspunkt i højreside ser jeg ikke som noget negativt, for han har mange gange spillet på kanterne som playmaker, og en rolle jeg også så han udførte i Real Madrid. Nu vil Mourinho dog have ham til og blive kantspiller, fordi han har valgt Oscar som playmakeren centralt. Et valg jeg ikke forstår, men Mata gjorde det fremragende sidste sæson, og der spillede han hvor han havde lyst.

Du kan heller ikke sammenligne Özil med Mata. Mata spillede som kantspiller i Real Madrid, og igennem hele hans ungdomskarriere, og han fik dog også sin debut på kanten.

Jo jeg kan da så. Begge er venstrebenede, begge er fantastiske playmakers, begge er hæmmet af en ikke alt for voldsom fart i støvlerne, hvilket er en svaghed for dem hvis de starter på kanten. For bare at nævne et par ligheder ;)

For mig er det ikke synderligt betydningsfuldt hvilken position spilleren er 'vokset op' på - er Bale bedst på backen? Selvfølgelig giver det spilleren en bedre placeringsevne og forståelse for løbemønstre etc., men jeg vil stadig holde fast i at Mata slet ikke er den spiller han er på kanten som hvis hans udgangspunkt er centralt.

Og ja, jeg er enig, i Real er filosofien at de forreste flakker rundt mellem hinanden og ikke er fastsat på nogen position. Derfor mener jeg stadig, at man klart kunne se hvor hæmmet Özil var når hans udgangspunkt var på kanten, ift hvor meget han sprudlede centralt. Det samme mener jeg gælder Mata i Chelsea, og jeg tror ligeledes det ville blive et problem i Real. Han kommer sgu nok ikke, så det er en ganske ligegyldig diskussion, men at man ikke kan sammenligne de to er jeg ganske uenig i.

Leveret af Kunena Forum