Ancelotti svært tilfreds
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Carvajal, Isco, Illara og Modric er nye i startopstillingen. Derudover kommer Bale, og så er der en håndfuld spillere med nye roller.
Når først folk/pressen beslutter, at `nu er der krise´, så er det selvforstærkende. Og så kan man jo se tegn på denne krise overalt, hvis det er det man vil.
Man kan spørge sig selv.....: Manuel Pellegrini, José Mourinho og Carlo Ancelotti - Er de ikke ganske kompetente trænere? Og hvorfor ender det så galt? I hvert fald for to af disse, er svaret nok, at de ikke får tid. Og det er sgu ærgerligt, at kulturen i og omkring Real Madrid er selvdestruerende for den vedvarende succes.
Når Ancelotti stiller op til pressen ligner det næsten, at to måneder i Real Madrid har slidt ham mere, end en menneskealder i topfodbold havde gjort forinden. Det er helt gak-gak, hvis du spørg mig...
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Casper HN skrev:
M_linding skrev: Slap nu af folkens...
Om kampen i går:
Det er en CL-kamp, som bliver vundet 4-0 uden at bruge for mange kræfter. Det er jo netop "fint".
Det er i øvrigt sjovt at Gala er middelmådige og FCK er elendige, når begge disse får point imod Juventus. Burde vi så ikke være ret tilfredse med, at Real Madrid vinder de to kampe med samlet 10-1?!
Di Marias oplæg til 2-0 siger faktisk alt: Spillerne havde så meget styr på kampen, at de trykke lidt på speederen hvis det blev nødvendigt. Ronaldo's 2-0 mål strålede af overskud på dagen.
Om situationen generelt:
Real Madrid har vist en kronisk sygdom, som hedder: fans med manglende realitetssans.
Inden sæsonen gik igang, skrev jeg, at Real Madrid ikke ville vinde noget denne sæson. Det skulle ikke forstås negativt, for jeg er glad for at man bygger et ungt spansk hold op.
Ca. samtidig går idioterne i Real Madrid ud og fortæller, at målet er at vinde La Liga og CL - allerede denne sæson. God arbejde, siger jeg bare! Dermed er fiasko og unødvendigt stort pres sikret, inden der er spillet en kamp..
Hvorfor tror folk, at Real Madrid kan opbygge et hold på 2 måneder, når alle andre hold bruger minimum et år på dette?
Vi har ca. 5 nye mand i startopstillingen (plus/minus), mange meget unge spillere som åbenbart skal være verdens bedste efter 1 måned, ny træner, nyt system, helt ny rolle til Ronaldo og en masse skader. Derudover sælger man Ozil ved transfervinduets lukning.
Hvis folk bliver så sure efter hver kamp, risikerer vi en del hjertestop... For lad mig lige afsløre noget dramatisk: Det stabile og gode spil kommer først om 3 til 6 måneder! Muligvis endnu længere, hvis folk i Madrid ikke kan give holdet bare en smule ro. En type som Benzema bliver f.eks. decideret modarbejdet af egne "fans".
Jeg undskylder min bedrevidenhed;) Men helt ærligt... prøv nu lige og sammenlign situationen i Real Madrid, med historien i andre klubber.
Jeg kan til "Real Madrid" oplyse, at jeg hverken er ung eller ny herinde. Hvordan du i øvrigt, kan spotte unge mennesker, er mig en gåde. Jeg går ud fra, at du regner med at folk, der staver dårligt eller bruger mange smiley'er er unge, men på den led fremstår selv du ung(2 smileys i et indlæg). At det så er diskussionen irrelevant er en hel anden side af sagen. Anyways..
"5 nye spillere i startopstillingen (plus/minus)" skriver du. Jeg tænker, at du mener mest minus, for jeg kan i Carlo's startopstilling kun tælle 2. Bale(der endnu ikke har spillet, men er selvskrevet når han engang er fit) og Isco. Carvajal har vel reelt ikke slået Arbeloa af(desværre) og hverken Casimiro eller Illa har vel slået Xabi eller Khedira af endnu. Xabi er skadet, korrekt, men det er Bale også så de to går ud med hinanden.
Så jeg er dybt uenig i at vi står med et helt nyt hold, der skal spilles sammen og finde hinanden.
En langt bedre undskyldning, ville være at vi har fået en ny træner, med et nyt system. Det er her det bliver sjovt, for skal vi acceptere en mellemsæson fordi vi endnu ikke har antydningen af et spil-koncept, der er konkurrencedygtigt? Der er mange klubber, der har skiftet træner(fx Barcelona) og har skiftet system, der klarer sig markant bedre taktisk på nuværende tidspunkt.
Desuden mener jeg heller ikke, at dit argument om unge spillere er gyldigt. Vi har en startopstilling næsten udelukkende etablerede stjerner(på nær Isco, der dog spiller helt fantastisk) og så kan vi krydre med unge spillere, selvom vi næsten ikke gør det.
Mht. Benz, så har folk nu sagt i 3 år, at han bliver fantastisk om 3 måneder. Jeg vil påstå, at jeg på intet tidspunkt har set ham præstere på verdensklasseniveau i længere perioder end 25 minutter ad gangen, og jeg mener, at det var en kæmpe fejl, at klubben solgte ham over Higuain, på trods af at han havde samme problem som Benz.
Salget af Özil forklarer jo ikke hvorfor vi også spillede som en sæk kartofler før han blev solgt, så den køber jeg heller ikke.
