Giv Casillas chancen

12 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Lopéz eller Casillas? Valget er næsten ubarmhjertig - men i sidste ende handler det om, hvad der gavner klubben.

(Madridista.dk mener)

Ifølge Ancelotti har duellen om målmandsposten aldrig været permanent, således sagde han i september:

"Hvis begge målmand leverer, så spiller Lopéz i Liga, mens Casillas tager sig i af Champions League".

Set fra min plads i sofaen er jeg kommet i tvivl overfor kriteriet om, at Lopéz skal levere – for jeg synes efterhånden, jeg har sporet
både fejldispositioner og indkasserede scoringer, der ikke ligefrem har talt til førstemålmandens fordel.

Særligt Alexis' chip på Camp Nou og Baccas mål fra tæt hold i vanvidskampen mod Sevilla efterlod Lopéz i situationer, der var alt
andet end flatterende.

Den store problematik i denne diskussion er naturligvis følelserne, for det hele handler hurtigt om en Lopéz versus Casillas-debat, men
navnet på målmanden er underordnet – det handler om at finde frem til den kandidat, der har den bedste formkurve, og her fører Casillas altså på nuværende tidspunkt:

Casillas har i sine få chancer gjort sit ypperste og fortjener chancen for at tilbageerobrere pladsen i det madrilenske mål; både i ligaen og
i Champions League. Igen i går leverede han en god præstation, denne gang i en svær udekamp mod Juventus, men sådan har det generelle billede faktisk været af Iker – for nok har spilletiden været forsvindende lille, men sjældent har man reelt set kunnet klandre ham for sin indsats.

Rosen fra gårsdagens modstandere var da heller ikke til at tage fejl af. Således kaldte Buffon ham afgørende og uddelte roser for tre
vægitge indgreb, mens Juventus-træner Antonio Conte ikke tøvede et sekund med at kalde ham for man of the match.

Og Juventus' repræsentanter har givetvist set det samme som mig, nemlig at vejen tilbage som førstemålmand bør være blevet markant
kortere for Iker Casillas.

Statistikken er da heller ikke just på Lopéz' side – således var en af vores brugere på Madridista.dk så venlig at dele nedenstående
statistik med os, der på papiret i hvert fald afslører en markant forskel i antallet af indkasserede mål.

Statikken afslører, at Lopéz har en tendens til at indkassere en del flere mål end Casillas.

Og ja, den slags kan læse på mange måder, men forskellen er her så signifikant, at det hele ikke kan overlades til statistisk usikkerhed
– der må altså være i hvert fald væsentlig data, som kan trækkes ud af tabellen ovenfor: særligt den at Lopéz generelt indkasserer flere mål end Casillas. Ikke helt uvæsentligt i forhold til debatten om målmandsposten.

Vores forsvar skriger samtidig på mere struktur, bedre afstemning og måske endda tydeligere kommunikation. Det sidste er svært for os at vurdere fra TV-skærmene, men umiddelbart virker det ikke til, at Lopéz har samme indbyggede
forståelse med spillerne foran sig.

Tiden for et skifte på trænerposten har set fra Ancelottis synspunkt heller ikke være mere gunstig – Casillas' formidable indsats i aftes,
Lopéz tilsyneladende dalende form og tre relativt lette ligakampe mod Real Sociedad (hj), Almería (ude), Valladolid (hj) giver masser af grobund for at kunne lave det i min optik nødvendige skifte uden at risikoen er alt for stor.

Skiftet skal dog være med et ganske væsentligt forbehold;det må for alt i verden ikke være permanent.

Helt personligt er jeg nemlig tilhænger af mere flydende forhold. For faktisk tror jeg på, at risikoen for at blive sat af i tilfælde af
formdyk, graverende fejl eller lignende vil holde både Lopéz og Casillas skarpere, hvilket i sidste ende vil skaffe os det, vi alle drømmer om: sejre til Real Madrid.

Tiden er kort sagt inde til at give Casillas chancen i målet i ligaen også; han har gjort sit og profileret sig fornemt i Lopéz' måske
dårligste periode i klubben, og meget mere kan Ancelotti vel egentlig ikke forlange?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #2 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Giv Casillas chancen
Jeg synes folk kritiserer Lopez alt for meget mht Alexis' mål. Så langt ude er han altså heller ikke, og Alexis var kort forinden på vej helt ned til ham.

Og så var Casillas heller ikke bedre imod Juve. Især på dødboldene så han hamrende usikker ud, og så var der også nogle langskud som han burde havde håndteret bedre. Hvorfor siger Conte og Buffon så at han var så god? Ja, Conte roser sammentidig sit hold ved at sige at modstandernes målmand er den bedste og Buffon har et rigtig godt forhold til Casillas. Og så stod han jo også fint nok, men så heller ikke mere!

Mht statistikkerne viser de vel bare generelt at Lopez har stået for et ringere hold, og siden han er kommet har Casillas ikke stået nok til at man kan danne en holdbar statistik.

Med det sagt, så er jeg splittet i denne sag. Jeg ved virkelig ikke hvem jeg foretrækker, jeg har så stor sympati for dem begge. Så jeg tager det bare som det kommer og prøver ikke at blande mig for meget i diskussionerne.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Lars1991.

12 år 8 måneder siden #3 af Lars1991
- dobbelt post. hader at skrive på min bærbar ):
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Lars1991.

12 år 8 måneder siden #4 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Giv Casillas chancen

Lars1991 skrev: Jeg synes folk kritiserer Lopez alt for meget mht Alexis' mål. Så langt ude er han altså heller ikke, og Alexis var kort forinden på vej helt ned til ham.

