Ancelotti samlede spillerne til en snak

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrids spillere var i dag tilbage på træningsanlægget for at forberede sig til opgøret mod FC København i Champions League på onsdag.

Her blev det forsmædelige nederlag til Atlético Madrid naturligvis talt igennem og Carlo Ancelotti brugte 50 minutter på at få kommenteret på de ting, som skal rettes i de kommende kampe.

I truppen er der fortsat en fuldkommen tro på, at det gode spil snart viser sig og at resultaterne følger efter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af MMM
Cope havde igår mere om mødet: www.cope.es/detalle/Autogestion-de--los-...del-Real-Madrid.html

Highlights: Det var Casillas og Ramos der bad Ancelotti og Zidane om en snak og det var også dem der ledte mødet, men Ancelotti og Zidane observerede. Kaptajnerne indledte med et 'mea culpa' og tog ansvaret for det ringe spil indtil nu (jeg går udfra de mener spillertruppen og ikke dem selv personligt...) og opfordrede herefter til at ligge kampene i truppen til side, stå sammen, opgive troen på at de er Maradona eller Beckenbauer og istedet arbejde hårdere og med mere intensitet for holdet, ellers var risikoen at denne sæson ville ende værre end tidligere. Pepe undskyldte til Benzema for at tage diskussionen offentligt og Arbeloa var også oppe og vende i en negativ kontekst, men det fremgår ikke hvilken.

Edit. If El Confidencial mindede Ramos Arbeloa om at han rent faktisk ikke er kaptajn: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2...-de-ancelotti_35006/
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, JimmyBroe, rezamadridista, BBB

12 år 9 måneder siden #3 af BBB

MMM skrev: Edit. If El Confidencial mindede Ramos Arbeloa om at han rent faktisk ikke er kaptajn: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2...-de-ancelotti_35006/

Det kan både være positivt og negativt. Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med at en viceanfører trækker et lederkort - så skal Arbeloa i hvert fald have gjort noget meget forkert..

12 år 9 måneder siden #4 af MMM

BBB skrev:

MMM skrev: Edit. If El Confidencial mindede Ramos Arbeloa om at han rent faktisk ikke er kaptajn: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2...-de-ancelotti_35006/

Det kan både være positivt og negativt. Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med at en viceanfører trækker et lederkort - så skal Arbeloa i hvert fald have gjort noget meget forkert..

If EC gik kritikken på Arbeloas offentlige gestuser over de seneste par uger og han blev bedt om at huske på at der er andre, der er bedre placeret en ham til at afklare de problematiske situationer. Arbeloa forsvarede sig med, at han bare forsøgte at forsvare en holdkammerat. Jeg ved heller ikke helt hvad jeg synes om det. Hvis det havde været en offentlig irettesættelse så synes jeg det havde været langt i overkanten, men diskussionen foregik bag lukkede døre (i teorien i det mindste...) og tilsyneladende var et at emnerne til diskussion den manglede enhed på banen. I den kontekst kan jeg godt følge pointen i at minde spillerne om opgavefordelingen. Men det har nok også haft sin betydning at det var Arbeloa, en spiller der ikke er i høj kurs i omklædningsrummet efter sidste sæson.

Casillas holdt sig i marginen efter sine indledende bemærkninger og overlod gulvet til Ramos, der fra sin side gjorde det meget klart at Casillas var kaptajnen og den der havde forsvaret trøjen i over 20 år. Casillas har selv tidligere sagt at han ofte overlod det til Ramos/Puyol at tage ordet i omklædningsrummet og jeg kan sagtens se pointen i at lade Ramos være indpisker pt. Han er både mere højtråbende og har mere spilletid. Men lige netop med Arbeloa tror jeg at Casillas burde tage over selv og få udredet trådende.

edit. If. AS handlede kritikken af Arbeloa også om hans adfærd i nogle faser af spillet: futbol.as.com/futbol/2013/10/01/primera/1380584418_209765.html
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved MMM.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #5 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Ancelotti samlede spillerne til en snak
Meget meget bekymrende at det er stadig spillerne som har magten i omklædningsrum, det kommer aldrig til at fungere i længden.

Det går udover spillet på banen, smitter af på træner team hvad deres opgave er, og spiller trupen bliver delt.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Pepe.

12 år 9 måneder siden #6 af Siempre Madrid

Pepe skrev: Meget meget bekymrende at det er stadig spillerne som har magten i omklædningsrum, det kommer aldrig til at fungere i længden.

Det går udover spillet på banen, smitter af på træner team hvad deres opgave er, og spiller trupen bliver delt.

Og det er måske i virkeligheden Real Madrids største problem, at vi kører med det oldnordiske anciennitet, som bestemmer hvem der skal være anfører og ikke den pågældende spillers reelle evne til at være anfører. Iker Casillas er det tydelige eksempel på, hvordan det går, når man giver anførerbindet til en spiller, som ikke har for fem flade ører leder-evner og det bliver kun værre af, at han i øjeblikket er sat uden for indflydelse i og med, at han ikke er i startopstillingen.

Álvaro Arbeloa har i det seneste lange stykke tid vist de anfører-kvaliteter, som forsvandt med Raúl, nemlig at støtte op om de udsatte i truppen.........det kan man selvfølgelig argumentere for, at Iker Casillas gør også ved at tænke på sig selv før nogen andre, men mit råd til Real Madrid:

Få ryddet op i det anciennitets-halløj, som måske nok er nostalgisk smukt, men til gengæld ganske ubrugeligt i trup-sammenhæng.

Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

12 år 9 måneder siden #7 af Jaken

Siempre Madrid skrev: Og det er måske i virkeligheden Real Madrids største problem, at vi kører med det oldnordiske anciennitet, som bestemmer hvem der skal være anfører og ikke den pågældende spillers reelle evne til at være anfører. Iker Casillas er det tydelige eksempel på, hvordan det går, når man giver anførerbindet til en spiller, som ikke har for fem flade ører leder-evner og det bliver kun værre af, at han i øjeblikket er sat uden for indflydelse i og med, at han ikke er i startopstillingen.

Álvaro Arbeloa har i det seneste lange stykke tid vist de anfører-kvaliteter, som forsvandt med Raúl, nemlig at støtte op om de udsatte i truppen.........det kan man selvfølgelig argumentere for, at Iker Casillas gør også ved at tænke på sig selv før nogen andre, men mit råd til Real Madrid:

Få ryddet op i det anciennitets-halløj, som måske nok er nostalgisk smukt, men til gengæld ganske ubrugeligt i trup-sammenhæng.

Jeg elsker at høre om de 5 manglende ører... Kan heksejagten ikke snart blive stoppet, og i stedet blive erstattet af en mere saglig kritik? Du er meget begejstret for, at komme med store frembrusende postulater, men kan vi ikke få sat nogle eksempler på dem: Hvorfor er Casillas så forfærdelig en kaptajn, som du vil gøre ham til? og hvem burde i stedet være kaptajn?

Jeg er dog enig med dig i, at Arbeloas opførsel umiddelbart har været forbilledlig og at det virker besynderligt, at han skal irettesættes for denne. Det lyder en kende mærkværdigt, men vi kender jo ikke de reelle begivenheder, så jeg vil helst undgå, at blive oprevet over det.

Mht. Casillas, så lader det da til at han, efter de indledende ord, trak til siden og gav ordet til Ramos, hvilket vel er den rette måde, at gøre det på, da Casillas jo ikke nyder synderlig meget spilletid for tiden. Dermed er det nok vigtigere, at lade en af de faste spillere forholde sig til spillet på banen og de mangler der er i denne. Det lyder umiddelbart som det mest logiske.

Hvis Casillas kun tænkte på sig selv, burde han vel have trådt helt til siden, slet ikke været en del af samtalen og i stedet sidde i hjørnet i Valdebebas og have sin agent i røret i et forsøg på, at igangsætte jagten på en ny klub?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

12 år 9 måneder siden #8 af Siempre Madrid

Jaken skrev:

Siempre Madrid skrev: Og det er måske i virkeligheden Real Madrids største problem, at vi kører med det oldnordiske anciennitet, som bestemmer hvem der skal være anfører og ikke den pågældende spillers reelle evne til at være anfører. Iker Casillas er det tydelige eksempel på, hvordan det går, når man giver anførerbindet til en spiller, som ikke har for fem flade ører leder-evner og det bliver kun værre af, at han i øjeblikket er sat uden for indflydelse i og med, at han ikke er i startopstillingen.

Jeg elsker at høre om de 5 manglende ører... Kan heksejagten ikke snart blive stoppet, og i stedet blive erstattet af en mere saglig kritik? Du er meget begejstret for, at komme med store frembrusende postulater, men kan vi ikke få sat nogle eksempler på dem: Hvorfor er Casillas så forfærdelig en kaptajn, som du vil gøre ham til? og hvem burde i stedet være kaptajn?

Jeg er dog enig med dig i, at Arbeloas opførsel umiddelbart har været forbilledlig og at det virker besynderligt, at han skal irettesættes for denne. Det lyder en kende mærkværdigt, men vi kender jo ikke de reelle begivenheder, så jeg vil helst undgå, at blive oprevet over det.

Mht. Casillas, så lader det da til at han, efter de indledende ord, trak til siden og gav ordet til Ramos, hvilket vel er den rette måde, at gøre det på, da Casillas jo ikke nyder synderlig meget spilletid for tiden. Dermed er det nok vigtigere, at lade en af de faste spillere forholde sig til spillet på banen og de mangler der er i denne. Det lyder umiddelbart som det mest logiske.

Hvis Casillas kun tænkte på sig selv, burde han vel have trådt helt til siden, slet ikke været en del af samtalen og i stedet sidde i hjørnet i Valdebebas og have sin agent i røret i et forsøg på, at igangsætte jagten på en ny klub?

Der har over tid været frembragt mange eksempler på det, men det er omsonst at bringe dem igen til folk, som konsekvent lukker øjnene hver gang, at der er den mindste kritik af helgenen i målet (Læs: På bænken).

Som udgangspunkt mener jeg ikke, at Real Madrid har ret mange kompetente anfører-typer. Xabi Alonso er mit bedste (og ved nærmere eftertanke eneste) bud, i det han nyder stor anerkendelse i ledelsen, spillertruppen og i spansk presse. Problemet er, at hans fremtid er uvis, dels i forhold til kontraktforlængelse, dels i forhold til om han er tiltænkt en fast plads i startopstillingen.

Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Siempre Madrid.

12 år 9 måneder siden #9 af Jaken

Siempre Madrid skrev: Der har over tid været frembragt mange eksempler på det, men det er omsonst at bringe dem igen til folk, som konsekvent lukker øjnene hver gang, at der er den mindste kritik af helgenen i målet (Læs: På bænken).

Jeg kan desværre ikke huske nogen af de eksempler. Udover lige de gisninger der var om muldvarper og kritikken af hans kæreste og dennes virke som journalist. Jo, så var der lige de 2 sekunders mundaflæsning fra opvarmningen. Det er alt, jeg lige erindrer.
Jeg synes i hvert fald ikke, at de 3 episoder (hvis man overhovedet kan kalde dem det), overhovedet er nok til at sætte ham i miskredit.

Siempre Madrid skrev: Som udgangspunkt mener jeg ikke, at Real Madrid har ret mange kompetente anfører-typer. Xabi Alonso er mit bedste (og ved nærmere eftertanke eneste) bud, i det han nyder stor anerkendelse i ledelsen, spillertruppen og i spansk presse. Problemet er, at hans fremtid er uvis, dels i forhold til kontraktforlængelse, dels i forhold til om han er tiltænkt en fast plads i startopstillingen.

Helt enig i, at Alonso ville være den oplagte, men som du også siger, så er han formentlig snart fortid i klubben eller bare permanent henvist til bænken. Skal der så hentes en anfører-lignende spiller til klubben, eller har du det fint med ”muldvarperne” Casillas og Ramos som henholdsvis anfører og viceanfører indtil da?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #10 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Ancelotti samlede spillerne til en snak
Syntes nu også Ramos viser ganske gode anføre kvaliteter. Men ja Xabi Alonso var oplagt. Mindes også mourinho gerne vil have ændret anføre konceptet.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved lavivareal.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #11 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Ancelotti samlede spillerne til en snak

lavivareal skrev: Syntes nu også Ramos viser ganske gode anføre kvaliteter. Men ja Xabi Alonso var oplagt. Mindes også mourinho gerne vil have ændret anføre konceptet.

" god anfører kvaliteter " ???? Hva snakker du om ?? Enhver kan være god med munden, men det er på banen han skal udvise anfører kvaliteter.

12 år 9 måneder siden #12 af Raul-Madrid
Nu vi snakker om anføre kvaliteter...

ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article2111624.ece

eneste minus ved Ronaldo er vel hans kropsprog når det ikke lige kører, men ellers er han da PERFEKT! selvom han ikke lige er en Raul!

RAUL!!!!

Leveret af Kunena Forum