L’Equipe: Isco og Varane blandt Europas fineste
Isco og Varane er er en lysende duo
Den franske sportsavis har udformet en liste over det de mener er Europas ti største talenter. Der figurerer hele fire spillere fra La Liga på denne i form af Isco, Varane, Koke og Courtois. De to førstnævnte tjener som bekendt til føden i Real Madrid. Aviserne har følgende kommentar til henholdsvis Isco og Varane.
Isco –beskrives som en revolution i sidste års Champions League-kampagne og en af Spaniens klareste fodboldtalenter. Kreativ og teknisk velfunderet. Avisen mener også at vide, at han er dygtig i sin ageren uden bolden.
Varane –Avisen minder naturligvis om, at det var Zidane, som i sin tid hentede Varane til Real Madrid og bruger det unge forsvarstalents magtdemonstration mod Barcelona i sidste sæson som referencepunkt. Hans elegance og evne til at slå lange afleveringer fremhæves også.
De sidste seks spillere på L’Equipes liste er Poga (Juventus), Januzaj (Manchester United), Draxler (Schalke 04), Nastasic (Manchester City), Verrati (PSG) og Schürrle (Chelsea). Er I enige? Kom gerne med dit besyv i debatten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Varane... Hans elegance og evne til at slå lange afleveringer fremhæves også.
A' hvad for noget?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- The Legend
- Gæst
-
Jaken skrev:
A' hvad for noget?
Nå, du modsætter dig L'Equipes lille analyse - wouldn't do that if I were you ;-)
Jeg er faktisk ikke uenig. Varane er en god boldspiller og langt bedre end Pepe ditto i denne del af "forsvarsspillet", om end sidstnævnte gang på gang tror, at han er verdensmester i at smide lange bold frem i banen - han er snarere en mester i at sende dem ud over baglinjen eller sidelinjen!
Men du har et helt andet indtryk?
Jaken skrev:
A' hvad for noget?
?
Han er da netop elegant til og skille sig af med bolden igen. Ja faktisk nærmere fremragende, og det er yderst sjældent han bare smækker den op, som Pepé f.eks. altid gør. Varane finder sine medspillere, selv i svære situationer. Det er dog ikke det der skal fremhæves, hvis du spørger mig, men det gør Varane så meget bedre end alle de andre!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Daniel skrev: Nå, du modsætter dig L'Equipes lille analyse - wouldn't do that if I were you ;-)
Jeg er faktisk ikke uenig. Varane er en god boldspiller og langt bedre end Pepe ditto i denne del af "forsvarsspillet", om end sidstnævnte gang på gang tror, at han er verdensmester i at smide lange bold frem i banen - han er snarere en mester i at sende dem ud over baglinjen eller sidelinjen!
Men du har et helt andet indtryk?
Det er i hvert fald ikke noget, jeg har lagt synderlig meget mærke til... Misforstå mig ikke, han er skam ganske fornuftig og rolig i sin boldomgang (hvilket er meget tilfredsstillende) og jeg forsøger langt fra, at nedgøre hans evner med bolden, men hans lange afleveringer er da næppe en af de mest bemærkelsesværdige dele af hans spil? Hans fart ville jeg eksempelvis hellere fremhæve, skulle jeg blot nævne 2-3 af hans (mange) kvaliteter.
Jeg mindes i hvert fald ikke mange situationer, hvor hans lange afleveringer har igangsat en potentielt målgivende omstilling. Til gengæld husker jeg flere situationer, hvor han køligt, og med stort overblik, har spillet sig ud af pres med korte afleveringer. Han er dog utvivlsomt bedre end Pepe til sideskiftene, som I også siger, men det er vel ikke nogen stor bedrift ;D
Jeg kan dog ikke udelukke, at det bare er mig, der nok en gang er ualmindelig uopmærksom... Det lader det i hvert fald til, at være ;P
No soy sólo perfecto, soy Madridista también