Real Madrid kræver redegørelse fra uheldig Blatter

12 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

FIFAs præsident, Joseph Blatter, kom mildest talt uheldigt afsted, da han holdt et foredrag på Oxford Union Society, hvor han blandt andet blev bedt om at sammenligne Lionel Messi og Cristiano Ronaldo forud for den kommende kåring af Guldbold-vinderen.

Præsidenten for det store fodboldforbund, som gerne skulle være neutralt, gav endnu engang solid grobund for de tiltagne rygter om urent trav, da han blandt andet sagde:

- Leo (Messi, red.) er en god dreng. Enhver far eller mor ville gerne have ham hjemme. Han er en god mand. Meget hurtig. Han spiller rigtig godt, som om han danser. Den anden (Cristiano Ronaldo, red.) er som en kommandant på banen. Den ene bruger flere penge hos frisøren end den anden, men jeg kan ikke sige, hvem der er bedst. Listen til Guldbolden offentliggøres tirsdag (i dag, red.) og spillerne skal selv afgøre det, men jeg vil gerne være deres chef. Jeg foretrækker Messi.

Dermed har Joseph Blatter - måske uforvarende - gjort sit til at påvirke afstemningen og samtidig gjort sig morsom på Cristiano Ronaldos bekostning, hvilket på ingen måde klæder en mand i Joseph Blatters position.

På dagens pressemøde i Real Madrid erklærede Carlo Ancelotti da også, at udtalelsen er mangel på respekt over for en professionel fodboldspiller, som både på og uden for banen viser, at han er en gennemført professionel spiller og den italienske træner slog da også fast, at Florentino Pérez har sendt et brev til FIFA-præsidenten, hvor han beder ham om at trække sine uheldige udtalelser tilbage og beklage dem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #2 af Ikertheman
UEFA og FIFA er en farce tbh, Blatter kunne ikke en gang fornavnet på Messi, datoerne for udgivelse af top23-listerne og ja...

Blatter er en skændsel for sporten..

Godt at Ronaldo "kan tage det med et smil", se hans Facebook profil...

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3 af falle
Jeg vil hellere have kommandanten på banen end end danseren ;)

12 år 9 måneder siden #4 af SR4
Irreterende hvordan medierne og folk har det her dårlige billed af Ronaldo.

Han er så yderst sympatisk både med hans udtalelser og hans handlinger både på banen og udenfor. Og så er han utrolig professionel og dukker op som den første til træningsbanen og forlader som den sidste. For slet ikke at snakke om at han mestre en hver kompetence i sporten til perfektion. Der er så mange smukke scener med ham som blandt andet de mest sene, hvor han binder snørrebåndet for en lille dreng lige inden kampstart, sender et brev, hvor han forsvarer baneløberen som han i øvrigt krammede og til sidst hvor han undskyldte sin præsentation mod Malaga på trods af at have scoret og var uheldig med stolper, overlæggere og en fantastisk præsentation af målmanden.

Og nu har han igen vist, hvilken stor personlighed han er, ved at kommentere Blatters udtalelse på en meget blid måde.

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #5 af Juanito
Hold nu op. Manden giver bare sin mening til kende. Læg mærke til at han ikke nævner at Messi skulle være bedre end Ronaldo, eller at Messi fortjener at vinde Ballon d'Or. Han siger blot at han foretrækker Messi. Man skal passe på med at fortolke det som om at alle der sidder bag et skrivebord i Zürich, bedre kan lide Messi end Ronaldo. Kan det ikke bare være Blatters personlige mening? Det er iøvrigt journalister, trænere og spillere der stemmer, når det gælder. Det ville undre mig i høj grad, hvis en af dem skulle blive påvirket af sådan en udtalelse. Hvad ville de også få ud af det?

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #6 af falle

Juanito skrev: Hold nu op. Manden giver bare sin mening til kende. Læg mærke til at han ikke nævner at Messi skulle være bedre end Ronaldo, eller at Messi fortjener at vinde Ballon d'Or. Han siger blot at han foretrækker Messi. Man skal passe på med at fortolke det som om at alle der sidder bag et skrivebord i Zürich, bedre kan lide Messi end Ronaldo. Kan det ikke bare være Blatters personlige mening? Det er iøvrigt journalister, trænere og spillere der stemmer, når det gælder. Det ville undre mig i høj grad, hvis en af dem skulle blive påvirket af sådan en udtalelse. Hvad ville de også få ud af det?

Undskyld mig, men sikke en gang vrøvl!

Manden er ikke i position til at give sin mening til kende. Han er præsident for FIFA som uddeler prisen for verdens bedste spiller. Meget muligt at han ikke siger direkte at Messi er bedre end Ronaldo, men hans udtalelser støtter jo ikke det modsatte? Hans interview står sort på hvidt og ender med "Jeg foretrækker Messi", og hvis ikke betyder at man mener at han er bedre, er det så fordi Messi har brunt hår og Ronaldo sort??

