Real Madrid tilbage på sporet

12 år 9 måneder siden #1 af raul7=kongen

Det var en vigtig kamp, da Real Madrid her til eftermiddag tog hul på efterårets hårde program, med et opgør mod Málaga på Estadio Santiago Bernabeu. Ligeså vigtig som den var, ligeså overbevisende en indsats leverede hjemmeholdet, og det var kun en stærkt spillende Willy Caballero i udeholdets mål, som forhindrede en storsejr.

Allerede i kampens indledning viste Kongeklubben gode takter. I front var Alvaro Morata foretrukket i stedet for Karim Benzema, og spanieren kvitterede med godt spil, men også en del brændte chancer. I kampens første kvarter talte undertegnede sågar fire store til Kongeklubben, men Morata, Di Maria og Cristiano Ronaldo manglede den afgørende skarphed.

Bernd Schusters tropper fik stoppet den værste blødning, men resten af første halvleg bød på et intenst Real Madrid-pres, hvor Diego Lopez reelt kun var minimalt i aktion i hjemmeholdets mål.

Fra anden halvlegs start var Real Madrid dog dygtige - og en smule heldige - da Cristiano Ronaldo ikke fik hovedet på Angel Di Marias indlæg. Til gengæld sejlede bolden ind ved fjerneste stolpe, til stor forløsning for hjemmepublikummet.

Målet gav en del ro og Real Madrid fortsatte det gode kombinationsspil, hvor Khedira og Illarra var bedre til at finde hinanden, end det har været tilfældet tidligere i sæsonen. Samtidig fortsatte særligt det offensive firkløver med Di Maria, Morata, Isco og Cristiano Ronaldo med mange gode detaljer, men også mange afslutninger som manglede det sidste.

I løbet af de sidste 20 minutter satte Carlo Ancelotti Luka Modric, Jesé og Gareth Bale ind i stedet for Isco, Morata og Di Maria. Særligt Jesé og Bale efterlod et fornuftigt indtryk. Jesé med et par gode detaljer og Bale trak i de døende minutter et straffespark, som Cristiano Ronaldo fortjent kunne omsætte til 2-0. Dermed er Real Madrid tilbage på sporet og har skabt lidt arbejdsro, inden næste uges El Clasico.

Kampfakta

Real Madrid - Málaga 2-0 (0-0)
1-0 Angel Di Maria (46.)
2-0 Cristiano Ronald (90.)

Gule kort:
Malaga: Atunes, Eliseu, Sanchez, Welington,
Real Madrid: Carvajal.

Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego López, Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo, Illarra, Khedira, Isco (Modric, 72.), Di Maria (Jesé, 80.), Cristiano Ronaldo, Morata (Gareth Bale, 75.)

Málagas hold: Willy, Gamez, Sanchez, Welington, Atunes (Darder, 76.), Tissone, Camacho, Portillo (Cruz, 76.), Samuel (Anderson, 69.), Eliseu, Hamdaovi

Bedømmelse af truppen
3Diego López   
3Carvajal   
3Ramos   
3Pepe   
4Marcelo   
4Illarramendi   
4Khedira   
3Isco   
4Di María   
3Modrić   
3Bale   
2Cristiano Ronaldo   
3Morata   
0Jesé   
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af Steen
Besvaret af Steen på emne Real Madrid tilbage på sporet
Godkendt. Men hold kæft en elendig midtbane vi har... Jeg vil virkelig gerne vide hvilke roller de tre spillere hver især har, i det opbyggende spil. De placere sig næsten altid forkert når vi skal bygge spillet op fra forsvaret. Jeg er godt klar over at Illarra skal gå ned og søge bolden mens Khedira og Isco skal være lidt længere fremme, men ingen af de tre gjorde det godt nok på det punkt. Isco skaber rigtig lidt, og han søger slet ikke nok ned. Hvis vi havde en god back-up, så skulle han bænkes, men det har vi ikke. Han spiller ikke bolden nok rundt, og prøver tit det umulige.. Khedira gjorde det ret godt, men der var stadig situationer hvor han var lidt tung i det, og det tog ham for lang tid at beslutte sig. Illarra er god på bolden, men han får ikke nok hjælp fra hans to midtbane-kammerater. Han placere sig også tit forkert. Ligesom at han ikke får nok hjælp af Khedira og Isco, så hjælper han ikke Ramos og Pepe så meget som han burde.
Same shit different game, enten er spillerne fatsvage, eller også er det træneren der ikke kan se problemet.. I dag slap vi, men hvis det samme sker mod Juventus eller Barcelona, så skal det nok blive sjovt..
Men mon ikke at det bliver bedre om et par kampe, når de har vænnet sig til deres nye roller.

Men ellers var det en god kamp, hvor Malaga intet ville. Det var uheldigt at vi kun scorede to, resultatet kunne lige så godt være blevet 4/5-0. Jesé var rigtig god da han kom ind. Bale gjorde det også godt nok.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

• Søren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3 af Søren
Besvaret af Søren på emne Real Madrid tilbage på sporet
Undskyld, og det er en lille ting - men at bedømme Ronaldo til at have været vores dårligste spiller virker altså lidt skørt på mig. Er det mon en fejl?

Han havde vores største chancer, han arbejdede stenhårdt, og han scorede (på straffespark, jovist). Personligt oplevede jeg ham som vores bedste.

12 år 9 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Søren skrev: Undskyld, og det er en lille ting - men at bedømme Ronaldo til at have været vores dårligste spiller virker altså lidt skørt på mig. Er det mon en fejl?

Han havde vores største chancer, han arbejdede stenhårdt, og han scorede (på straffespark, jovist). Personligt oplevede jeg ham som vores bedste.

Det kan godt være at jeg har været for hård ved ham. Jeg har ladet det trække ned at han brændte så mange og så store chancer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 9 måneder siden #5 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid tilbage på sporet

Siempre Madrid skrev:

Søren skrev: Undskyld, og det er en lille ting - men at bedømme Ronaldo til at have været vores dårligste spiller virker altså lidt skørt på mig. Er det mon en fejl?

Det kan godt være at jeg har været for hård ved ham. Jeg har ladet det trække ned at han brændte så mange og så store chancer.

Nårh synes ellers, at han faktisk ikke brændte store chancer, men store dele af kampen skabte chancer og fik dem til at se store ud. Ærgeligt han ikke fik scoret de 3-4-5 mål han havde mulighed for.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

12 år 9 måneder siden #6 af henrikcomn
Super fedt at se Jese og Morata spille så godt - Håber snart Jese for en start'

12 år 9 måneder siden #7 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Real Madrid tilbage på sporet
At give De Maria 4 er nok 1-2 karakter for meget. Nok nærmere 2! Han var ikke særlig god idag, generelt for mange berøringer, fejl og skabte ikke særligt meget IMO. Håber snart Bale bliver 100% fit.

Ellers enige i de fleste bedømmelser. Illarra spillede faktisk godt idag. Rigtige mange bolderobringer som man forventer af en def midt og skilte sig pænt af med bolden...fortsæt endelig i det spor!
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 9 måneder siden #8 af Siempre fiel
Om end jeg ik er helt enig i alle karaktererne (Illarra var imo ik til 4 og Isco var højst en 2'er, men nok om det), så var der forbedringer over hele linjen. Nuvel, vi fik ik reel modstand, men det var vel nærmest første kamp i denne sæson som var underholdende og det var godt nok skønt at opleve. Vi scorer self ik nok, men det ska nok komme.

Mine strøtanker omkring kampen og holdet fremadrettet er som følger:

Illarra - han var igår ik nær så uduelig som hidtil om end jeg stadig synes han ligner en ungdomsspiller der har fået chancen på seniorholdet. Jeg ved hans rolle er som balancespiller, men ka stadig ik se noget i ham - han er verdens dyreste boldtriller uden særlige spidskompetencer såsom dynamik, fart, blik for offensiven, evnen til at agere bolværk foran forsvaret eller et centralt referencepunkt af høj klasse (som en Redondo).

Khedira - var også meget bedre igår, men er dog stadig i tvivl om hvordan han passer ind på holdet og hvem man ska bruge ham sammen med. Jeg er ik klar over hvorn han bruges på landsholdet, men det lader jo til han dér fungerer væsentlig bedre. Han er en spiller med noget pondus, men er stadig ik overbevist om han er ka tilføre holdet den defensive kraft som vi så ofte mangler på midtbanen. Teknisk er han jo klart udfordret og så er han stadig så langsom at man nærmest er i tvivl om om han overhovedet vil ku begå sig på højeste niveau i moderne fodbold. Summa summarum, om end der ik var påfaldende problemer igår, qua den ringe modstand, så er Ancelottis hang til konstellationen Khedira-Illarra grænsende til det bizarre.

Isco - enten er han placeret forkert pt eller er pålagt forkerte opgaver - alternativt er han pludselig dykket alvorligt formmæssigt. I hvert fald ville et snarligt hvil på bænken klæde ham.

Carvajal - synes faktisk han var bedre end den 3'er han er blevet givet. Synes han gør laaaangt mere for vores spil end f.eks. Illarra - Carvajals offensive deltagelse og dynamik synes jeg igår var en af nøglerne til at vi skaber så meget. Det er alfa og omega at det ik kun er fra Marcelos kant der kommer noget offensivt.

Morata - han var ik specielt skarp igår, men hvis Benzema kiggede med, så ville han ha set hvorn en angriber er involveret positivt i en kamp uden nødvendigvis at score. Jeg ved at mange Benzema-elskere ynder at sige at det ik er Benzemas rolle at score mål (hvilket jeg til stadighed trækker lidt på smilebåndet af), men derimod skabe chancer for andre. Problemet har så bare været at han i 75% af kampene spiller som en sæk kartofler. Igår skabte vi pludselig mange flere chancer end tidligere i sæsonen og var generelt uhyggelig meget farligere end hidtil - påfaldende at det skete på en aften hvor Morata startede for Benzema ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #9 af falle
Besvaret af falle på emne Real Madrid tilbage på sporet
Selvom jeg er fortaler for Morata, som også gjorde god væsen af sig igår, så skal Benzema helt klart spille mod Barcelona. Et trekløver bestående af Ronaldo, Benzema og di Maria fungerer altid godt overfor Pique, Puyol og Valdes.

12 år 9 måneder siden #10 af JesperA

SR4 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Nårh synes ellers, at han faktisk ikke brændte store chancer, men store dele af kampen skabte chancer og fik dem til at se store ud. Ærgeligt han ikke fik scoret de 3-4-5 mål han havde mulighed for.

Jese´s bold på tværs af feltet til Ronaldo er vel en af de største afbrændere han nogensinde har lavet, der er jo helt tomt mål hvis han sparker første gang. Den er absurd stor!
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #11 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrid tilbage på sporet

Siempre fiel skrev: Om end jeg ik er helt enig i alle karaktererne (Illarra var imo ik til 4 og Isco var højst en 2'er, men nok om det), så var der forbedringer over hele linjen. Nuvel, vi fik ik reel modstand, men det var vel nærmest første kamp i denne sæson som var underholdende og det var godt nok skønt at opleve. Vi scorer self ik nok, men det ska nok komme.

Mine strøtanker omkring kampen og holdet fremadrettet er som følger:

Illarra - han var igår ik nær så uduelig som hidtil om end jeg stadig synes han ligner en ungdomsspiller der har fået chancen på seniorholdet. Jeg ved hans rolle er som balancespiller, men ka stadig ik se noget i ham - han er verdens dyreste boldtriller uden særlige spidskompetencer såsom dynamik, fart, blik for offensiven, evnen til at agere bolværk foran forsvaret eller et centralt referencepunkt af høj klasse (som en Redondo).

Khedira - var også meget bedre igår, men er dog stadig i tvivl om hvordan han passer ind på holdet og hvem man ska bruge ham sammen med. Jeg er ik klar over hvorn han bruges på landsholdet, men det lader jo til han dér fungerer væsentlig bedre. Han er en spiller med noget pondus, men er stadig ik overbevist om han er ka tilføre holdet den defensive kraft som vi så ofte mangler på midtbanen. Teknisk er han jo klart udfordret og så er han stadig så langsom at man nærmest er i tvivl om om han overhovedet vil ku begå sig på højeste niveau i moderne fodbold. Summa summarum, om end der ik var påfaldende problemer igår, qua den ringe modstand, så er Ancelottis hang til konstellationen Khedira-Illarra grænsende til det bizarre.

Isco - enten er han placeret forkert pt eller er pålagt forkerte opgaver - alternativt er han pludselig dykket alvorligt formmæssigt. I hvert fald ville et snarligt hvil på bænken klæde ham.

Carvajal - synes faktisk han var bedre end den 3'er han er blevet givet. Synes han gør laaaangt mere for vores spil end f.eks. Illarra - Carvajals offensive deltagelse og dynamik synes jeg igår var en af nøglerne til at vi skaber så meget. Det er alfa og omega at det ik kun er fra Marcelos kant der kommer noget offensivt.

Morata - han var ik specielt skarp igår, men hvis Benzema kiggede med, så ville han ha set hvorn en angriber er involveret positivt i en kamp uden nødvendigvis at score. Jeg ved at mange Benzema-elskere ynder at sige at det ik er Benzemas rolle at score mål (hvilket jeg til stadighed trækker lidt på smilebåndet af), men derimod skabe chancer for andre. Problemet har så bare været at han i 75% af kampene spiller som en sæk kartofler. Igår skabte vi pludselig mange flere chancer end tidligere i sæsonen og var generelt uhyggelig meget farligere end hidtil - påfaldende at det skete på en aften hvor Morata startede for Benzema ;-)

Jeg er 100 % enig med dine tanker omkring vores midtbane. Ilarra er som type mere Busquets end Xabi Alonso, hvilket ihvertfald har overrasket mig. Det er mange penge for en defensiv midtbanespiller, i mine øjne, men lad os nu se. Både Khedira, omend han har nogle offensive glimt, og Isco passer slet ikke til en midtbane, som den i går. I mine øjne så den omtrent sådan her ud:

Isco Khedira
Ilarra

Med denne konstellation skal Isco og Khedira både bidrage i det offensive og defensive. De skal begge lave løb i dybden og være en del af den defensive indsats. I mine øjne burde man vende midtbanen om, så Isco lå alene foran Khedira og Illarra, som Özil gjorde det under Mourinho. Så ville Isco have større frihed, mens Khedira og Illarra kunne koncentrere sig om bolderobringer og opbyggende spil, hvor de begge har deres største kompetencer.

Midtbanen blev i høj grad reddet af fantastisk backspil i går. Marcelo og specielt Carvajal var fantastiske i det offensive. De giver begge så meget til det offensive i forhold til deres konkurrenter Coentrao og Arbeloa.

Leveret af Kunena Forum