Fysioterapeut: Cristiano Ronaldo vil være på toppen i mange år

12 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo vil være på toppen til han fylder 33 år – måske endda til han bliver 35 år gammel.

Det mener hans fysioterapeut, Antonio Gaspar, som har arbejdet sammen med Cristiano Ronaldo i de seneste ti år.

- Jeg mener, at en atlet som ham kan spille uden problemer indtil han bliver 33 år. Derudover vil jeg sige, at i hans tilfælde og under normale omstændigheder, vil han være på højeste niveau endnu længere, til 35 år. Han er en super-atlet, langt over gennemsnittet og derudover en fremragende professionel, som forstår til perfektion at passe på sig selv og ikke går på kompromis med hverken kost eller afslapning. Real Madrid ved hvad de gør (i forhold til kontrakt-forlængelsen, red.), de har ingen risiko, og vil have fornøjelse af Cristiano Ronaldo gennem hele kontrakt-perioden.

Cristiano Ronaldo har foreløbig fået fuld spilletid i alle 10 kampe i denne sæson, hvor det er blevet til 12 mål.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: baggins

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af Real Madrid
Det jo lige det der er spændende. Nogle stykker herinde var lidt i tvivl omkring hans forlængelse, men han er jo fodboldverdenens supermand, og jeg tror han vil blive en af de få spillere i verdenen, der vil være på (næsten) lige så højt niveau om fem år. Og være verdensklasse endnu længere.

Han blir en kæmpe legende, når han én dag forlader os.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #3 af El Rojo
Jeg har kæmpe respekt for Ronaldos disciplin. Han bør være et forbillede for alle atleter der forsøger at nå toppen.

Når det så er sagt, så tænker jeg på, om han ikke på et tidspunkt må miste noget af den hurtighed som han lever på? Jeg mener, at have læst nogle skrive, at Ronaldo en dag vil kunne få en rolle ligesom Giggs, der blev smidt ind centralt da han ikke længere havde eksplosiviteten til at ligge på kanten, men til gengæld havde alt hvad der skulle til i rutine, spilforståelse og placeringsevne. I mine øjne er Ronaldos mangler netop nogen der vil give ham vanskeligheder på den centrale del af banen. Upræcise afleveringer, moderat overblik osv., så jeg ser ham slet ikke som en type der kan lave "en Giggs". Hvad mener I om det?

• IanDJ
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #4 af IanDJ

El Rojo skrev: Jeg har kæmpe respekt for Ronaldos disciplin. Han bør være et forbillede for alle atleter der forsøger at nå toppen.

Når det så er sagt, så tænker jeg på, om han ikke på et tidspunkt må miste noget af den hurtighed som han lever på? Jeg mener, at have læst nogle skrive, at Ronaldo en dag vil kunne få en rolle ligesom Giggs, der blev smidt ind centralt da han ikke længere havde eksplosiviteten til at ligge på kanten, men til gengæld havde alt hvad der skulle til i rutine, spilforståelse og placeringsevne. I mine øjne er Ronaldos mangler netop nogen der vil give ham vanskeligheder på den centrale del af banen. Upræcise afleveringer, moderat overblik osv., så jeg ser ham slet ikke som en type der kan lave "en Giggs". Hvad mener I om det?

Kan kun være 100% enig med dig i netop dette... Ronaldo er en fantastisk og unik spiller, men afleveringer og overblik er godt nok noget man savner hos ham... Vil næsten gå så vidt og sige at det måske kunne være ting som dette der gør at Messi de sidste år har fået priserne lige foran Ronaldo. Men når det så er sagt, så er dette heldigvis mangler han kan arbejde på.

12 år 9 måneder siden #5 af Real Madrid

El Rojo skrev: Jeg har kæmpe respekt for Ronaldos disciplin. Han bør være et forbillede for alle atleter der forsøger at nå toppen.

Selv, hvis han skulle miste lidt hurtighed, så har han så mange færdigheder, at han stadig vil være en unik angriber og altså ikke midtbane spiller ala Giggs. Giggs har aldrig været en angribene wing, som Ronaldo. Men fantastisk placeringsevne i feltet, fysisk sublim, hovedstød stærk, teknisk vidunder, god på frispark, glimrende langskud og en skarphed foran mål, der er fænemonal - jeg tror han vil blive en fantastisk angriber. Zlatan er måske et godt eksempel på en verdens klasse angriber, der har hele pakken, men måske mangler lidt hurtighed.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 9 måneder siden #6 af El Rojo

Real Madrid skrev:

Selv, hvis han skulle miste lidt hurtighed, så har han så mange færdigheder, at han stadig vil være en unik angriber og altså ikke midtbane spiller ala Giggs. Giggs har aldrig været en angribene wing, som Ronaldo. Men fantastisk placeringsevne i feltet, fysisk sublim, hovedstød stærk, teknisk vidunder, god på frispark, glimrende langskud og en skarphed foran mål, der er fænemonal - jeg tror han vil blive en fantastisk angriber. Zlatan er måske et godt eksempel på en verdens klasse angriber, der har hele pakken, men måske mangler lidt hurtighed.

Er enig med dig et godt stykke af vejen. Det eneste jeg kan sætte en finger på er "teknisk vidunder", der er jeg uenig. Cristiano kan lave nogle vanvittige ting med bolden, og er selvfølgelig i absolut verdensklasse når han kommer i fart mod en modstander og skal sætte ham af mand mod mand. Men om dette kan overføres til en angriber-rolle, hvor han vil blive tvunget til at spille med ryggen mod mål i store dele af kampene, og samtidig vil blive tvunget til at udføre sine aktioner på meget mindre rum, det er jeg i tvivl om. Det er også derfor jeg er stor modstander af at han rykkes derind i stedet for Benz, for jeg mener ikke hans kvaliteter er ligeså store som spidsangriber. Zlatan har i mine øjne en helt anden evne til at være "stillestående angriber" der kan modtage den, holde folk væk med sin kæmpekrop, vende en spiller af med sin gode teknik. Ronaldo har, i mine øjne, ikke samme verdensklasse, hvis han ikke er i fart.

Bevares, han vil selvfølgelig stadig udgøre en fantastisk angriber, men snakker vi stadig den absolutte verdenstop, hvis han mister sin hurtighed?
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved El Rojo.

12 år 9 måneder siden #7 af r-mb-q

Her er jeg overhovedet ikke enig.. Der er intet belæg for at han skulle miste fart i en alder af 30-33.... fx. Justin gaitlin(31 årig gammel 100 m løber) løber næsten de samme tider som da han var 28-29 - Altså samme alder som cr7 er nu..

De begge har et overtag af de hvide eksplosive muskelfibre, der gør dem så hurtig som de nu er - ligesom mange andre hurtige fodboldspiller fx GB11.

Heller ikke i teorien omkring træningsfysiologi er der noget at hente omkring at han skulle miste fart i en alder af 30-33.. Selvfølgelig hvis han lagde sig hjem på sofaen, men det ville alle mennesker, uanset (kage)form.

Så vi vil de næste 5 år se en cr7 på næsten samme niveau, rent sprint mæssigt ihvert fald. :)

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, El Rojo

Leveret af Kunena Forum