Iker Casillas til Manchester City?
Dagens store AS-nyhed har naturligvis vakt stor opsigt, men avisen erfarer, at Manchester City pønser på at hente Real Madrids målmandslegende, Casillas, der siden Mourinho placerede ham på bænken i sidste sæson, har fristet en tilværelse som reservemålmand i sin hjerteklub. Med trænerrokaden i sommers, forventede mange at Casillas igen var at finde mellem stængerne i Real Madrids stærkeste holdopstilling, men Ancelotti var imidlertid af en anden opfattelse - den samme som Mourinho: Diego López’ kvaliteter er Casillas’ mangler og disse er uundværlig i nutidens fodbold.
Manchester City har store målmandsproblemer. Joe Hart har mildest talt haft en miserabel sæsonstart, hvor han pt. agere reserve for den lidt ukendte rumæner, Pantilimon. Pellegrini skulle således mene, at Casillas ville være den perfekte løsning på Manchester-klubbens problemer, om end Pantilimon har stået en håndfuld habile kampe.
Casillas selv ønsker eftersigende ikke at forlade Real Madrid til vinter, men dette kan vise sig at være et dumt valg af målmanden, der har store ambitioner om at komme med til VM. Disse er dog vanskelige at efterleve som reservemålmand
Casillas finder derfor sig selv i et stort dilemma. Bliver han i Real Madrid, er han ikke det naturlige valg til sommerens VM-slutrunde, da Valdes simpelthen er for stærkt spillende i indeværende sæson. Forlader han Real Madrid og bliver førsteholdsmålmand hos sin nye arbejdsgiver, øger Casillas uden tvivl sin chance for at være det foretrukne målmandsvalg for det spanske landshold til det forestående VM.
Hvad mener I, er Casillas i gang med sin sidste sæson i Real Madrid eller får han overbevist Ancelotti om, at han er det retmæssige førstevalg? Diskutér gerne dette i vores forum.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
På et eller andet tidspunkt skal man alligevel finde en målmand, som leverer verdensklasse over en længere periode.
Casillas hører ikke til på bænken. Lopez ditto.
Udemærket at sende Casillas videre, eftersom Lopez har et mindre overtag i spillerpræstationer.
Jeg så en gang en statistik der talte stort til Iker's fordel a indkasserede mål, kontra spilleminutter. Men modstanderne i disse kampe blev udeladt. Jeg synes Lopez er verdensklasse, ligesom Iker. Men han har lige lidt mere.
Fornuftigt Ancelotti.
- SK_92
- Gæst
-
Selvom Casillas i mine øjne er en fantastisk spiller, og en fantastisk person (dog med hans små hævdede primadonna-kommentarer), så er han desværre ramt af det jeg vil kalde et massivt formdyk.
Han er ærlig talt ude af stand til at kunne præstere lige godt i alle kampe, hvilket har været tilfældet for mig de seneste par sæsoner.. Dertil skal det også lige bemærkes, at sagen med Mourinho har skabt store huller i hans spil.
I forhold til ønsket om at han bliver i klubben kontra holdet skal besidde det absolut bedste mandskab, så er mit ønske om et bedre mandskab det altoverskyggende. Derfor ville et salg af El Capitan, både for holdets bedste, og hans eget bedste især, være mere end oplagt.
I forhold til emnet Joe Hart, der er jeg en stor modstander af dette køb, da jeg ikke har den største fidus til hans spil. Thibaut Courtois derimod ville være et fint bud, da han har en alsidighed, og han er ung - Dermed skabe en ligevægt mellem brug af målmænd (Diego Lopez og Courtois). Evt. køre et 5-kamp system, så de får nogenlunde regelmæssig spilletid, og stadig holder sig i fin form.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
SK_92 skrev: Jeg er af samme holdning, trods min store passion for madridismoen, og for begrebet "enkeltklubspillere" (Ja, det har vi vist alle set i bestemte sammenhænge), men jeg vil også sige min ærlige mening:
Selvom Casillas i mine øjne er en fantastisk spiller, og en fantastisk person (dog med hans små hævdede primadonna-kommentarer), så er han desværre ramt af det jeg vil kalde et massivt formdyk.
Han er ærlig talt ude af stand til at kunne præstere lige godt i alle kampe, hvilket har været tilfældet for mig de seneste par sæsoner.. Dertil skal det også lige bemærkes, at sagen med Mourinho har skabt store huller i hans spil.
I forhold til ønsket om at han bliver i klubben kontra holdet skal besidde det absolut bedste mandskab, så er mit ønske om et bedre mandskab det altoverskyggende. Derfor ville et salg af El Capitan, både for holdets bedste, og hans eget bedste især, være mere end oplagt.
I forhold til emnet Joe Hart, der er jeg en stor modstander af dette køb, da jeg ikke har den største fidus til hans spil. Thibaut Courtois derimod ville være et fint bud, da han har en alsidighed, og han er ung - Dermed skabe en ligevægt mellem brug af målmænd (Diego Lopez og Courtois). Evt. køre et 5-kamp system, så de får nogenlunde regelmæssig spilletid, og stadig holder sig i fin form.
Hold nu op :-)
Eneste logiske i at sælge Casillas er, at vi fremover igen (som i alle andre klubber i verdenen) vil have et klart førstevalg, der skal stå alle liga og Champions League kampe. Absolut intet logisk i at købe en ny potentiel førsteholdskeeper ind, og især ikke Courtois, som jo netop er lånt til Atletico Madrid, fordi han ikke vil/skal spilde sin tid på bænken i Chelsea.
Man kunne eventuelt købe et talent og låne ham ud, som Chelsea netop har gjort med Courtois, men hvis Iker sælges, så skal Jesus enten forfremmes eller også skal der hentes et klart andetvalg ala Dudek, der accepterer at være 2.valg.
