Ancelotti: Ansvaret er mit
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
En altid imødekommende Ancelotti besvarede igen idag pressens spørgsmål med stor velvillighed.
Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for morgendagens kamp mod FC København.
Her blev han naturligvis spurgt om holdets svingende præstationer og her svarede han:
- Jeg skal løse det, for det er mit ansvar. Det er normalt, at tilhængerne er skuffede, men det er en motivation for os og for mig, fordi jeg ønsker at tilhængerne kommer til Santiago Bernabéu for at se Real Madrid spille godt. Holdet spiller ikke godt, fordi vi har ændret mange ting. I øjeblikket er positioneringen ikke naturlig, vi har mistet balance og vi er mere sårbare defensivt. Vi skal bruge mere tid til at tænke og gøre spillet mere effektivt. Vi kan gøre mere. Erobringen af bolden er ikke god i øjeblikket og derfor er det svært at finde en effektiv løsning i offensiven. Jeg er sikker på, at holdet snart vil spille godt.
Han blev også spurgt om det var tid til at slå i bordet:
- Resultaterne var gode indtil i sidste uge, hvor vi ikke gjorde det godt. Vi er endnu ikke begyndt at spille naturligt og det er normalt, når man ændrer mange ting. Der skal gå længere tid før spillerne bruger måden at spille på mere naturligt. Jeg er ikke så glad, for i kampen mod Atlético spillede vi ikke godt og vi tabte El Derbi. Det er ikke godt for os og vi skal reagere med det samme med spil og resultater. Jeg har tillid til spillerne og jeg er sikker på at de nok skal reagere rigtigt. Morgendagens kamp er vigtig og den har den betydning, at vi ikke kun kan fortsætte godt i Champions League, men også ændre attituden og ånden med det samme.
Om mødet med spillerne og Florentino Pérez, sagde han:
- Det var ikke et initiativ fra spillerne. Lige nu er det vigtigt at tale for at lære spillernes tankegang at kende. Vi er sammen og spillernes mening er vigtig for at søge en øjeblikkelig løsning. Jeg mener, at Florentino Pérez er den vigtigste person i Real Madrid. Han har gjort meget for at hente mig hertil og det er en meget intelligent præsident. Når der hentes en spiller er det fordi vi alle er enige om det. Indkøbene var gode og jeg er meget glad for, at der er kommet spillere med høj kvalitet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er noget federe at læse end den ofte sammenbidte Mourinho, der dog heller ikke altid fik en ret fair behandling af medierne.
Jeg faldt også over dette interview med manden da han var i Chelsea, som jeg synes er enormt interessant læsning og giver et lille indblik i hvordan han er som person.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen