England vil have Cristiano

12 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo - kommende vinder af Balon d'or?

Englænderne opfandt fodboldden og derfor er de partout på hjemmebane, når der stilles spørgsmål til denne ædle sport.

Og skal man tage en nylig afstemning fra SkySports for gode varer, så vinder Cristiano Ronaldo Balon d'or for 2013.

I hvert fald har hele 83 procent af hjemmesidens brugere peget på den portugisiske verdenssstjerne som den retmæssige vinder af årets prestigefyldte titel.

Dermed distancerer Cristiano den forsvarende vinder Lionel Messi markant. Således får argentineren kun otte procent af stemmerne, Ribery står til seks, mens de resterende tre procent går til spillere i kategorien 'andre'.

Prisen skal dog ikke gives ud fra den generelle opfattelse hos engelske fodboldfans, men derimod er det landstrænere, anførere og udvalgte sportsjournalister, som skal afgive de endelige stemmer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2 af falle
Besvaret af falle på emne England vil have Cristiano
Kommandanten har mere end fortjent guldbolden, men det værste ved at han skulle gå hen og vinde den, er at alle fra den anden lejr og medierne generelt, vil mene at det er fordi hans nærmeste konkurrent har været skadet 7 måneder af året.

Jeg har i forvejen mistet alt respekt for guldbolden. Jeg har ikke noget personligt med i kampen, men Messi har jo ikke retmæssigt fortjent titlen "Verdens Bedste" 4 år i streg, hvis man da ser på det objektivt - jeg mener i hvert fald at der mindst har været ét år hvor Cristiano skulle vinde, og et andet hvor det lå mere til Sneijder. Det er derimod folks (læs: landstrænere, holdkaptajner og sportsjournalister) stemmer, og dermed deres præference af en spiller mod en anden, der tæller. Problemet med disse afstemninger er, at det bliver for demokratisk og man lader følelserne spille ind over ens stemme, hvor tidligere bedrifter spiller ind over, selvom de måske ligger et år eller to tilbage, men man medtager det alligevel i ens stemme.

Et andet problem med disse afstemninger er at man blot skal rangere sine favoritter, uden overhovedet at tage stilling til kriterier for hvorfor man skal være den bedste. Det er simpelthen ikke nok at sige at fordi X er en troldmand på banen, så skal man vinde. Nej, man skal virkelig tænke sig godt om hvad året har bidraget med, og så tage stilling herefter.

Og til sidst, uden at tale nogen ned på nogen måde, så tvivler jeg på at langt de fleste stemmeberettigede ser objektivt på tingene. Sportsjournalister har altid en yndlingsspiller de lovpriser, landstrænere drømmer altid om enkelte spillere og holdkaptajner det samme. Men hvad fanden har en landstræner og holdkaptajn for diverse lande, som ikke engang er med i Top 100 i verden, noget at skulle have sagt? De er da ligeglade...... ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum