Ancelotti mødte pressen forud for El Clásico
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det var en afslappet og veloplagt Ancelotti, som i dag mødte spansk presse.
Carlos Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for kampen mod Barcelona i morgen og det var en afslappet træner, som velvilligt besvarede spørgsmålene.
Om kampen i morgen sagde han:
- Nøglen er at have personlighed til at spille fodbold, ikke kun forsvare og vente. Vi har brug for karakter og personlighed for at rejse til Barcelona og forsøge at spille fodbold. Det bliver en svær kamp, men der har været en god uge for os. Vi har forbedret os i alle aspekter og jeg mener at vi kan gøre det godt.
Barcelona er favoritter i kampen, men det ser Ancelotti som en fordel:
- Jeg ved ikke, hvem der er favoritter. Jeg tror, at alle regner med at det er Barcelona og det er ikke skidt for os.
Til gengæld gav han ingen oplysninger om startopstillingen i morgen og det fik pressechefen i spøg skylden for:
- Det er pressechefens skyld, fordi han lægger pressemødet klokken tre før træningen. Jeg kender ikke startopstillingen, for jeg har ikke set dagens træning og først derefter træffer jeg en afgørelse, når jeg udtager holdet. Vi har ikke haft lang tid til at få spillerne klar og dagens træning er vigtig for at afgøre det.
Rigtig mange ser gerne, at Morata får chancen i front i stedet for Benzema, men det ønskede Ancelotti ikke at give nogen afklaring på:
- Lige nu er Morata bedre, fordi Benzema ydede et stort stykke defensivt arbejde mod Pirlo i onsdags i Champions League. Men det betyder ikke noget. For at spille en god kamp i morgen er der behov for kvalitet. Det vigtige er ikke kun fysikken, men også erfaring, karakter og kvalitet til at spille god fodbold.
Real Madrid har haft nogle rigtig gode resultater på det seneste på Nou Camp og det giver tro på mulighederne i morgendagens kamp:
- For en træner er det ikke svært at forberede disse kampe. Motivationen og koncentrationen er meget stor. Jeg har tiltro til holdet. Sidste gang holdet gæstede Nou Camp, spillede de en stor kamp. Vi har store forhåbninger. Ideen er, at vi går på banen for at forsøge at vise vores kvaliteter, vores spil og forsøger at gøre det bedst muligt. Kontra-angreb er altid et godt våben mod Barcelona, for det er svært at vinde over dem på bold-besiddelsen. Men det er vigtigt, at når vi har bolden, at vi så laver positive ting, gode kombinationer. Hvis der er mulighed for kontra-angreb, hvorfor så ikke, men målet er ikke at spille på kontra-angreb.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen