Ancelotti samlede spillerne til en snak
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Måske er det i virkeligheden også en af historierne om, hvorfor man sæson efter sæson døjer med kliker udenfor banen og manglende resultater på banen. Jeg skal erkende, at jeg aldrig for alvor har tænkt over det, men det er da interessant, at vi i den grad mangler indpiskere af den positive slags.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
raul7=kongen skrev: Den optimale leder ville vel være Xabi Alonso. Desværre gør hans skade og mulige kontraktudløb det svært, at give bindet til baskeren.
Måske er det i virkeligheden også en af historierne om, hvorfor man sæson efter sæson døjer med kliker udenfor banen og manglende resultater på banen. Jeg skal erkende, at jeg aldrig for alvor har tænkt over det, men det er da interessant, at vi i den grad mangler indpiskere af den positive slags.
Spørgsmålet er vel også om Alonso behøver bindet. Jeg kunne ikke forestille mig hverken Ramos eller Casillas gå i infight med Alonso, hvis han irettesætter andre spillere. Dertil tror jeg simpelthen at der er for meget respekt omkring ham - eller det var der i hvert fald i 11/12-sæsonen.
Systemet har dog en svaghed, der er opstået p.ga. Perez mange køb og salg - nemlig at meget få spillere, har spillet i klubben i mere end tre år og at man derfor har Pepe og Marcelo som 3. og 4. kaptajn. to spillere der ikke har mange lederevner.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Siempre Madrid skrev: Der mener jeg så, at Ramos er aldeles uegnet. Han har bestemt fighter-egenskaberne og han er muligvis også et samlingspunkt i truppen, men det trækker gevaldigt ned, at han er i konstant udvisnings-fare hver eneste gang, at tingene brænder lidt på i defensiven. Hans overblik er simpelthen ikke køligt nok.
Fuldstændig enig med Siempre. Det er simpelthen set for mange gange, hvordan Ramos ikke holder hovedet koldt nok. Han har bestemt potentialet og har da også forbedret sig i den afdeling over årene, men vi ser stadig for mange gestikulationer fra hans side af mod modspillere og dommere. Han er ikke bange for at brokke sig, og det er vigtigt at have en anfører der signalerer ro og overblik. Det synes jeg ikke Ramos gør til fulde endnu.
For mig at se, er der kun 2 spillere i truppen, der opfylder den beskrivelse en anfører, i min bog, skal indeholde: Alonso og Casillas. Det er en synd og skam, at Alonso endnu ikke har kunne spille. Han er et samlingspunkt og uhyre vigtig for holdets organisation og stabilitet. Desværre lakker hans karriere mod enden, men jeg glæder mig stadig til at han atter er i spil igen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- lavivareal
- Gæst
-