Cristiano Ronaldo mødte pressen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det var en veloplagt Cristiano Ronaldo, som i dag mødte spansk presse.
Cristiano Ronaldo mødte i dag spansk presse forud for morgendagens vigtige CL-kamp mod Juventus og weekendens El Clásico mod Barcelona. To opgør, som mange kalder afgørende for sæsonen. Den udlægning er portugiseren dog ikke enig i:
- Jeg mener ikke, at det er en afgørende uge, men dog meget vigtig. Vi er i bedring. Vi begyndte ikke som vi ønskede det, men vi er klar og med forhåbninger om at vinde over Juventus og Barcelona.
Cristiano Ronaldo erkendte, at en sejr i morgen over Juventus, vil bringe Real Madrid meget tæt på videre kvalifikation:
- Hvis vi vinder er vi næsten sikre på at kvalificere os. At spille mod Juventus er et tegn på storhed. At nævne blot en spiller ville ikke være rimeligt, enhver af dem kan gøre forskellen. Det er en kamp, som vi alle ønsker at spille. Vi skal vinde. Der venter os et stærkt Juventus-hold, som stadig er et stort hold, selv om de tabte med 4-2. Vi skal spille med intensitet.
Om muligheden for at vinde La Décima, sagde portugiseren:
- Jeg har drømmen om at vinde enhver turnering. Man kan være besat af at vinde Champions League og det kan påvirke holdets resultater. På det personlige plan er jeg kommet godt i gang i forhold til scoringer. Vi har vundet de to kampe, men vi skal fortsat forbedre os. Det er en meget svær turnering og den bliver afgjort på detaljer.
Hernæst blev Cristiano Ronaldo spurgt om forskellige spillere og træner Carlo Ancelotti. Om Benzema sagde han:
- Han har haft gode og fårlige øjeblikke. Han laver ikke mål, men han hjælper holdet meget. Vi skal være klar til at tage kritikken. Vi skal være klar til de gode tider og de knap så gode tider. Han er koncentreret og hjælper holdet til at vinde.
Om Gareth Bale sagde han:
- Jeg synes, at han gør det godt. Siden han kom, har han haft det lidt svært, fordi han ikke havde nogen optakts-sæson og fordi han har været skadet. Det er ikke let for ham, men når vi snakker sammen, lyder han bevæget over at spille i Real Madrid og for hele tiden at komme tættere på at blive klar. Han er en fantastisk spiller, en vidunderlig spiller, som ønsker at lære. Folk presser ham meget på grund af det, han har kostet, men det er ikke godt for ham. Vi må forsøge at hjælpe ham og ikke presse ham, som man gør med andre spillere. Hvis man lader ham være i fred, er jeg sikker på at han vil gøre det godt for holdet. Hvis han beder mig om råd, så vil jeg helt sikkert give ham det, for jeg kan godt lide ham, jeg har sympati for ham. Han er en ydmyg spiller, som ønsker at lære. Jeg ser ham som afslappet.
Om Ancelotti:
- Det er en fornøjelse at arbejde med Ancelotti, han har vundet i alle klubber og han har vist et ekstraordinært arbejde.
Endelig om Iker Casillas:
- Hver enkelt har sin mening, jeg har min, men jeg vil ikke sige den her, for ikke at få problemer. Iker er vigtig for klubben og mere vil jeg ikke sige om det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen