Heftig kritik af Carlo Ancelott

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Kritikken af Carlo Ancelotti tager til i Madrid

Carlo Ancelotti har været i Real Madrid i omkring 100 dage, men allerede nu begynder spansk presse at rasle med sablerne og kræve hans afgang.

Baggrunden er den elendige start på sæsonen, hvor meget lidt har fungeret og hvor man efter kun syv spillerunder er distanceret med fem points og med udsigt til, at man i tiende spillerunde skal en tur til Nou Camp.

Spansk presse hæfter sig ved flere ting, men i særlig grad det faktum, at holdet ikke har en defineret spillestil. Hvor man under José Mourinho ofte kunne leve på hyperfarlige kontra-angreb, så er spillet nu så langsomt, at modstandernes forsvar ofte når på plads og dermed kan man ikke udnytte Cristiano Ronaldos (og Gareth Bales) hurtighed. Samtidig kontrollerer man på ingen måde heller kampene, sådan som Ancelotti har snakket om fra første dag.

Herudover er der angiveligt også dyb forundring i spillertruppen over, at Fabio Coentrao har været med fra start på bekostning af eksempelvis Nacho i Marcelos fravær og det skyldes især, at portugiseren har brugt hele sommeren på at fortælle, at han gerne vil væk fra klubben. To andre Canteranos, Jesé og Morata, har heller ikke fået mange chancer og det er på trods af, at Karim Benzema har været heftigt kritiseret.

Kritikken har også nået tilskuerpladserne, hvor tålmodigheden aldrig har været stor, men den er så småt ved at ophøre med flere af spillerne og altså med Carlo Ancelotti, som i lørdags måtte lægge ryg til en heftig pibekoncert, da han valgte at udskifte Isco og dermed beholdt en ellers usynlig Benzema på banen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #2 af falle
Besvaret af falle på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott
Jeg er i enig i mange af de aspekter, men at snakke om en Ancelotti-fyring er alt, alt for tidligt. Manden skal stadig havde indført koncept og spillestil, og den slags kan tage sin tid.

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #3 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott

Manden skal stadig havde indført koncept og spillestil, og den slags kan tage sin tid.

Men har han et koncept? Det er godt nok svært at se. Men jeg håber da inderligt, så ikke vi får et cirkus med trænerlappeløsninger.

12 år 10 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott

Redondo skrev:

Manden skal stadig havde indført koncept og spillestil, og den slags kan tage sin tid.

Men har han et koncept? Det er godt nok svært at se. Men jeg håber da inderligt, så ikke vi får et cirkus med trænerlappeløsninger.

Kender du ikke selv til, og skulle rydde op dagen efter en kæmpe fest. Ting tager tid, og det er helt nyt for spillerne, at de bare træner med bolden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

12 år 10 måneder siden #5 af ElMadrid

Dios skrev:

Redondo skrev:

Kender du ikke selv til, og skulle rydde op dagen efter en kæmpe fest. Ting tager tid, og det er helt nyt for spillerne, at de bare træner med bolden.

Jeg har hørt den før med at man ikke trænede med bolden under Mou, men er rigtigt? I så fald, hvad i alverden trænede man? var det udelukkende fysiske trænger eller?
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved ElMadrid.

12 år 10 måneder siden #6 af baggins
Jeg er helt enig i forhold til Nacho, Jese og Morata.

Coentrao skulle man have sendt ud i kulden efter sine udtagelser. Man var meget konsekvent med Kaka, Higuain og Özil i forhold til dette, og det skal ikke ændre bare fordi Man Utd. Ikke kan bestemme sig. Derudover har Nacho spillet over forvendtning og har endda fået landsholdsdebut.
Benzema skulle ud på bænken efter sine fire store afbrændere mod Getafe. Når man har to så store talenter i truppen, så skal de have mere end 10 minutter pr. Kamp - især når den direkte konkurrent ikke præstere.
Samtidig mener jeg virkelig at man skal give Casillas chancen i ligaen, selvom Lopez har spillet ok. Grunden til dette er de mange mål vi har lukket ind, hvilket skyldes dårlig organisation i forsvaret, som målmand også har skyld i. Jeg tror virkelig at Casillas kan sætte prop i, når det gælder at komme bagud i næsten hver eneste kamp, hvilket gør det svære at vinde fodbold kampe.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

12 år 10 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott

ElMadrid skrev:

Dios skrev: Kender du ikke selv til, og skulle rydde op dagen efter en kæmpe fest. Ting tager tid, og det er helt nyt for spillerne, at de bare træner med bolden.

Jeg har hørt den før med at man ikke trænede med bolden under Mou, men er rigtigt? I så fald, hvad i alverden trænede man? var det udelukkende fysiske trænger eller?

Det er sjovt, at han selv har understreget vigtigheden af at træne med bold og at træne i at åbne et forsvar med få spillere. Selvfølgelig har Rui Faria haft en del at lave, men at træne uden bold tror jeg simpelthen ikke på at de har gjort.

I forhold til din analogi så findes der jo strategier til hurtig oprydning: Tøm øl og drinks i en spand, saml øl i kasserne. Smid alt andet i skraldeposer. Vask borde og stole, og stil dem herefter til side. Vask gulvet (evt. væggen og loftet inden gulvet). Gør køkkenet rent til sidst.

Det gælder om at starte med det mest presserende, hvilket som regel (9 ud af 10 gange) er basis ting. For os er det det opbyggende spil, at vi oplever som at det ikke virker, men der er som regel et par niveauer under. Det svarer til at man begynder at vaske borde inden man har fjernet øl og drinks.

Det kan godt være at Ancelotti er dygtig, men i øjeblikket har han ikke været en brandslukker (med brande på Reals niveau), og han har ikke formået at gøre noget bedre.

Så lærte du i øvrigt også at gøre rent efter en fest, Dios. Hvad bliver det næste, nu da jeg har lært dig at Benzema er en evig syndebuk OG du har lært at gøre rent?! ;-) Måske vi snart skal lave en temafest sammen, hvor temaet er yndlingsofre på et fodboldhold. Festen kunne inkludere benzindampe, stævninger, franske ladyboys og ludere af den ikke buksemyndige slags!

baggins skrev: Samtidig mener jeg virkelig at man skal give Casillas chancen i ligaen, selvom Lopez har spillet ok. Grunden til dette er de mange mål vi har lukket ind, hvilket skyldes dårlig organisation i forsvaret, som målmand også har skyld i. Jeg tror virkelig at Casillas kan sætte prop i, når det gælder at komme bagud i næsten hver eneste kamp, hvilket gør det svære at vinde fodbold kampe.

Historien viser at dette ikke er sandt. Ikke blot blev han skadet fordi han ikke kunne kommunikere med Ramos om en ufarlig bold, men i rekordsæsonen havde vi også rekordmange remontadas, fordi vi netop altid kom bagud.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #8 af falle
Besvaret af falle på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott

Redondo skrev:

Netop derfor at jeg skrev at han skal have indført koncept. Det ser vi stadig ikke, men det er jo ikke for sjovt at det gik godt i sommerkampene?

12 år 9 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Heftig kritik af Carlo Ancelott
BBB skrev:

Det er sjovt, at han selv har understreget vigtigheden af at træne med bold og at træne i at åbne et forsvar med få spillere. Selvfølgelig har Rui Faria haft en del at lave, men at træne uden bold tror jeg simpelthen ikke på at de har gjort.

I forhold til din analogi så findes der jo strategier til hurtig oprydning: Tøm øl og drinks i en spand, saml øl i kasserne. Smid alt andet i skraldeposer. Vask borde og stole, og stil dem herefter til side. Vask gulvet (evt. væggen og loftet inden gulvet). Gør køkkenet rent til sidst.

Det gælder om at starte med det mest presserende, hvilket som regel (9 ud af 10 gange) er basis ting. For os er det det opbyggende spil, at vi oplever som at det ikke virker, men der er som regel et par niveauer under. Det svarer til at man begynder at vaske borde inden man har fjernet øl og drinks.

Det kan godt være at Ancelotti er dygtig, men i øjeblikket har han ikke været en brandslukker (med brande på Reals niveau), og han har ikke formået at gøre noget bedre.

Så lærte du i øvrigt også at gøre rent efter en fest, Dios. Hvad bliver det næste, nu da jeg har lært dig at Benzema er en evig syndebuk OG du har lært at gøre rent?! ;-) Måske vi snart skal lave en temafest sammen, hvor temaet er yndlingsofre på et fodboldhold. Festen kunne inkludere benzindampe, stævninger, franske ladyboys og ludere af den ikke buksemyndige slags!

Inden du udnævner dig selv som frelser, hvis det altså ikke allerede er sket, så få lige fingeren på pulsen engang.

Når du skriver han, så går jeg udfra der menes Mourinho, right? Flere medier og generelt bare folk som havde mulighed for og se Real Madrid træne har flere gange nævnt man ikke trænede angrebsspil under Mourinho. Hvis de gjorde, så skal Mourinho nok finde nogle andre træningsøvelser, for de virker tydeligvis ikke! Og spar mig for rekorden af flest scoret mål, tak! :)

Hurtig oprydning er nemt sagt. Handler det ikke mere om det kaos der skal ryddes op efter? Det er da lidt relevant om du skal tømme 5 dåse øl, eller 500.
Mourinho har været træner i 3 år, og i alle 3 år har det handlet om ikke og have bolden, men være farlig på omstillingerne. Havde du da selv regnet med den omstilling af stilarter skete hen over natten? Og hvad er Real's største problem ifølge dig?.

Hvis Benzema vil lege med transvistitter, så er det vel hans problem, og ikke dit, eller? Hvis Ronaldo vil rende rundt i lårkort cowboys shorts, så er det vel hans problem. Og hvis Bale vil rende rundt og ligne en kæmpe tøj mongol i lyserød mavebluse, så er det vel op til ham.

I øvrigt forstår jeg slet ikke dit indlæg. Hvorfor den mærkværdige tone først og fremmest? Og hvorfor skriver du som du gør til mig?.
Jeg konstatere jo bare, og det kan der ikke ændres ved.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum