Optakt: Tre point og pres på de forreste

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
12 år 8 måneder siden #1 af realmadsen

Tre point og gerne af de mere komfortable af slagsen, er hvad der forhåbentlig er lagt op til, når Real Madrid i eftermiddag tager imod Real Sociedad på Bernabeu. Begge hold kommer med uafgjorte resultater fra midt-ugens Champions League opgør og baskerne spillede en flot kamp hjemme på Anoeta mod de forsvarende engelske mestre fra Manchester United, mens madrilenerne som bekendt holdt stand og fik et vigtigt point med hjem fra Torino.

Ancelotti må til dagens kamp se bort fra Marcelo, der er ude med en knæskade, mens Khedira fik et slag til den sidste træning og forventes at tage plads på bænken. Det giver plads til rotation og derfor forventes det at Isco træder ind i startopstillingen. En plads det efterhånden er et stykke tid siden, den lille kreatør har indtaget. Samtidig har Ancelotti i løbet af ugen tilkendegivet, at Xabi Alonso er klar til at spille 90 minutter og mon ikke den erfarne basker er med til at skabe ro og overblik på midtbanen mod sin gamle klub.

Derudover er der tre spørgsmål, det skal blive spændende at få svar på om: For det første om Casillas, ovenpå den fremragende præstation mod Juventus, endelig skal have chancen i målet i Liga BBVA i denne sæson. For det andet om det vil lykkes for forsvaret at holde modstanderens angribere mod at score. En kedelig tendens der senest blev indfriet i 4-0 sejren over FCK og til dagens opgør må det nok forventes, at særligt Varane har noget at bevise oven på sine to målgivende blundere mod Pogba og Illorente i onsdags. Sidst men bestemt ikke mindst om Real Madrids "nye" El Tridente igen vil stråle på Bernabeus græstæppe, som man senest så det i den fænomenale 7-3 hjemmesejr over Sevilla. Ancelotti har i ugens løb udtalt, at det er nødvendigt med rotation, både på grund af skader og for at holde alle spillere motiverede. Af samme grund figurerer følgende startopstilling i øjeblikket på Marcas hjemmeside:

Diego Lopez
Carvajal-Varane-Pepe-Arbeloa
Alonso-Illarra-Isco
Bale-Benzema-Ronaldo

Eftermiddagens dommer er Miguel Martínez Munuera og han fløjter op kl. 16.oo og kampen kan følges på Canal 9.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #2 af Mathiaska
Udtalte Carlo ikke i løbet af denne uge, at han har taget sit valg angående Lopez (ligakampe) og Iker (cupkampe)? I så fald er der jo ingen grund til at håbe, selvom Iker vel banker mere på nu en nogensinde siden vinter.

Derudover undrer jeg mig over Marcas bud på en startopstilling, da Carlo tidligere har udtalt, at Alonso og Illarra ikke kan spille sammen på den centrale midt? Eller udtalte han at det ikke kommer til at ske?

Har ingen kilder, kun spørgsmål til jer med bedre hukommelse end jeg :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo

12 år 8 måneder siden #3 af baggins

Mathiaska skrev: Udtalte Carlo ikke i løbet af denne uge, at han har taget sit valg angående Lopez (ligakampe) og Iker (cupkampe)? I så fald er der jo ingen grund til at håbe, selvom Iker vel banker mere på nu en nogensinde siden vinter.

Derudover undrer jeg mig over Marcas bud på en startopstilling, da Carlo tidligere har udtalt, at Alonso og Illarra ikke kan spille sammen på den centrale midt? Eller udtalte han at det ikke kommer til at ske?

Har ingen kilder, kun spørgsmål til jer med bedre hukommelse end jeg :-)

Jo, det er rigtig nok
"I took the decision at the start of the season and the decision has been taken. At the time I took the decision, Diego López was in better form than Casillas."
"I think Xabi can help Illarra get better, but it’s hard to play them together in a 4-3-3. In a different system they might be able to, but with three midfielders it’s hard to play them together."
Det er dog nogle mærkelige udtagelse, at gøre det klart for nogle specielle spillere at de ikke har en chance, for at komme på holdet uanset hvor godt de gør det. Dette vil jo helt sikkert demotiverer Casillas, da han efter udtagelsen står overfor en umulig udfording. Og hvis det passer, så håber jeg at han tager til Schalke, der er bedre til at elske vores legender, end vi selv er.
Det er også mærkeligt at fastholde at to spillere ikke kan spille samme, især nu hvor det er de to (efter min meningen), der har imponeret mest igennem de mange midtbanerotationer.
For begge udtaelser må det gæle at de bedste spillere spiller stortset fast.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 8 måneder siden #4 af Dios
En helt igennem forfærdelig beslutning fra Ancelotti's side af. For det vidner jo netop om, at konkurrencen ingen ting nytter, og han i stedet prøver og gøre begge tilfredse. Noget som ikke sker, før én af målmændene spiller både La Liga og Chl kampene.
Uanset hvad Lopez eller Casillas gør på træningsbanen, eller i kampene så gør jo ingen forskel. Beslutningen er taget! Måske lægger jeg for meget i det, men hvilke signal giver det ikke udadtil? Jeg er simpelthen målløs over en så erfaren træner kan løse, eller prøve og løse det på denne måde.
Om det er Lopez eller Casillas det går udover, er jo i princippet ligeglad med, men Ancelotti's mandskabsbehandling, eller mangel på samme er dybt dybt til grin i denne situation.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: pm, MMM

12 år 8 måneder siden #5 af Mathiaska

Dios skrev: En helt igennem forfærdelig beslutning fra Ancelotti's side af. For det vidner jo netop om, at konkurrencen ingen ting nytter, og han i stedet prøver og gøre begge tilfredse. Noget som ikke sker, før én af målmændene spiller både La Liga og Chl kampene.
Uanset hvad Lopez eller Casillas gør på træningsbanen, eller i kampene så gør jo ingen forskel. Beslutningen er taget! Måske lægger jeg for meget i det, men hvilke signal giver det ikke udadtil? Jeg er simpelthen målløs over en så erfaren træner kan løse, eller prøve og løse det på denne måde.
Om det er Lopez eller Casillas det går udover, er jo i princippet ligeglad med, men Ancelotti's mandskabsbehandling, eller mangel på samme er dybt dybt til grin i denne situation.

Enig.
Målmandssituationen skaber unødvendig uro, gid den ende snart.

12 år 8 måneder siden #6 af anes

Her er opstillingen til i dag og vi fortsætter med Diego Lopez i ligaen, desuden ligner det at Ancelotti har fundet en midtbane og et angreb som han vil bruge. De får i hvert fald 2 kampe sammen i træk.

Diego López,
Carvajal, Varane, Pepe, Arbeloa;
Xabi, Khedira, Modric;
Bale, Benzema, Cristiano

Bænken: Casillas, Nacho, Jesé, Morata, Di María, Isco & Illarra.
Karantæne: Sergio Ramos
Skadet: Marcelo og Coentrao
Frasorteret: Jesus og Casemiro
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved anes.

12 år 8 måneder siden #7 af elle44
Og ingen isco, ærgerligt, havde gerne set ham i startopstillingen idag. Ellers fornuftig opstilling i mine øjne

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #8 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Optakt: Tre point og pres på de forreste
Ik tilfreds, få nu de unge og iker i spil.

12 år 8 måneder siden #9 af rezamadridista
Ville være interessant, hvis Ancelotti en dag kunne bruge Alonso, Illara og Isco på samme tid.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 8 måneder siden #10 af elle44

rezamadridista skrev: Ville være interessant, hvis Ancelotti en dag kunne bruge Alonso, Illara og Isco på samme tid.

Det er også en mulighed jeg har tænkt på, synes virkelig det er spændende at se hvordan det ville fungere. Man kan jo godt argumentere for at Illara og Alonso minder for meget om hinanden, men hvis vi øsnker at kontrollere en kamp med bolden, så tror jeg de ville være perfekte
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #11 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Optakt: Tre point og pres på de forreste
Håber på rødt til Diego, og at vi vinder.

12 år 8 måneder siden #12 af Real Madrid

GutiHAZ14 skrev: Håber på rødt til Diego, og at vi vinder.

Siempre, hvor mange chancer?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum