FIFA nedgør Cristiano Ronaldo igen

10 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det internationale fodboldforbund, FIFA, har tilsyneladende indstillet sig på at gøre hvad som helst i deres kamp for at forhindre Cristiano Ronaldo i at få den Guldbold, som han om nogen har fortjent at få for sine præstationer i 2013.

Først var det FIFA-præsident, Joseph Blatter, som hånede Cristiano Ronaldo og gjorde klart, at han selv ville stemme på Lionel Messi, men der er tilsyneladende ikke nogen nedre grænse i fodboldforbundet.

Således har man valgt i Cristiano Ronaldos Guldbold-profil at gøre opmærksom på, at han scorede 34 mål i sæsonen 2012/13, hvilket kun blev overgået af Lionel Messi. Grotesk i betragtning af, at man til denne Guldbold alene skal vurdere præstationerne i kalenderåret 2013, hvor Cristiano Ronaldo pr. dags dato er noteret for 17 mål mere end argentineren.

Cristiano Ronaldo kan nu kun håbe på, at landstrænere og anførere har gennemskuet FIFAs spegede spil og lader retfærdigheden ske fyldest i en kåring, som efterhånden har mistet enhver form for troværdighed.


No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #2 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne FIFA nedgør Cristiano Ronaldo igen
Stay classy, FIFA.

I det mindste slap bemærkninger om Ronaldos hår ikke igennem korrekturlæsningen.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Rubæk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #3 af BBB
Jeg ved, at det er en berettiget kritik, men spørgsmålet er om diskussionen skal tages i en nyhed. Det giver indtryk af, at vi er farvede, at selv de mindste ting går os på.

Jeg er klar over, at FIFA laver en kæmpe brøler, men overskriften i sig selv gør, at jeg ikke får sympati for "vores" sag. Det bliver en meget dårlig retorik fra "vores" side, og det er uden at vi reelt kan udrette noget med det.

Derudover er det vel ikke ligefrem Blatter, som har skrevet indlægget, men en form for pressemedarbejder eller -chef.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM, El Rojo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #4 af Steen

BBB skrev: Jeg ved, at det er en berettiget kritik, men spørgsmålet er om diskussionen skal tages i en nyhed. Det giver indtryk af, at vi er farvede, at selv de mindste ting går os på.

Jeg er klar over, at FIFA laver en kæmpe brøler, men overskriften i sig selv gør, at jeg ikke får sympati for "vores" sag. Det bliver en meget dårlig retorik fra "vores" side, og det er uden at vi reelt kan udrette noget med det.


Det er jo ikke kun Madridista.dk der skriver om dette, du kan også læse om det i de spanske medier, Marca, El Confidencial og AS, og sikkert flere. Det står endda på AS forside.

Det er til grin det Fifa har gang i, og det er tydeligt at de ikke vil have at Ronaldo vinder.. Jeg håber dog, og tror stadig, at han har en chance for at vinde!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #5 af BBB

Steen skrev:

BBB skrev: Jeg ved, at det er en berettiget kritik, men spørgsmålet er om diskussionen skal tages i en nyhed. Det giver indtryk af, at vi er farvede, at selv de mindste ting går os på.

Jeg er klar over, at FIFA laver en kæmpe brøler, men overskriften i sig selv gør, at jeg ikke får sympati for "vores" sag. Det bliver en meget dårlig retorik fra "vores" side, og det er uden at vi reelt kan udrette noget med det.


Det er jo ikke kun Madridista.dk der skriver om dette, du kan også læse om det i de spanske medier, Marca, El Confidencial og AS, og sikkert flere. Det står endda på AS forside.

Det er til grin det Fifa har gang i, og det er tydeligt at de ikke vil have at Ronaldo vinder.. Jeg håber dog, og tror stadig, at han har en chance for at vinde!


Jeg har ikke læst spanske medier de sidste tre dage, og det fremgår ikke artiklen. Jeg fastholder, at "vi" kommer til at fremstå meget farvede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Rakin
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6 af Rakin
Besvaret af Rakin på emne FIFA nedgør Cristiano Ronaldo igen
"Vi" er en nyheds- og fanside for klubben Real Madrid, hvor Ronaldo spiller. Selvfølgelig er vi farvede! FIFA er til gængæld en Organisation som burde holde sig fra at have favoritter, og derfor er det smagsløst, at de kommer med sådanne udtalelser!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #7 af Siempre Madrid
Had os for det. Elsk os for det. Gør hvad I lyster.

Men når Real Madrid og klubbens spillere bliver behandlet svinsk, så skriver vi det uden omsvøb. Det gjorde vi i går. Det gør vi i dag. Og det gør vi igen i morgen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Daniel, Real Madrid, Real HWL, Real-MOU, Sam, Steen, JimmyBroe, rezamadridista og 2 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne FIFA nedgør Cristiano Ronaldo igen
Uden det har nogen betydning eller gør det mindre sørgeligt at FIFA offentligt støtter Messi, så er det ikke kun i Ronaldos tekst, at De nævner fakta fra 12/13 sæsonen. Det er også tilfældet med andre af de nominerede, så det er ikke udelukkende ham som der rammes. At det så er totalt latterligt og at de lige skal tilføje en bemærkning i hans tekst om at Messi scorede flere mål samme sæson er til grin. Fuldstændig unødvendigt. Hvorfor ikke bare skrive, at han scorede 34 mål, hvis de absolut vil hive fakta fra sidste sæson, og så lade det være ved det. Det er trods alt en beskrivende tekst af Ronaldo og hans præstation i løbet af året. Men nææh nej, de skal da lige fremhæve Messi på Ronaldos beskostning igen igen. Svinsk.

Uden at have læst den beskrivende tekst af Messi, så gætter jeg da på, at det er mere end svært at finde informationer såsom at Ronaldo har scoret væsentlig flere mål end Messi i år i hans tekst. Der står vel nærmere resultatet af afstemningen af guldbolden, eftersom den er afgjort på forhånd...

Alle berørte burde sende et eller andet åndssvagt ind til FIFA's hovedsæde i protest. En citronmåne, en pose jord, whatever :)
Eller starte en digital underskrift indsamling for Blatters afgang og utilfredsheden med FIFA's ageren generelt. Det vil sikkert ikke have megen effekt, men forhåbentlig rette en masse negativ fokus fra alverdens fodboldseksperter etc...på FIFA.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #9 af Dios
Rygterne går på, at Fifa og Tv2 har indgået en fælles aftale. På hvad det siger rygterne intet om :)

Det er simpelthen svinsk, grotesk og faktisk også en anelse bizart, men hvad kan vi ellers snart forvente? Personligt kunne det ikke rage mig mindre, hvis Ronaldo ikke fik den, men jeg håber da det for ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #10 af Jaken

Dios skrev: Rygterne går på, at Fifa og Tv2 har indgået en fælles aftale. På hvad det siger rygterne intet om :)

Det er simpelthen svinsk, grotesk og faktisk også en anelse bizart, men hvad kan vi ellers snart forvente? Personligt kunne det ikke rage mig mindre, hvis Ronaldo ikke fik den, men jeg håber da det for ham.


Hvad gjorde/sagde de på tv2?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #11 af tkleist
Var der ikke osse noget med , for en del år siden, hvor Real Madrid bliv mestre, og dengang var der en fra fifa man sagde, at topscoreren skal have guldbolden, og dengang var det Messi, og året efter blev Barca mestre, og Ronaldo blev topscorer, og så var der andre kriterier der gjaldt. Ca 4 - 5 års tid siden. Og fra dengang har jeg undret mig over at ingen har skrevet om de.?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #12 af Dios

Jaken skrev:

Dios skrev: Rygterne går på, at Fifa og Tv2 har indgået en fælles aftale. På hvad det siger rygterne intet om :)

Det er simpelthen svinsk, grotesk og faktisk også en anelse bizart, men hvad kan vi ellers snart forvente? Personligt kunne det ikke rage mig mindre, hvis Ronaldo ikke fik den, men jeg håber da det for ham.


Hvad gjorde/sagde de på tv2?


Hvis jeg siger Allan S. hvad siger du så? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum