Carvajal bruges flittigt

12 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Carvajal blev under megen bevågenhed hentet til Madrid efter et år i tysk fodbold.

Og det viser sig nu, at det ikke var helt uden grund.

Således er Dani Carvajal den mest brugte canterano i indeværende sæson. Backen har spillet 40 procent af holdets samlede antal minutter i Liga BBVA – en præstation, som ikke bliver mindre imponerende af, at han kæmper med den spanske landsholdsback Arbeloa om spilletiden.

På de følgende pladser ligger i rækkefølge Nacho, Casemiro, Morata og Jesé.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Carvajal bruges flittigt
Han bruges FOR LIDT - ganske enkelt. Jeg tror Marcelos indflydelse viser lidt om hvor uendeligt vigtigt det er i moderne fodbold at backs kommer med frem og bidrager offensivt. Og det er jo ik mindre vigtigt for os som jo nærmest ik er i stand til at skabe chancer ellers.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, MMM

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Carvajal bruges flittigt

Siempre fiel skrev: Han bruges FOR LIDT - ganske enkelt. Jeg tror Marcelos indflydelse viser lidt om hvor uendeligt vigtigt det er i moderne fodbold at backs kommer med frem og bidrager offensivt. Og det er jo ik mindre vigtigt for os som jo nærmest ik er i stand til at skabe chancer ellers.

Specielt mod hold som stå langt tilbage, fra arbeloa skal man ikke regne med noget som helst offensivt, det er faktisk utroligt men jeg som fan kan ikke huske en eneste assist fra ham i de 4 år . Carvajal har spillet et par måneder i klubben og lavede en fantastisk indlæg til Isco.

12 år 9 måneder siden #4 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Carvajal bruges flittigt

Siempre fiel skrev: Han bruges FOR LIDT - ganske enkelt. Jeg tror Marcelos indflydelse viser lidt om hvor uendeligt vigtigt det er i moderne fodbold at backs kommer med frem og bidrager offensivt. Og det er jo ik mindre vigtigt for os som jo nærmest ik er i stand til at skabe chancer ellers.

Er helt enig. Sidste sæson mente jeg at vores største problem har været at åbne et lukket forsvar der stod langt tilbage på banen. For at kunne åbne et forsvar skal man have kombinationsstærke spillere, men ellers ville et hold der spiller bredt og angriber fra BEGGE sider også gavne.

Sidste år var problemet at alt skulle ske fra Marcelo og Ronaldos venstreside. Vores højreside var ofte besat af konstelationen Di maria og Arbeloa eller Øzil og Arbeloa.

Da Arbeloa sjældent deltog med dybdelød eller overlap var Di maria/Øzil fuldstændige låste. En venstrebenet Di maria/Øzil løb meeeget sjældent ned ad linjen og slog et indlæg, de trækker altid ind i banen, hvilket i sidste ende var for let at læse.

I Tottenham fik Bale hjælp fra Walker på højresiden og i Real Madrid SKAL Carvajal være den spiller.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 9 måneder siden #5 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Carvajal bruges flittigt

ZizouMo skrev:

Er helt enig. Sidste sæson mente jeg at vores største problem har været at åbne et lukket forsvar der stod langt tilbage på banen. For at kunne åbne et forsvar skal man have kombinationsstærke spillere, men ellers ville et hold der spiller bredt og angriber fra BEGGE sider også gavne.

Sidste år var problemet at alt skulle ske fra Marcelo og Ronaldos venstreside. Vores højreside var ofte besat af konstelationen Di maria og Arbeloa eller Øzil og Arbeloa.

Da Arbeloa sjældent deltog med dybdelød eller overlap var Di maria/Øzil fuldstændige låste. En venstrebenet Di maria/Øzil løb meeeget sjældent ned ad linjen og slog et indlæg, de trækker altid ind i banen, hvilket i sidste ende var for let at læse.

I Tottenham fik Bale hjælp fra Walker på højresiden og i Real Madrid SKAL Carvajal være den spiller.

Endnu mere problematisk bliver den problemstilling når Khedira kommer til at ligge ved siden af Arbeloa, så går alt bare i stå... GAAAB

Vi har købt Carvajal, lad os nu bruge ham.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 9 måneder siden #6 af MMM
Besvaret af MMM på emne Carvajal bruges flittigt

Vildfaren skrev:

ZizouMo skrev:

Endnu mere problematisk bliver den problemstilling når Khedira kommer til at ligge ved siden af Arbeloa, så går alt bare i stå... GAAAB

Vi har købt Carvajal, lad os nu bruge ham.

Cutro havde nogle skræmmende optagelse fra derbyet, hvor det var tydeligt at Atleti gjorde alt for at få de to på bolden. Når det først var sket kunne de bare læne sig tilbage og se dem tage enhver fart ud af angrebet. Hvis Ancelotti stadig vil satse på hurtigt pasningsspil, så skal Arbeloa og Khedira for guds skyld ikke være afgørende for spillets opbygning.

12 år 9 måneder siden #7 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Carvajal bruges flittigt

MMM skrev: Cutro havde nogle skræmmende optagelse fra derbyet, hvor det var tydeligt at Atleti gjorde alt for at få de to på bolden. Når det først var sket kunne de bare læne sig tilbage og se dem tage enhver fart ud af angrebet. Hvis Ancelotti stadig vil satse på hurtigt pasningsspil, så skal Arbeloa og Khedira for guds skyld ikke være afgørende for spillets opbygning.

Fuldstændig enig. Carlo vil gerne have bolden mere end vi er vandt til. Og Arbeloa knap så offensive tilgang til spillet, vil automatisk gøre, at Khedira og Arbeloa ligger side om side, når vi er på bolden. Så er højresiden helt lukket og Di Maria bliver fuldstændig usynlig.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

Leveret af Kunena Forum