Paulo Futre til angreb på Blatter
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er ikke kun i Madrid, at Joseph Blatters udtalelser har vakt harme. Også i Portugal er vreden til at få øje på og dagens avis-overskrift på A Bola siger da også klart:
Porque não te calas? (Hvorfor holder du ikke din kæft).
En af dem, som ikke holder sin kæft, er den tidligere storspiller, Paulo Futre, som på sine landsmænds vegne farer i flæsket på FIFA-præsidenten:
- Der findes ikke ord for det, som Blatter har sagt om Cristiano. Jeg er skuffet, sådan noget må ikke ske for den person, som bestemmer i fodbold. Jeg kender Cristiano Ronaldo og udover at være stor spiller, er han også en stor person og en stor bror. Det er fuldstændig mangel på respekt for ham som person og som spiller.
Men Futre går endnu videre:
- Disse udtalelser forklarer motiverne for, at Cristiano ikke har flere Guldbolde. Dette trofæ er en farce. Hvis jeg havde nogen tvivl, så er de nu fuldstændig fejet af bordet.
Paulo Futre er så ophidset, at han frygter at det får konsekvenser for Portugals deltagelse ved VM:
- Jeg er bekymret. Derudover spiller Portugal kvalifikations-kampe og jeg frygter at de kan holde os ude i betragtning af det had, som Blatter har til Cristiano. Lige nu er Blatter Persona non Grata i Portugal. Han må hellere holde sig væk, for vi ønsker ham ikke efter at have angrebet et af symbolerne på vores land. Han burde træde tilbage. Man kan ikke sige sådan med disse gestikulationer, hvor man latterliggør Cristiano.
Paulo Futre afslutter sit angreb med at slå fast, at Cristiano Ronaldo vil svare igen på banen og første chance får han i aftenens kamp mod Sevilla.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen