Intern splittelse i UItras Sur
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Flere undrede sig nok over de tomme tribuner i den sydlige ende af Estadio Santiago Bernabéu i onsdagens kamp mod Galatasaray.
Her holder den fanatiske fan-fraktion Ultras Sur normalt til, men til onsdagens opgør var flere af dem forment adgang til stadion og det skyldes frygt for uroligheder i forbindelse med et internt opgør i gruppen, som truer med total splittelse af Ultras Sur.
Opgøret står mellem de ældre medlemmer af Ultras Sur, som ønsker at holde sig på god fod med Real Madrids ledelse og ytre sig gennem store bannere, mens de yngre medlemmer er højre-radikale og ønsker en voldelig tilgang til fodbold og det førte til et korporligt slagsmål mellem gruppens medlemmer forud for kampen mod Real Sociedad på baren Drakkar, hvor man normalt mødes i forbindelse med kampene og det har naturligvis fået alarmklokkerne til at ringe hos Real Madrids ledelse.
Et andet punkt menes at være Real Madrids ønske om at tiltrække en yngre fanskare, idet klubben aldersmæssigt har en af de højeste fanskarer i Spanien, hvilket ofte fører til en lidt tam stemning på Estadio Santiago Bernabéu og derfor har man ønsket at opjustere Grada Joven, hvor man afsætter et større antal pladser til helt unge fans og den del har Ultras Surs unge medlemmer ønsket at få kontrol over, hvilket ikke er lykkedes.
Spansk politi er i højeste alarmberedskab, når Real Madrid spiller hjemmekampe i øjeblikket, fordi stemningen er særdeles anspændt og det kan tvinge Florentino Pérez til at træffe en kontroversiel beslutning, nemlig helt at udelukke gruppen fra Real Madrids kampe.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men på den anden siden er det vel også bare forskellen på de forskellige kulturer, så jeg tvivler på der kommer til at ske store ændringer i tilskuernes adfær på dette punkt, men man kan jo håbe :)
Jeg må indrømme, at jeg ikke ved om jeg hælder til at Ultras Sur skal udelukkes eller ej. Ingen tvivl om, at der til de absolut største kampe i gennem sæsonerne (El Clasicos og store CL-opgør) kan skabes en eminent stemning på Santiago Bernabeu, hvor man virkelig kan få kuldegysninger. Samtidig ved vi allesammen også, at der i de mindre kampe er en utrolig tam stemning på stadion, og det hænger vel også sammen med at gennemsnitsalderen for Real Madrids fanskare er forholdsvis høj og folk har en tendens til at læne sig tilbage i sædet i stedet for at prøve at skabe lidt stemning på stadion.
Så måske er det det der skal til: Altså at man får flere unge mennesker ind på stadion, som forhåbentlig kan sætte lidt gang i løjerne. Men det skal selvfølgelig være under forudsætning af, at Ultras Sur-afsnittet ikke ender med at blive omdannet til et afsnit hvor kun teenagere holder til.
- Lassemadrid
- Gæst
-
Man ser det her eksempel mange steder i verdenen, og jeg synes virkelig at det ville være et rigtigt godt tiltag, og stemning vil blive langt bedre end det er nu. Nu er der nærmest kun klapperi når Real scorer.
For de spansktalende er det El Confidencial og COPE der har haft mest dækning af historien, bl.a. her: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/l...os-ultras-sur_61153/
Det begynder at ligne enden på Ultra Sur, men så længe de ikke kan holde sig fra naziflag og fascistiske hymner og holde egentlige brunskjorter væk fra Bernabeu, så har jeg svært ved at græde over det.
edit. Lang og interessant artikel i El Mundo her: www.elmundo.es/deportes/2013/12/02/529c4...84341b6668b4579.html
Men jeg går helt klart ind for, at Real Madrid bliver en klub for alle. Og her menes aldergruppen :) Synes faktisk det er en god idé og sætte priserne ned bag målet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Der bliver jo nød til, at organiseres en fangruppering igen der kan synge sammen.
Jeg håber for guds skyld at Ultra Sur de forbliver!
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jeg savner at man følger en Tysk model, mht. billetpriser. Man forholder sig jo loyal overfor fansene. På den måde stikker fansene ikke ''af''. I Madrid er det ikke alle som kan betale de penge som det koster, for at få en dårlig siddeplads, hvor man kan høre pift, råb osv. med 2 sekunders forsinkelse. Det er pisse dyrt, som sagt. Man må gå på kompromis med prisen, hvis man ønsker en stemning, da de nuværende skræmmer selv turister væk. Jeg er sikker på, at hvis klubben ændrede nogle ting her og der så ville turister og Madrid-folket komme oftere.
AS added detail by saying the club plan to take away the group’s 885 seats to create a new ‘Fans Sur’ section of 1,600 seats from January. Younger club socios will be encouraged to move to this section and lead chants and singing in the ground, following an example set by the ‘Grada Joven Curva Nord’ at Valencia’s Mestalla.
Fremragende forslag i mine øjne!!
Dios skrev: Jeg vil hellere sidde og kunne hører Ancelotti tygge tyggegummi fra en position helt op under taget, end jeg vil se og hører Ultra Sur lave "stemning" med deres naziflag, og højreekstremistiske ytringer. I øvrigt er det til tider pinligt når de sidder 15 mand med deres små fløjter og prøver og skabe stemning, hvor mine højtalere fra Iphone 5 stadig kan overdøve dem.
Men jeg går helt klart ind for, at Real Madrid bliver en klub for alle. Og her menes aldergruppen :) Synes faktisk det er en god idé og sætte priserne ned bag målet.
Helt enig. Problemet er at området også fromover vil blive reserveret til socios og det er ved at være hvad, 800 år siden at listen sidst har været åben for dem, hvis forældre ikke allerede er socios. Klubben kunne virkelig godt bruge noget nyt blod, også blandt dem.
Nuvel, jeg er klar over, at det er et spørgsmål om kultur. Det bliver ikke som det er på San Mamés eller Ramón Sánchez Pizjuán - eller generelt som i Baskerlandet eller Andalusien - om end det på et eller andet plan ville være rart, i stedet for den fimsede, kedelige og fingerstrittende attitude, der hersker på stadion, hvor man kun ved særlige lejligheder sådan for alvor kan høre Bernabéus brøl og eufori.
Det er en stor udfordring. Fordi den bunder i noget økonomisk, samfundsmæssigt og kulturelt. Men hvor ville jeg elske, hvis man kunne omdanne hele sydtribunen til en stor og larmende tribune, for en hær af stemningsskabende tilhængere, som synger og brøler i alle 90 minutter. Lade denne fanfraktion være en selvstændig del, af den allerede eksisterende fanklub. Hellere det, end det der i forvejen minder om en blanding mellem en tur i teatret og en familietur på Jensens med efterfølgende biograftur.