Ancelotti mødte pressen forud for Atlético Madrid

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti besvarede velvilligt pressens spørgsmål i dag. Som altid med det karakteristisk hævede øjenbryn.

Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for morgendagens El Derbi mod Atlético Madrid på Estadio Santiago Bernabéu.

Og det var naturligvis et pressemøde, som kom til at handle om dommer-polemikken i opgøret mod Elche, som har bredt sig som ringe i vandet helt over til Catalonien, hvor man i vanlig opportunistisk stil ikke lader en chance for at kritisere Real Madrid gå fra sig, selv om man for få uger siden fik markant hjælp af selvsamme dommer i hjemmekampen mod Sevilla. Om det sagde Ancelotti:

- Jeg foretrækker at tænke at dommerne, såvel som spillerne, begår fejl på banen og intet andet. Jeg skal ikke afgøre, om der var straffe eller ej til Pepe og om det var frispark eller ej til Cala på Nou Camp. Også trænerne begår fejl.

Der venter en svær kamp i morgen, erkender Ancelotti:

- Vi vil gøre alt for at vinde og jeg tror at efter kampen mod Elche vil vi spille med en anden ånd. Vi har lært, hvor vi mislykkedes og jeg er sikker på, at vi kan spille en god kamp mod Atlético. Truppen er meget motiveret. Vi har maksimal koncentration på dette lokalopgør, for Atlético er to points foran os og vi har chancen for at overhale dem. Det bliver ikke let at finde offensive løsninger, men vi er nødt til at være hurtige over for Atlético. Hvis vi spiller langsomt, bliver det svært. Jeg mener ikke, at man kan sige, at Atlético er mere et hold end os lige nu. Atlético er mere aggressive end os og de har mere fysisk styrke. Men Real Madrid har mere kvalitet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum