Optakt: Getafe; et ubehageligt deja-vu

12 år 10 måneder siden #1 af Daniel

Dette lille Madrid-derby danner i morgenaften rammen om den sagnomspundne frase: Davids kamp mod Goliat – det bliver en i sandhed en svær opgave forstadsklubben Getafe kommer på, om end forstadsbørnenes hjemmebane Coliseum Alfonso Pérez så sent som i sidste sæson stak en kæp i et i forvejen halvpunkteret Real Madrid-hjul. Det var nemlig hér, at Kongeklubben grundlagde – ja, de var selv skyld i det – deres halvsløje sæson i La Liga BBVA i fjor, da man tabte uforståelige 2-1, efter at have misbrugt et ocean af oplagte målchancer.

I morgenaften er det derimod Santiago Bernabéus smukke græstæppe, der kommer til at huse dette mindre lokalderby, og der absolut ingen signaler der peger mod retningen af, at Real Madrid kommer til at gentage sidste sæsons miserable kunststykke, som var dateret mere eller mindre tilsvarende indeværende sæson. Real Madrid vandt nemlig sidenhen det omvendte opgør på Santiago Bernabéu med sikrer 4-0 og statistisk set har hovedstadsklubben da også haft et notorisk solidt tag på Getafe i egen hule, hvor man i de seneste tre opgør ikke har forladt grønsværen uden selv at have banket læderet ind mellem stolperne fire gange – Ronaldo har tegnet sig for syv af disse. Med andre ord. Der er lagt i kakkelovnen til et målrigt opgør, hvor det absolut er OK at være forventningsfuld set med Real Madrid-briller.

Real Madrid døjer med de sædvanlige skavanker - skader til enkelte spillere - og i spansk presse spekuleres der ligeledes i, at Ancelotti har en plan om at spare såvel Isco som kroatiske Modric, der begge har været særdeles velspillende ind til videre i indeværende sæson. Førstnævnte har i hvert fald fået samtlige Madridistas til at glemme den alien-lignende tysker, Mezut Özil. Illarra og Di María skulle eftersigende overtage disses positioner, hvilket ikke er videre usandsynligt. Sidstnævnte spillede en lille halv time i midtugen på den centrale midtbane, hvor han, via sin arbejdsiver og offensive kvaliteter, viste sig at være en sand fornøjelse og tilføjelse til den generelle balance på holdet. Ancelotti har praktiseret et offensivt spillende Real Madrid-hold på hjemmebane for at tilfredsstille et til tider meget kræsent hjemmebanepublikum, og bulletinerne lyder altså, at italieneren har i sinde at benytte sig af dette i morgenaften lige så. Denne omrokering på midtbanen betyder naturligvis også, at Bale er tilbage i startopstillingen, hvilket måske ikke er så usædvanligt.

Kampen fløjtes i gang kl. 19:00 og kan følges på 6'eren.

Dommer: Fernández Borbalán

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af Steen

den alien-lignende tysker, Mezut Özil

Haha, wtf?

Nå, men her kan man se lidt af dagens træning

Som Madridista skriver, så kan dette være de 11 i morgen: Diego; Carvajal-Pepe-Nacho-Arbeloa; Illarra-Khedira; Di Maria-Bale-Cristiano; Benzema. Det var i hvert fald den start-elleve Ancelotti prøvede i dag, ifølge Marca.

En sikker sejr, 3-4 - 0 tror jeg.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #3 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Optakt: Getafe; et ubehageligt deja-vu

Daniel skrev: Ancelotti har en plan om at spare såvel Isco som kroatiske Modric, der begge har været særdeles velspillende ind til videre i indeværende sæson. Førstnævnte har i hvert fald fået samtlige Madridistas til at glemme den alien-lignende tysker, Mezut Özil.

Jeg kommenterer det sjældent, men jeg synes altså det er for useriøst med den formulering. Det er for meget, at Perez føler sig nødsaget til at sætte Özil i et dårligt lys - det klæder ingen af følge trop og gå ned på det niveau. Jeg er uenig i salget af Özil, men nu må vi videre - fokus bør være på de spillere, som nu engang er i klubben. Jeg synes det er for lavt at ty til sådanne angreb.

• CC
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #4 af CC
Besvaret af CC på emne Optakt: Getafe; et ubehageligt deja-vu
"Førstnævnte har i hvert fald fået samtlige Madridistas til at glemme den alien-lignende tysker, Mezut Özil."

Nej, nej det har vi ikke. Han præsterede på mindst samme niveau som Isco, men passede desværre ikke ind i Ancelottis system.

12 år 10 måneder siden #5 af 2:18

Jack Daniels skrev:

Daniel skrev: Ancelotti har en plan om at spare såvel Isco som kroatiske Modric, der begge har været særdeles velspillende ind til videre i indeværende sæson. Førstnævnte har i hvert fald fået samtlige Madridistas til at glemme den alien-lignende tysker, Mezut Özil.

Jeg kommenterer det sjældent, men jeg synes altså det er for useriøst med den formulering. Det er for meget, at Perez føler sig nødsaget til at sætte Özil i et dårligt lys - det klæder ingen af følge trop og gå ned på det niveau. Jeg er uenig i salget af Özil, men nu må vi videre - fokus bør være på de spillere, som nu engang er i klubben. Jeg synes det er for lavt at ty til sådanne angreb.

Jeg stemmer I Jack D, om ikke uanstændigt så i hvert fald upassende formulering.

12 år 10 måneder siden #6 af Steen
López - Carvajal, Pepe (C), Nacho, Arbeloa - Khedira, Illarramendi - Di María, Bale, Ronaldo - Benzema.

Som forventet. Det bliver spændende at følge Bale i hans hjemmedebut!
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

12 år 10 måneder siden #7 af Roesen7
Er jeg gået glip af noget ang. Ramos????

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

12 år 10 måneder siden #8 af Steen

Roesen7 skrev: Er jeg gået glip af noget ang. Ramos????

Han bliver bare sparet, han følte sig udmattet efter Galatasaray kampen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

12 år 10 måneder siden #9 af Steen
Bale er måske ude af kampen med en skade....

Bliver godt nok sur hvis han ikke kan spille, havde glædet mig rigtig meget til at se ham spille..

Isco starter inde i stedet, han er ikke med.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.

12 år 10 måneder siden #10 af Daniel

Steen skrev: Bale er måske ude af kampen med en skade....

Bliver godt nok sur hvis han ikke kan spille, havde glædet mig rigtig meget til at se ham spille..

Isco starter inde i stedet, han er ikke med.

Det er FANDEME ærgerligt!

12 år 10 måneder siden #11 af Siempre Madrid
Bale er i startopstillingen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 10 måneder siden #12 af Daniel

Siempre Madrid skrev: Bale er i startopstillingen.

You just made my day!

Leveret af Kunena Forum