Alonsos snarlige kontraktudløb
Xabi Alonso på træningsbanen
Xabi Alonso lider i øjeblikket. Han har kontraktudløb til sommer, er skadet, og i uvished over, om Real Madrid derfor ønsker at forlænge den nuværende kontrakt. Midtbanegeneralen har tidligere luftet sine fremtidige planer om at slutte sin karriere andetsteds end Real Madrid, hvilket formentlig ikke hjælper ham synderligt i denne henseende.
Xabi Alonsos dobbeltskade har således holdt ham ude af spillet i flere måneder, men den elegante midtbanespiller nyder stadig stor anseelse i Real Madrid, om end det er tvivlsomt, at han kan nå sit forhenværende niveau, og med spillere som Khedira, Illara, Isco, Modric og Casemiro, for ej at glemme Di María, kan det godt blive svært for Alonso at tilspille sig en plads i startopstillingen for Real Madrid igen, dog ikke umuligt - Alonsos boldmæssige kvaliteter er trods alt uforlignelige.
Juventus-træneren, Antonio Conte, skulle ifølge italienske medier være interesserede i at tilknytte spanieren, hvilket madridista.dk tidligere har kunnet berette. Én ting er sikkert. Alonso får ikke svært ved at finde en ny arbejdsgiver, skulle Real Madrid ikke forlænge dennes kontrakt.
Madridista.dk følger naturligvis denne sag tæt. Et salg af Alonso ville være et enormt tab for Real Madrids sjæl på banen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Holdet kan stadigvæk bruge Xabi' evner, og man kan se fx Pirlo i Juve. Manden har ikke bare et awesome skæg men også en høj alder, dog han har været så afgørende for Juventus' genopstandelse. Rutine er guld værd.
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Jeg er ikke sikker på hvor interesseret han er i at skulle flytte langt væk igen, familien har det godt i Madrid og tror også at det har en stor faktor. Han har på et tidspunkt nævnt at han gerne slutter karrieren i madrid og at han stopper med at spille bold den dag han føler at han ikke kan følge med mere.
Lykke skrev: Jeg håber inderligt at han bliver, for syntes stadig at han er en vigtig spiller, han har en god erfaring som de unge kan lære noget fra. Af hvad jeg havde forstået skulle han også fungere lidt som læremester for Illarramedi.
Jeg er ikke sikker på hvor interesseret han er i at skulle flytte langt væk igen, familien har det godt i Madrid og tror også at det har en stor faktor. Han har på et tidspunkt nævnt at han gerne slutter karrieren i madrid og at han stopper med at spille bold den dag han føler at han ikke kan følge med mere.
Han har jo også stadig et år, som minimum, hvor han kan hjælpe Illara.
Spørgsmålet er så, hvor langt Illara er fra, at kunne få en nøglerolle... Ét eller andet siger mig, at der ikke går mere end fire måneder - Og så kommer Alonso for alvor i overskud.
En spiller som Alonso må ikke sidde på bænken... Det ville være synd, på alle mulige måder.