Ancelotti: Vi spiller for langsomt

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti mødte spansk presse efter El Derbi-nederlaget og han erkendte, at spillet ikke havde været godt:

- Jeg mener, at det er det samme problem som i tidligere kampe. Opspillet er for langsomt og når bolden når op til angriberne er der ikke plads. Når man spiller langsomt mod et hold med en god defensiv......med målet i starten af kampen blev det svært. Det var ikke en god kamp. Vi begyndte sæsonen godt og spillede nogle gode kampe, men i de sidste to kampe har det ikke været sådan. Det er ikke nemt i øjeblikket, at tabe en kamp hjemme er ikke godt for os, det skal jeg tænke over.

Carlo Ancelotti fik lov til at lytte til publikums mishags-ytringer, da han valgte at lade Benzema blive på banen og udskiftede Isco med Morata. Der var dog en mening med det valg:

- Jeg udskiftede Isco, ikke fordi han spillede dårligt, men fordi jeg så det som en sidste mulighed for at få nogle afslutninger i feltet.

Atlético Madrid og Barcelona kører nu parløb i toppen og har et forspring på fem points ned til Real Madrid, men Ancelotti er fortsat fortrøstningsfuld:

- Jeg mener ikke, at ligaen er tabt. Dette hold har gjort det godt indtil sidste kamp og vi er kommet godt fra start i Champions League. Fem points efter er en del, men ligaen er meget lang, lige nu er problemet at få forbedret holdets spil.

Carlo Ancelotti mener dog ikke, at der skal ske drastiske ændringer i den måde, som holdet spiller på:

- Vi skal fortsætte med det arbejde, vi har gang i, for problemerne når man ændrer spillestil er normale. Jeg har stor tiltro til holdet. Vi skal forbedre spillet vertikalt, spille hurtigere og med større bevægelse.

Endelig var der store – og velfortjente – roser til Atlético Madrid:

- De fortjente at vinde kampen, de spillede godt defensivt, arbejdede godt sammen og det var den store forskel i kampen. Jeg mener, at Atlético er et meget kompakt hold, med store kvaliteter, som spiller godt. De har store muligheder for at kæmpe med om titlen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum