Khedira ved godt mod
Real Madrids tyske midtbaneslider har en lang genoptræning foran sig
Khedira måtte lade sig udskifte i fredagens venskabskamp mod Italien, efter en nærkampsduel med Pirlo, der forvandlede sig til en alvorlig skade til tyskeren. Det viste sig at være en korsbåndsskade, som Khedira pådrog sig. Nu har den hårdtarbejdende midtbanespiller overstået en vellykkede operation i knæet og ser fremad.
- Det forløb planmæssigt og nu må vi have tålmodighed – alt er godt, siger han ifølge tyske medier.
Madridista.dk har tidligere skrevet, at der venter tyskeren seks måneders pause fra grønsværen; tyskeren selv håber at komme i betragtning til den tyske VM-trup, men det er yderst tvivlsomt hvorvidt Khedira når at blive formmæssigt klar eller ej.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
For Real Madrid, så skal vi være glade, hvis Khedira er klar tl at spille på 100 % igen, når næste sæson starter om 9 måneder, men det er langt fra sikkert, at det er tilfældet. Det er også vigtigt at huske, at der kun er 90 % succesrate på den slags operation, så der er en risiko for, at vi aldrig kommer til at se Khedira være ligeså god igen. Men det er heldigvis usandsynligt.
RasmusKring skrev: Da jeg desværre selv har været igennem samme operation, så ved jeg, at det er naivt at tro, at han kan være i en sådan form til sommer, at han kan bidrage noget til Tysklands VM-trup. Det er dog godt at høre, at han er ved godt mod, og der sker jo indimellem mirakler, specielt blandt professionelle atleter. Genoptræning efter en korsbånsoperation tager dog mellem 6 og 12 måneder. Professionelle atleter klarer det typisk på omkring 6 måneder, men selvom fysikken er på plads, så tager det adskillige måneder før man mentalt er klar til at stole 100 % på knæet, derudover kommer så en mangel på kampform. Så en VM-deltagelse er meget urealistisk.
For Real Madrid, så skal vi være glade, hvis Khedira er klar tl at spille på 100 % igen, når næste sæson starter om 9 måneder, men det er langt fra sikkert, at det er tilfældet. Det er også vigtigt at huske, at der kun er 90 % succesrate på den slags operation, så der er en risiko for, at vi aldrig kommer til at se Khedira være ligeså god igen. Men det er heldigvis usandsynligt.
Jeg aner intet om det, du nævner i ovenstående, så skide godt indspark og ganske tankevækkende fremadrettede; der måske brug for en gardering for Khedira så!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev:
RasmusKring skrev: Da jeg desværre selv har været igennem samme operation, så ved jeg, at det er naivt at tro, at han kan være i en sådan form til sommer, at han kan bidrage noget til Tysklands VM-trup. Det er dog godt at høre, at han er ved godt mod, og der sker jo indimellem mirakler, specielt blandt professionelle atleter. Genoptræning efter en korsbånsoperation tager dog mellem 6 og 12 måneder. Professionelle atleter klarer det typisk på omkring 6 måneder, men selvom fysikken er på plads, så tager det adskillige måneder før man mentalt er klar til at stole 100 % på knæet, derudover kommer så en mangel på kampform. Så en VM-deltagelse er meget urealistisk.
Jeg aner intet om det, du nævner i ovenstående, så skide godt indspark og ganske tankevækkende fremadrettede; der måske brug for en gardering for Khedira så!
Nu er det måske oplagt med Gündogan til sommer alligevel. Men jeg har tiltro til, vi nok skal klare os mere end godt med Alonso, Illarramendi, Modric, Isco og Casemiro.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- RasmusKring
- Gæst
-
Daniel skrev: Jeg aner intet om det, du nævner i ovenstående, så skide godt indspark og ganske tankevækkende fremadrettede; der måske brug for en gardering for Khedira så!
Tak for din respons, Daniel. Jeg tænkte, at min viden måske kunne hjælpe nogen.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
RasmusKring skrev:
Daniel skrev: Jeg aner intet om det, du nævner i ovenstående, så skide godt indspark og ganske tankevækkende fremadrettede; der måske brug for en gardering for Khedira så!
Tak for din respons, Daniel. Jeg tænkte, at min viden måske kunne hjælpe nogen.
Også en godkendt herfra og så en tilføjelse om, at vores fysioterapeut skriver en artikel om Khediras skade, så den kan I glæde jer til at læse.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Din historie vækker meget god genklang her. Nu følger jeg også NBA og basketsporten som helhed intenst, og her er ACL-skader noget mere almindelige end i fodbold. Alene på de hold jeg har spillet, har jeg oplevet 5-6 holdkammerater pådrage sig dem. Nu skal man selvfølgelig passe på med at sammenligne, da atleters muskelstrukturer er forskellige.
Der er en stor forskel på professionelle og amatørers comeback-tid. I NBA har man i bedste fald set folk vende tilbage på helt ned til 7 måneder(fra skade til topform igen), mens man normalt regner med 8-10 måneder før de er i gear. Enkelte gange kan det dog tage længere tid, eksempelvis var det en ACL-skade som holdt MVP Derrick Rose ude i mere end halvandet år og stadig holder ham fra topformen. Generelt går der for NBA-spillere(som dog lever af mere eksplosivitet, men omvendt er mere muskuløse end Khedira) 18-24 måneder før de er på samme niveau som tidligere.
Hvad de folk jeg selv har fulgt tæt på angår, så tager det ofte mere end to år, før de helt har stolet på knæet og været tilbage i topform. Heldigvis har Khedira bedre folk omkring sig og det vil helt sikkert have betydning.
Jeg glæder mig til at læse vores fysioterapeuts analyse af Khedira, men jeg vil blive meget overrasket, hvis Khedira spiller før optaktskampene til næste sæson. Det gode er til gengæld, at man kan vende tilbage og de basketstjerner som får skaden, ofte ender med at være endnu stærkere og forlænge deres karrierer en smule.
Men det er virkelig en trist skade.