Optakt: Olímpic de Xativa - Real Madrid
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Kravet er ligetil:
Real Madrid skal i aften fjerne enhver tvivl om avancement til næste runde af Copa del Rey, når de dyrtbetalte stjerner på udebane møder Olímpic de Xativa, der til dagligt bor i den tredje bedste spanske række, La Segunda B. Hvor holdet i gruppe 3 ligger på en hæderlig tredjeplads, to point fra en playoff-plads.
Fortidens Copa del Rey-rædselsbilleder som Real Union og Alcórcon kan ikke ændre på, at Real Madrid er Teide-høje favoritter, dertil er forskellen mellem aftenens to duellanter for stor, og det er endda selvom Carlo Ancelotti forventeligt vil benytte sig af flere af holdets reserver.
Flere af de største profiler bliver da også i Madrid, og det giver plads i startopstillingen til mere perifere navne som Iker Casillas, Nacho, Casemiro, Illarra, Jesé og Morata, som alle får en chance for at bevise, at de fortjener mere spilletid end på nuværende tidspunkt. Samtidig må der også være en forventning om, at de bedstpræsterende af Ancelottis aktører får en mulighed for genvalg, når man tirsdag rejser til Danmark for at møde et ikke særligt skræmmende FCK-mandskab.
Kampen i aften, der spilles klokken 22.00 og vises på 6'eren, vil udover et ungt Madrid-hold også byde på et Olímpic de Xativa hold uden kendte navne. De mest iøjnefaldende er dog John Mosquera (23 år) og Christian Perales (24), der hver har scoret tre gange i sæsonen, og det er ikke utænkeligt, at de to unge forwards vil vise masser af gåpåmod og i enkelte situationer have held til at presse et ukoncentreret Madrid-mandskab, der lidt for ofte lukker unødvendige mål ind.
Olímpic de Xativa har hjemme på det minimale La Murta, der har en kapacitet på blot 9000 tilskuere, hvor holdet i egen række har en statistik, som hedder tre sejre, tre uafgjorte og to nederlag. Ikke just nogen skræmmende rekordliste.
De forventede startopstillinger:
Olímpic de Xativa
Francis – Peris, Pepín, Mendoza, Alcázar – Belda, Ritaferra, Samu, Mosquera – Marenýa - Christian
Real Madrid
Casillas – Marcelo, Pepe, Nacho, Carvajal – Illarra, Casemiro – Jesé, Isco, dí María - Morata
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dog ser jeg sjældnere vores koncentration ryge med vores "rigtige" og bedre målmand og kaptajn på banen i stedet for bænken.
Jeg håber på DI Maria på venstre og Jese på højre, så de begge er på deres yndlingspladser, som de i øvrigt forvalter bedre end modsat. Det vil klart også hjælpe Morata i gang med hans boksspil, han vil få klart bedre stikninger fra de to andre.
God kamp alle.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Jeg håber på DI Maria på venstre og Jese på højre, så de begge er på deres yndlingspladser, som de i øvrigt forvalter bedre end modsat. Det vil klart også hjælpe Morata i gang med hans boksspil, han vil få klart bedre stikninger fra de to andre.
Det vil bare ikke gavne Real Madrid på sigt. Når Benzema igen starter, så er det ikke de høje bolde til hovedet Real Madrid skal praktisere, men kombinationsspillet omkring feltet, eller henover midten/kanterne. I øvrigt er det også sådan spillet praktiseres i øjeblikket.
Reserverne skal jo passe til systemet, så derfor ville det idéelle jo være, og bytte om på Jesé og Di María, da Di María nok kun skal kæmpe med Bale om pladsen og ikke Ronaldo. Jesé får chancen hvor der er plads, men det siger sig selv.
En anden ting, så synes jeg egentlig også at Di María og Jesé er bedst på modsat kant af hvad deres foretrukne ben er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- LaDecima
- Gæst
-
Hvem er de?
Dejligt med en masse unge på banen. Jeg håber på en rigtig fin kamp hvor især Jese, Case' og Morata kan tanke lidt selvtillid.:)
Jeg er her stadig XOXO
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev: Hold da fest, 9 spanske spillere i start 11'eren!!
Dejligt med en masse unge på banen. Jeg håber på en rigtig fin kamp hvor især Jese, Case' og Morata kan tanke lidt selvtillid.:)
Ja! Det er faktisk første gang siden 2004, hvor man vandt 2-1 over Tenerife.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Arbeloa den eneste genganger. Edit. Og vel også den eneste foruden Borja der stadig er aktiv? I første division i det mindste. Raúl Bravo spiller i Segunda denne sæson, eller husker jeg galt?
MMM skrev: Og dengang hed startopstillingen: César; Arbeloa, Helguera, Mejía, Raúl Bravo; Borja, Celades, Javi García, Solari; Owen y Morientes
Arbeloa den eneste genganger.
Grande Arbeloa. Det siger lidt om hvor vigtig han er for truppen. Det er så vigtigt at havde den slags spillere i en så ung trup som vi har. Arbeloa er en betydningsfulde mand på men så sandelig også uden for banen.
Og med hensyn til aftenens kamp. Så er syv af vores spillere under 24!! SYV:O Det er vanvittigt jo. Vi har en trup som kan blive alt dominerende igennem mange år. Det er sgu en fantastisk tanke:)
Jeg er her stadig XOXO
- falle
- Gæst
-
- Juanito
- Gæst
-