Og så var Casillas heller ikke bedre imod Juve. Især på dødboldene så han hamrende usikker ud, og så var der også nogle langskud som han burde havde håndteret bedre. Hvorfor siger Conte og Buffon så at han var så god? Ja, Conte roser sammentidig sit hold ved at sige at modstandernes målmand er den bedste og Buffon har et rigtig godt forhold til Casillas. Og så stod han jo også fint nok, men så heller ikke mere!

Mht statistikkerne viser de vel bare generelt at Lopez har stået for et ringere hold, og siden han er kommet har Casillas ikke stået nok til at man kan danne en holdbar statistik.

Med det sagt, så er jeg splittet i denne sag. Jeg ved virkelig ikke hvem jeg foretrækker, jeg har så stor sympati for dem begge. Så jeg tager det bare som det kommer og prøver ikke at blande mig for meget i diskussionerne.

Lars1991: Nu skal du altså tænke på at Casillas reelt set, kun har spillet de 4 CHL kampe, og på det grundlag kan det hurtigt blive svært for ham at bedømme dødbolde - da det ikke er noget de kan øve til træning. Presset på dødbolde i kampe er noget helt andet end til træning, det kender jeg da også selv for det fodbold jeg spiller. :-)
Hvis Casillas får noget tillid, skal han nok beherske de dødbolde perfekt. Derudover mindes jeg ikke nogle langskud, som han skulle have håndteret bedre? Men det er vel hvordan man ser kampen/skudende.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved LasseRMD.

12 år 8 måneder siden #5 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Giv Casillas chancen
Jeg tror Lars1991 tænker på det langskud, som bliver rettet af 8 meter foran mål, hvorefter Casillas ikke får bokset langt nok ud mod siden... "Kæmpe" fejl!

;)

12 år 8 måneder siden #6 af Lars1991

LasseRMD skrev:

Lars1991 skrev: Jeg synes folk kritiserer Lopez alt for meget mht Alexis' mål. Så langt ude er han altså heller ikke, og Alexis var kort forinden på vej helt ned til ham.

Lars1991: Nu skal du altså tænke på at Casillas reelt set, kun har spillet de 4 CHL kampe, og på det grundlag kan det hurtigt blive svært for ham at bedømme dødbolde - da det ikke er noget de kan øve til træning. Presset på dødbolde i kampe er noget helt andet end til træning, det kender jeg da også selv for det fodbold jeg spiller. :-)
Hvis Casillas får noget tillid, skal han nok beherske de dødbolde perfekt. Derudover mindes jeg ikke nogle langskud, som han skulle have håndteret bedre? Men det er vel hvordan man ser kampen/skudende.

Men det jo ikke noget nyt problem. Bevares, han ser lidt mere usikker ud end han har gjort før, men han har jo altid været svag på dødbolde.
Og de hårde bolde der sidder tæt på ham, synes jeg ikke han håndterede særlig godt, selvom de var ret ufarlige.

12 år 8 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Giv Casillas chancen

LasseRMD skrev: Lars1991: Nu skal du altså tænke på at Casillas reelt set, kun har spillet de 4 CHL kampe, og på det grundlag kan det hurtigt blive svært for ham at bedømme dødbolde - da det ikke er noget de kan øve til træning. Presset på dødbolde i kampe er noget helt andet end til træning, det kender jeg da også selv for det fodbold jeg spiller. :-)

1) Selvfølgelig kan man øve dødbolde til træning.
2) Hvis der er så meget ekstra pres på til kamp er det så et udtryk for at Casillas ikke kan håndtere det?

Casillas har aldrig været stærk i dødbolde (eller udspark), men det har han mere end opvejet i andre kompetencer. Derfor har jeg det egentlig fint nok med at han spiller.

Statistikken hvor Casillas har 0,33 er på 0,75 nu.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #8 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Giv Casillas chancen

Det er muligvis svært at lave en holdbar statistik, men hvis man ser kampene, kan man se et forsvar, der sejler, en målmand der ikke leder dem, og en keeper som ofte ser usikker ud (Lopez). Casillas er muligvis ikke den bedste på dødbolde, hvilket Lopez heller ikke er, Casillas er dog bedre på indlæg, der ikke er fra hjørnespark. Lopez laver kæmpe fejl på disse indlæg, og han er heller ikke sikker på hjørnespark. Bare se det indlæg mod Rayo, hvor der bliver headet på overlæggeren og senere blev lavet straffe. Rayo spilleren header mod et frit mål, fordi Lopez sejler rundt og skaber panik i forsvaret, og så bliver der lavet straffe.

Stod Casillas ikke så godt? Det var ham der alene holdte os inde i kampen i første halvleg, at han så går fejl af to hjørnespark er sgu ligemeget. Han stod på et utrolig højt niveau og dette uden kamptræning. Jeg kan ikke se nogen anden mulighed, at han bare skal hurtigst muligt stå for Real Madrid i alle kampe igen.

12 år 8 måneder siden #9 af baggins
Besvaret af baggins på emne Giv Casillas chancen
Citat fra Ancelotti på dagens pressemøde:

"I took the decision at the start of the season and the decision has been taken. At the time I took the decision, Diego López was in better form than Casillas."

Jeg er bange for at det betyder, at Lopez spiller i ligaen uanset hvor godt Casillas gør det i CHL og CdR.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

Leveret af Kunena Forum