Jornalister, trænere og spillere stemmer til Ballon d'Or. Selve afstemningen er demokratisk, men hvad fanden i helvede nytter det når stemmerne bliver smidt i skraldespanden og kåringen foregår diktaturisk? Jeg kunne godt forstå første og anden gang at Messi blev "valgt", men 3. og 4. gang var det fandme afgjort inden afstemningen - vinder han igen, så burde det være tydeligt at der foregår noget fusket - Messi har misset tæt på halvdelen af kampene i år...
I samme omgang forstår jeg ikke at man gang på gang fremstiller Messi som klassens kæledægge i medierne, og prøver at udstille Ronaldo som bøllen :(
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved falle.

12 år 9 måneder siden #7 af SR4

Juanito skrev: Hold nu op. Manden giver bare sin mening til kende. Læg mærke til at han ikke nævner at Messi skulle være bedre end Ronaldo, eller at Messi fortjener at vinde Ballon d'Or. Han siger blot at han foretrækker Messi. Man skal passe på med at fortolke det som om at alle der sidder bag et skrivebord i Zürich, bedre kan lide Messi end Ronaldo. Kan det ikke bare være Blatters personlige mening? Det er iøvrigt journalister, trænere og spillere der stemmer, når det gælder. Det ville undre mig i høj grad, hvis en af dem skulle blive påvirket af sådan en udtalelse. Hvad ville de også få ud af det?

Så du mener slet ikke at dem nede i Asien og Afrika ikke påvirkes, da mange af dem nok ikke er helt med i hvad der sker i Europa og blot dømmer ud fra det billed man ser i medierne.

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #8 af Juanito

falle skrev:

Manden er ikke i position til at give sin mening til kende...

Meget muligt at han ikke siger direkte at Messi er bedre end Ronaldo, men hans udtalelser støtter jo ikke det modsatte?
- Nej, men han siger derimod direkte:
"Ronaldo is the commander on the field... But this is the other side of football, and it is good to have such commanders on the field."
"I can not say who is the best."

At FIFA skulle smide stemmerne ud og selv afgøre det hele, håber jeg et eller andet sted også selv er sandt, og at det snart stopper, hvis det skulle være sandt. Men indtil videre er det bare teorier, som man enten kan tro på eller lade være.

Sådan som jeg ser det, sammenligner han deres personligheder og fortæller at det er vigtigt at have begge inden for fodbold. Han nævner at han godt kan lide begge spillere og at de begge er utroligt gode fodboldspillere. Han slutter så af med at fortælle sin personlige mening, som i bund og grund ikke behøver være andet end hans personlige mening.

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #9 af Juanito

SR4 skrev:

Så du mener slet ikke at dem nede i Asien og Afrika ikke påvirkes, da mange af dem nok ikke er helt med i hvad der sker i Europa og blot dømmer ud fra det billed man ser i medierne.

Journalister, trænere og landsholds kaptajner fra alle verdens kontinenter, ser nok europæisk fodbold til at kunne bedømme hvem de synes der fortjener at vinde Ballon d'Or. Vi snakker om mennesker der har beskæftiget sig med fodbold i hele deres liv, eller i hvert fald store dele af det. Siger du at de læser artikler, interviews og ser nyheder for at danne en mening, frem for at se fodbold? Det tror jeg næppe.

12 år 9 måneder siden #10 af Siempre Madrid

Juanito skrev:

falle skrev:

Manden er ikke i position til at give sin mening til kende...

Meget muligt at han ikke siger direkte at Messi er bedre end Ronaldo, men hans udtalelser støtter jo ikke det modsatte?
- Nej, men han siger derimod direkte:
"Ronaldo is the commander on the field... But this is the other side of football, and it is good to have such commanders on the field."
"I can not say who is the best."

At FIFA skulle smide stemmerne ud og selv afgøre det hele, håber jeg et eller andet sted også selv er sandt, og at det snart stopper, hvis det skulle være sandt. Men indtil videre er det bare teorier, som man enten kan tro på eller lade være.

Sådan som jeg ser det, sammenligner han deres personligheder og fortæller at det er vigtigt at have begge inden for fodbold. Han nævner at han godt kan lide begge spillere og at de begge er utroligt gode fodboldspillere. Han slutter så af med at fortælle sin personlige mening, som i bund og grund ikke behøver være andet end hans personlige mening.

Men en mand i hans position skal helt enkelt ikke have en officiel mening om, hvem der er bedst eller hvem han bedst kan lide. I det samme, han har en offentlig mening om det, så har han også lagt kimen til diverse konspirations-teorier og dem har verden ærligt talt set nok af. Dum, dummere, Blatter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Ikertheman

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #11 af Juanito
Det er så selvfølgelig rigtigt nok. I lader til at være rimelig uenige med mit synspunkt, så jeg tror ikke det nytter at diskutere mere om det.

Leveret af Kunena Forum