Er dette Khediras erstatning?
Portugisiske medier mener at vide, at Real Madrid ønsker at hente Benficas serbiske midtbanepiller
Ancelotti har fået noget at tænke over efter Khediras korsbåndsskade og portugisiske medier mener at have opskriften klar. Correiro da Manha skriver således, at Nemanja Matic igen skulle være på blokken i Real Madrid. Der er ingen forlydender om, hvorvidt Ancelotti eventuelt ønsker sig en erstatning eller ej.
Matic blev ligeledes rygtet til Real Madrid i sommerens transfervindue, men Kongeklubben valgte som bekendt at købe Illarramendi fri af sin kontrakt i Real Sociedad i stedet for.
Der er flere faktorer, som gør dette skifte ganske utvivlsomt og den vigtigste er formentlig, at Matic allerede har spillet Champions League-fodbold for Benfica og derfor er ukampdygtig skulle han skifte til Real Madrid.
Real Madrid-træneren mangler da heller ikke midtbanespillere at vælge i mellem. Han råder således over Illarramendi, Isco og Casemiro, ligesom Di María også kan spille pladsen centralt, hvorfor det er usandsynligt, at der bliver handlet dyrt ind i det kommende transfervindue til dette område af banen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- CC
- Gæst
-
Den næste måneds tid, inden vinterpausen, vil vise om det er nødvendigt, at hente en erstatning til januar. Hvis og i så fald, er Matic bestemt et interessant emne.
Vi har masser af midtbane spillere. Den her meget ærgelige skade til Khedira er Iscos chance for at komme tilbage, da Modric vil overtage Khediras plads. Nogle gange er fodbold kynisk mht skader og chancer.
Spørgsmålet er så om Isco tager den chance..
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
asp3200 skrev: Nej tak. Agenter som rygter igen.
Vi har masser af midtbane spillere. Den her meget ærgelige skade til Khedira er Iscos chance for at komme tilbage, da Modric vil overtage Khediras plads. Nogle gange er fodbold kynisk mht skader og chancer.
Enig, da det er besluttet af Ancelotti, vi fremover skal spille 4-3-3, så skal vores 6 centrale midtbanespillere alle kunne spille med hinanden. Det er ikke optimalt, hvis Isco kun kan bruges i en trio, hvis der er en stor stærk spiller (Khedira) ved siden af ham. Derudover, så er dette også Casemiro's chance, som jo ligner Khedira utrolig meget. Men hvis Isco har så mange begrænsninger, at han ikke kan spille på midtbane med Alonso/Illarramendi og Modric, så får han det mere end svært i Real Madrid... jeg tror dog ikke det blir et problem, så længe vi satser på possesion fodbold og ikke kontra.
Alonso
Modric Isco
Det vil være min fortrukne midtbane mod Almeria, hvor Casemiro skal skiftes ind i 2.halvleg.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Casemiro og Isco kan tage over, bare så længe Illarra ikke spille den rolle, så er jeg glad.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Ifølge Carlo så bliver der ikke købt nogen spillere i januar. Jeg tror heller ikke på at klubben skulle være interesseret i Matic, det tror jeg ikke en eneste klub er, når han render rundt med den prisskilt.
Casemiro og Isco kan tage over, bare så længe Illarra ikke spille den rolle, så er jeg glad.
www.marca.com/2013/11/17/en/football/rea...drid/1384706064.html
Marca's læsere er også enige. Jeg håber dog man bliver ved med at spille 4-3-3, hvis Isco skal omskoles og blive en succes fremover. Derudover, så vil det også være en falliterklæring, at kongeklubben ikke har tiltro til egen kvalitet, ved at købe en spillere udefra. Man kan ikke gardere sig mod alle skader. Men Isco er næsten tvunget til at blive en succes i Khedira's fravær, hvis han ikke ønsker man skal hente en stjerne spiller ala gündogan til sommer.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Real Madrid skrev:
Enig, da det er besluttet af Ancelotti, vi fremover skal spille 4-3-3, så skal vores 6 centrale midtbanespillere alle kunne spille med hinanden. Det er ikke optimalt, hvis Isco kun kan bruges i en trio, hvis der er en stor stærk spiller (Khedira) ved siden af ham. Derudover, så er dette også Casemiro's chance, som jo ligner Khedira utrolig meget. Men hvis Isco har så mange begrænsninger, at han ikke kan spille på midtbane med Alonso/Illarramendi og Modric, så får han det mere end svært i Real Madrid... jeg tror dog ikke det blir et problem, så længe vi satser på possesion fodbold og ikke kontra.
Alonso
Modric Isco
Det vil være min fortrukne midtbane mod Almeria, hvor Casemiro skal skiftes ind i 2.halvleg.
Det har vel ik noget med Iscos begrænsninger at gøre som sådan, men ganske simpelt at man i en trio med spillere som Xabi, Illarra, Modric, Isco eller Di Maria (Gud forbyde det) har behov for en spiller med Khediras eller Casemiros egenskaber, nemlig fysisk styrke og evnen til at agere defensivt bolværk.
Så det handler jo altså ik alene om om man har 5,7 eller 29 midtbansepillere til de 3 pladser, men om man har de rigtige TYPER. Det er jo ik skidesmart at ha 3 spillere uden defensive kvaliteter eller omvendt, 3 spillere uden flair. Isco ka formentlig nok begå sig i sådan en 3-mands-midtbane (omend jeg ville foretrække ham i en mere standard 4-2-3-1), men det kræver jo altså at der er minimum én af de 3 som tager slæbet defensivt. Hverken Illarra eller Xabi er jo gode nok defensivt og derfor er Casemiro jo umiddelbart eneste alternativ, hvis de 2 andre stadig ska være Modric og Xabi.
Real Madrid skrev:
Steen skrev: Ifølge Carlo så bliver der ikke købt nogen spillere i januar. Jeg tror heller ikke på at klubben skulle være interesseret i Matic, det tror jeg ikke en eneste klub er, når han render rundt med den prisskilt.
www.marca.com/2013/11/17/en/football/rea...drid/1384706064.html
Marca's læsere er også enige. Jeg håber dog man bliver ved med at spille 4-3-3, hvis Isco skal omskoles og blive en succes fremover. Derudover, så vil det også være en falliterklæring, at kongeklubben ikke har tiltro til egen kvalitet, ved at købe en spillere udefra. Man kan ikke gardere sig mod alle skader. Men Isco er næsten tvunget til at blive en succes i Khedira's fravær, hvis han ikke ønsker man skal hente en stjerne spiller ala gündogan til sommer.
Netop. Han kommer jo til at spille på den position for det spanske landshold, så det handler vel bare for ham om at blive bedre på et par punkter. Faktisk så har jeg tidligere været meget imod at spille 3 CM'er, uden en ''rigtig'' offensiv midt, men Modric har gjort det rigtigt godt når han får mere frihed, som han gør ved siden af Khedira og Alonso. Derfor ville jeg ikke have noget imod det hvis man fortsætter på denne måde, men så har man et problem, Isco. Man skal vel bare være tålmodig, og det håber jeg også Isco selv er. Der kan godt gå noget tid før han slår igennem, måske endda 2-3 sæsoner. Det kræver tålmodighed, og det håber jeg både klubben har, og Isco selv.
Nu er det ikke fordi at jeg gerne vil have Khedira væk, da jeg synes at han har gjort det rigtig godt, men et salg er vel ikke udelukket til sommer, det ville ikke overraske mig hvis man aftalte at han blev én sæson mere, og så fik lov til at skifte til sommer. Som du også skriver, så er Gündogan en spiller jeg rigtig godt kan lide, og en spiller jeg håber klubben henter, men hvis man tænker over det, så ville det give meget mere mening at hente en spiller som Pogba, som er lidt af et fysisk bæst, lidt ligesom Khedira. Det skal ikke blive alt for svagt inde på midtbanen, man skal også have lidt styrke. Jeg ved godt at Pogba er tæt på at forlænge med Juve, men det udelukker ikke et køb.
For lige at gøre det klart, jeg vil ikke have Khedira væk, jeg tænker bare på de muligheder der er, hvis det skulle være tilfældet at Khedira smutter til sommer, som jeg bestemt tror er muligt.
For det andet så jeg gerne en midtbane der hed Illarra-Alonso-Isco, da det giver Isco og vores Backs en masse offensive friheder. Og samtidig forsvaret en masse bekyttelse med to lidt mere tilbagestående midtbanespillere.
Derudover er der mange, der taler om Casemiro, men hans udvikling er måske ikke så overraskende, igen. Da han var i Sao Paulo strålede han i 2011 sæsonen, hvilket gjorde ham fortjent til 5 landskampe, men derefter mistede han både startpladsen i Sao Paulo og dermed også på landsholdet. Noget tyder på at det samme er sket i Madrid, hvor han strålede i opstarten, men sidenhen ikke har fået mange minutter.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev:
Real Madrid skrev:
Alonso
Modric Isco
Det har vel ik noget med Iscos begrænsninger at gøre som sådan, men ganske simpelt at man i en trio med spillere som Xabi, Illarra, Modric, Isco eller Di Maria (Gud forbyde det) har behov for en spiller med Khediras eller Casemiros egenskaber, nemlig fysisk styrke og evnen til at agere defensivt bolværk.
Så det handler jo altså ik alene om om man har 5,7 eller 29 midtbansepillere til de 3 pladser, men om man har de rigtige TYPER. Det er jo ik skidesmart at ha 3 spillere uden defensive kvaliteter eller omvendt, 3 spillere uden flair. Isco ka formentlig nok begå sig i sådan en 3-mands-midtbane (omend jeg ville foretrække ham i en mere standard 4-2-3-1), men det kræver jo altså at der er minimum én af de 3 som tager slæbet defensivt. Hverken Illarra eller Xabi er jo gode nok defensivt og derfor er Casemiro jo umiddelbart eneste alternativ, hvis de 2 andre stadig ska være Modric og Xabi.
Forstår bare ikke, hvorfor Juventus, Chelsea, Arsenal, Psg, Bayern, Dortmund, Man City, Barcelona m.fl alle kan spille med en tre mands midtbane uden en stor langsom spiller ala Khedira, når så mange mener vi ikke kan?
I min optik er det netop Khedira, der har været stopklods for, at vores midtbane så ofte er blevet kørt over, når vi når længere frem i Champions League. Så længe man har en midtbane spiller bag de to andre på den centrale midt, der har til opgave at fordele bolden fornuftig rundt (Alonso, Illarra), så behøver man i min optik ikke en gammeldags spiller ala Khedira. Spillerne skal kunne mere i moderne fodbold, end hvad Khedira er i stand til.
Dortmund:
Bender gündogan
Mkhitaryan
Bayern:
Lahm
Schweinsteiger Kroos
Barca:
Sergio
Xavi Iniesta
Chelsea:
Ramires Lampard
Oscar