Morata på kanten af holdet
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Både AS og Marca bringer i dag deres bud på morgendagens startopstilling i El Clásico og der gemmer sig særligt en stor overraskelse.
Således peger begge aviser på, at hverken Bale eller Benzema starter inde. I stedet vil Ancelotti stille op med et offensivt firkløver bestående af Cristiano Ronaldo, Isco, dí María og unge Morata. Sidstnævnte er i begge opstillinger placeret med sit udgangspunkt på venstrekanten, mens Cristiano Ronaldo ligger helt fremme.
Samtidig lader det til, at Ángel dí María spiller centralt med Isco på højrekanten.
En sådan opstilling indikerer, at man vil forsøge at være boldholdene på kanterne, hvorimod man vil true Barcelonas relativt tunge centrale midtbane og forsvar med hurtige spillere, som utvivlsomt vil være toneangivende i løbedueller og vendinger i åbent spil.
AS' bud på de 22 startende. Læg mærke til placeringen af dí María.
Længere nede på banen peges der på genvalg til Illarra på bekostning af Modric, mens Pepe også ser ud til at holde Varane udenfor.
Det skal naturligvis understreges at disse opstillinger blot er foreløbige, og at Ancelotti sagtens kan – og formentlig vil – stille anderledes op end indikationerne fra de to madrilenske aviser.
Marca har som AS også peget på Carvajal på backpladsen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og er han overhovedet med?
Modric er desværre ude, men er nok også brug for lidt mere power defensivt. Bliver spændende at se om Isco lever op til forventningerne herinde. Han er faldet meget i kadence.
Eneste to ting jeg undrer mig over:
Varane bør da slå pepe af og er messi så meget skadet at han ikke starter inde.
Mit forslag til en opstilling:
Lopez:Arbeloa (stor spillende i den sidste kamp, og har spillet sig ind på holdet)-Ramos-Varane (hvis han er klar, ellers Pepe)-Marcelo: Illarra-Khedria (har spillet sig ind på holdet i de sidste to kampe)-Isco/Modric (kommer an på hvor flad vores midtbane skal være):Di Maria-Morata-Ronaldo.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Selvom jeg er kæmpe modstander af at bruge Ronaldo på toppen, kan der være enkelte taktiske undtagelser, hvor det er en god idé. Jeg vil dog stadig være glad, hvis man lige kunne bytte om på Morata og Ronaldo.
Mit skud:
Lopez:
Arbeloa Ramos Varane Marcelo
Illarra Khedria
Bale Di Maria Ronaldo
Morata
Carvajal er nok for urutineret og der skal forsvares tæt på mål, så neymar løb bag arbeloa er ikke så aktuelt regner jeg med.
- Wiese
- Gæst
-
asp3200 skrev: Jeg tror nu også Morata skifter plads med Ronaldo. Vi har set før at Di maria var glimrende centralt som 10'eren. Isco har jeg ingen ide om kan spille godt på højre kanten. Jeg troede Bale var bedre på den plads. Han giver også mere fysisk hvis vi skal holde på bolden end isco gør.
Mit skud:
Lopez:
Arbeloa Ramos Varane Marcelo
Illarra Khedria
Bale Di Maria Ronaldo
Morata
Carvajal er nok for urutineret og der skal forsvares tæt på mål, så neymar løb bag arbeloa er ikke så aktuelt regner jeg med.
Fuldstændig enig i, at dette burde være startopstillingen i morgen. Jeg kunne i så fald forestille mig at Bale, Di Maria og Ronaldo vil spille på alle tre pladser, og skifte rigtig meget rundt for at forstyrre Barca.
Dog "frygter" jeg at Ancelotti giver Benzema chancen fra start i morgen på trods af, at han har været alt andet end målfarlig på det sidste..
Nogen der kender status på Pique og hvorfor Alves også er ude, gætter på karantæne begge to?
Positivt: Dejligt et el classico uden Jessica alba og forhåbentlig Pepe.
først, Messi, hvor er han? Han spillede en hel CL kamp mod Milan, som ikke var nær så vigtig som denne kamp bliver. Han blev ikke skadet under kampen, så med mindre der er sket noget til træning hos Barca jeg ikke har hørt om, skal han nok starte inde.
Hernæst. Hvorfor lade Ronaldo spille i front og Moratta spille venstre kant? især når Ronaldo fortrækker kanten, og Moratta er front spiller. Hvorfor bytte om på deres favorit pladser?? giver ingen mening, med mindre man gør det for at "chokere" dog kan jeg ikke se hvordan det skal gavne Madrid at lave en surprise opstilling, hvor spillerne ikke spiller deres bedste positioner.
Det er den samme historie med Isco og Di Maria. Di Maria er ikke en central offensiv midtbane, og Isco er ikke en højre kant, faktisk er det jo lige netop omvendt, ligesom med Moratta og Ronaldo. Isco er central offensiv midtbane og venstre kant. så hvorfor skulle han være på højre kanten? Og Di Maria er jo højre midtbane eller wing. Så hvorfor ligge ham som spilfordeler? det er han jo ikke, han er en dribler og en Cross'er.
Jeg tror opstillingen bliver meget som den plejer at være:
Diego
Arbeloa-Pepe-Ramos-marcello
Illara Khedira
Di Maria Isco Ronaldo
Benzema.
Dette er er ret defensiv løsning, og jeg håber på en mere offensiv opstilling. Da det ofte er farlig at lade Barca styre spillet, de fleste hold der besejre Barca er fordi de går hårdt mod hårdt, det går meget offensivt, og udnytter Barca's ringe forsvar. Selv om dette også er risikabelt, er det bedre end at lade sig beskyde igennem 90 minutter, da det ofte fører til at man taber.
Jeg håber at se:
Casillas (sker ikke)
Carvajal Varane Ramos Marcello
Casemiro
Modric Isco
Bale Moratta Ronaldo
men tror ikke denne opstilling sker.
- Rubæk
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Rubæk skrev: Hvad er konsensus omkring hvad der forventes af Ancelotti i hans første clasico? Er kampen "gratis" i den forstand at han kun kan overraske positivt, eller gør vores seneste par opgør mod Barcelona at han skal vinde, ellers er det en fiasko?
Man kan altid tabe et El Clasico-opgør, men Real Madrids hold er på ingen måde dårligere end sidste år, så jeg forventer et jævnbyrdigt opgør. Det er på ingen måde et gratis opgør, for med et nederlag er vi pludselig seks points efter. Jeg håber ikke at jeg i morgen aften savner Mourinho endnu mere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.