Jeg synes, at vi i Carlo har en træner, der endnu ikke har vist, at han har evnen til at motivere dette hold, sætte et spilkoncept op, der gør at holdet sprudler eller evnen til at foretage den vigtige justering/indskiftning, der ændrer kampe.
Jeg har det fint med en mellemsæson, hvis den er berettiget, hvilket jeg bestemt ikke mener, at den er i dette tilfælde. Jovist, jeg havde ikke forventet at vi vandt the treble i år, men jeg havde forventet at se fremgang fra kamp til kamp, og det mener jeg ikke, at jeg ser. Jeg ser en træner, der efter hver gang i denne sæson har sagt, at holdet har spillet for langsomt og det er ikke godt nok.
Så kan i kalde mig ung, uvidende eller åndsvag, det er fint, men jeg kan næsten ikke overskue hvis vi skal ud i en ny omgang Mourinho hvor det altid var omgivelsernes skyld, at en træner/holdet ikke præsterede. Det bliver så trættende.
Nu var min besked ikke henvendt til dig, men mere generelt. Derudover har du nu skrevet 65 indlæg herinde, og er allerede en dygtig debatør, så jeg undskylder, hvis du følte dig trådt på.
Derudover var mit indlæg sagt med et smil på læben, hvilket var grunden til mine - måske - fejltolkede smileys. Og nu har jeg personligt været på dette forum i nogle år snart, og det er ikke rocket science at se, om det er unge eller lidt ældre personer, der skriver herinde. Ikke at jeg har noget imod det.
Men mere har jeg vidst heller ikke at sige i denne sag ";)"
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Ikertheman
- Gæst
-
M_linding skrev: Slap nu af folkens...
.....at Real Madrid vinder de to kampe med samlet 10-1?!
Real Madrid har vist en kronisk sygdom, som hedder: fans med manglende realitetssans.
Mere end enig i det ovenstående, fans af Real Madrid forventer det at spille et nyt koncept ikke foregår over en nat.. Mourinho fik ikke lov til at blive, da det blev ilde set på, at han havde en defensiv tilgang til spillet, man vil se sprudlende spil i Madrid..
Casper HN skrev:
Om situationen generelt:
Ca. samtidig går idioterne i Real Madrid ud og fortæller, at målet er at vinde La Liga og CL - allerede denne sæson. God arbejde, siger jeg bare! Dermed er fiasko og unødvendigt stort pres sikret, inden der er spillet en kamp..
Så jeg er dybt uenig i at vi står med et helt nyt hold, der skal spilles sammen og finde hinanden.
En langt bedre undskyldning, ville være at vi har fået en ny træner, med et nyt system. Det er her det bliver sjovt, for skal vi acceptere en mellemsæson fordi vi endnu ikke har antydningen af et spil-koncept, der er konkurrencedygtigt? Der er mange klubber, der har skiftet træner(fx Barcelona) og har skiftet system, der klarer sig markant bedre taktisk på nuværende tidspunkt.
Desuden mener jeg heller ikke, at dit argument om unge spillere er gyldigt. Vi har en startopstilling næsten udelukkende etablerede stjerner(på nær Isco, der dog spiller helt fantastisk) og så kan vi krydre med unge spillere, selvom vi næsten ikke gør det.
Jovist, jeg havde ikke forventet at vi vandt the treble i år, men jeg havde forventet at se fremgang fra kamp til kamp, og det mener jeg ikke, at jeg ser. Jeg ser en træner, der efter hver gang i denne sæson har sagt, at holdet har spillet for langsomt og det er ikke godt nok.
Så kan i kalde mig ung, uvidende eller åndsvag, det er fint, men jeg kan næsten ikke overskue hvis vi skal ud i en ny omgang Mourinho hvor det altid var omgivelsernes skyld, at en træner/holdet ikke præsterede. Det bliver så trættende.
Tror du virkelig, at Carlo bad om at få solgt Özil og Higuain? Han må have sagt godt for det på en eller anden måde, men han har ikke gået op på direktionsgangen og bedt om det, jeg har på fornemmelsen, at et ydre pres fra Perez og andre har gjort til salget af de to..
Selvom jeg selv helst have beholdt Higuain, så havde han brug for en ny klub.. Han var låst fast og fik ikke den spilletid, som han fortjente.. Han har gjort så meget for klubben, så jeg synes at det var på sin plads at lade ham gå!
Salget af Özil er jeg skuffet over, i det jeg ikke mener, at vi behøvede en Bale-type..
Jeg ser nu lidt af de samme problemer i Barcelona som i Real, dog er de i Madrid bedre til at gøre alle opmærkesom på fejl, hvis den opstår.. Barcelona har også haft et par kampe, som de knebent har vundet (Sevilla m.fl.), men de har til gengæld heller ikke ændret deres spillekoncept så drastisk..
Pga. Reals tilhængere, historie og image, så bliver de jo nødt til at gå ud og sige, at de går efter "the treble" og "raise the 10th", da alt andet ville være en falliterklæring - man går heller ikke ind til en fodboldkamp for at tabe den vel?
Der er fremgang at spore og det er nu, hvor der er aller mest pres på, at vi skal have tiltro til træneren og spillerne i stedet for at hagle dem ned, det kan vi altid gøre og det er så let at gemme sig bag sin computerskærm og være den nye "supertræner"..