Jeg kan godt lide Lopez, men han er bare ikke ham, jeg ser være førsteholdsmålmand i så stor en klub, som Real Madrid. Det vil sige, jeg håber på to scenarier:
1. Casillas igen bliver førstevalg
2. Man sælger både Casillas og Lopez, og satser på en målmand med fremtidsudsigter. Her springer De gea og Courtois i øjnene.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Holm90 skrev: Fornuftigt.
Casillas hører ikke til på bænken. Lopez ditto.
Udemærket at sende Casillas videre, eftersom Lopez har et mindre overtag i spillerpræstationer.
Jeg så en gang en statistik der talte stort til Iker's fordel a indkasserede mål, kontra spilleminutter. Men modstanderne i disse kampe blev udeladt. Jeg synes Lopez er verdensklasse, ligesom Iker. Men han har lige lidt mere.
Fornuftigt Ancelotti.
Modstanderne var mere eller mindre de samme - samme modstandere i ligaen, 2xDortmund til hver, 3xBarca til hver, 2xMan City til Casillas, 2xMan Utd. til Lopéz. Den største forskel er Valencia, som Casillas mødte 4 gange (2xliga og 2xCdR), mens Lopéz ikke mødte dem.
Lopéz er ikke engang blandt de nominerede til årets målmand i Spanien og med god grund. Han hører til i toppen af den øvre middelklasse af målmænd, han laver få fejl og leverer sjældent noget ud over det sædvanlige, men han er langt fra at være verdensklasse og jeg synes det er decideret deprimerende hvis det bliver ham, der satses på fremover.
- SK_92
- Gæst
-
- Jeg har dog en forkærlighed for de åbenlyse talenter, og set med mine personlige logiske briller (Tro det eller ej, men jeg har dem hehe), der vil jeg gerne se Courtois spille i den hvide dragt.. Og gerne i en alder hvor vi med stolthed kan sige, at der er et klart førstevalg over en længere periode - Så måske når DL25 trækker sig, eller, gud forbyde det, står i samme båd som Casillas står i nu.
Jesus er et godt bud, men bør vi ikke så leje ham ud? Og evt. vores førstevalg på Castilla, så de får spilletid i nogle middelklubber? Og dermed få en anden rutineret keeper ind?
- Dette er et forslag som jeg gerne vil høre mere om - Jeg håber I vil se min pointe :)
Det jeg frygter er at vi ikke har følerne ude efter et mega målmands talent, for de to vi har mellem stængerne er trods alt oppe i årene selvom alderen på en målmand er en sjov ting.
Hvis de udløser hans frikøbsklausul, så vil jeg ikke brokke mig.
asp3200 skrev: Jeg er pro Lopez. Synes det bedste ville være at de begge blev og spillede sæsonen slut sammen. Jeg frygter dog ikke et salg af Casillas, der er også et Madrid efter det salg ligesom med Raul.
Det jeg frygter er at vi ikke har følerne ude efter et mega målmands talent, for de to vi har mellem stængerne er trods alt oppe i årene selvom alderen på en målmand er en sjov ting.
Hvis de udløser hans frikøbsklausul, så vil jeg ikke brokke mig.
Hans frikøbsklausul er på over €100 mio, så det skal du nok ikke regne med. Det er mere sandsynligt at han smutter ganske gratis, ligesome Raul og Guti gjorde det. I Rauls tilfælde subsiderede vi endda kraftigt hans løn i Schalke, men det bliver nok ikke relevant i Casillas tilfælde.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
SK_92 skrev: I forhold til købet af Courtois, der er jeg afgjort enig, og jeg synes det er godt set :)
- Jeg har dog en forkærlighed for de åbenlyse talenter, og set med mine personlige logiske briller (Tro det eller ej, men jeg har dem hehe), der vil jeg gerne se Courtois spille i den hvide dragt.. Og gerne i en alder hvor vi med stolthed kan sige, at der er et klart førstevalg over en længere periode - Så måske når DL25 trækker sig, eller, gud forbyde det, står i samme båd som Casillas står i nu.
Jesus er et godt bud, men bør vi ikke så leje ham ud? Og evt. vores førstevalg på Castilla, så de får spilletid i nogle middelklubber? Og dermed få en anden rutineret keeper ind?
- Dette er et forslag som jeg gerne vil høre mere om - Jeg håber I vil se min pointe :)
Mange klassemålmænd har præsteret i en sen alder, her er et par eksempler:
van der Sar - 41 år
Buffon - 35 snart 36 år
Oliver Kahn - 39 år
Dida - 37 år
Lopez er "kun" 32 år og har stadig en del gode år tilbage, måske har vi endda ikke set det bedste fra ham endnu. Derudover, så bliver Jesus 26 til sommer og ligesom Adan, så er han udelukkende på førsteholdet for at suge effaring til sig i en storklub. Han har nok ikke ambitioner om spilletid på førsteholdet, hvilket jeg er sikker på, at han er helt afklaret med. Han får med garanti snart lyst til at prøve sig af på øverste niveau, og der skal vi selvfølgelig være afklaret med situationen. Forestiller mig 2 ud af vores 3 målmænd ikke vil være at finde i truppen til næste sæson.
Derudover så tror jeg, Pacheco er det bedste sted han kan være lige pt. Han er stadig ung og er for tiden en fast del af det spanske u21 landshold, men hvor stort et potentiale han har, det er jeg ikke sikker på. Jeg tror dog ikke, vi nogensinde vil komme til at se Courtios i Real Madrid. Og vores næste målmandsikon er sikkert et talent, vi endnu ikke har hørt om.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Alexandro Marco Craninx
- GutiHAZ14
- Gæst
-