Referat: Pamplonas drilske ånd
Real Madrids indledning på kampen havde seriøse tendenser og ydede det fine decembervejr i Osasuna stor respekt. Således formåede Ancelottis tropper at spille sig frem til flere store chancer i kampens begyndelse, men optrækkende til disse var flottere end selve afslutningen på disse ditto; skarpheden manglede simpelthen. Real Madrid-offensiven bevægede sig en nogle fine naturlige mønstre og det varierende arsenal af kombinationsspil og hurtig omstillingsspil, forvirrede åbenlyst værterne på Reyno de Navarra.
Osasunas spil indikerede ingenlunde, at Pamplonas drilske ånd igen skulle spille hjemmeholdet et puds mod Real Madrid, men Real Madrid-defensiven ville det anderledes og efter et lille kvarters spil og ud af absolut ingenting, dukkede Oriol Riera op inde i det kriminelle felt, hvor han med største selvfølgelighed kunne pande Osasuna i spidsen, efter et millimeterpræcist slået indlæg – Diego López var chanceløs, defensiven passiv.
Bedst som man troede, at dagens dommer, Clos Gómez, havde et fint greb om kampen, valgte den spanske dommer at bringe sig selv unødvendigt i fokus, da han undlod at dømme et klokkeklart straffespark til Luka Modric umiddelbart efter Osasunas føringsmål, og her efter fulgte en kavalkade af tvivlsomme kendelser, hvor specielt Ramos’ lidt mærkværdige røde kort, efter at være blevet tildelt sit andet gule, toppede kransekagen af en dårlig dommerpræstation.
Dagens Real Madrid-målmand havde det øjensynligt skidt med visheden om, at Clos Gómez skulle løbe med samtlige overskrifter dagen der på og i flere sekvenser lignede Diego López en målmand der til stadighed er forvirrede over, at han regerer mellem stængerne på førsteholdet. Netop en af López’ forvirrede øjeblikke i løbet af især første halvleg, kostede et mål, da Madrid-målmanden kastede sig hovedløst ud i feltet, oven i Ramos og boksede bolden til hjørnespark, som efterfølgende blev smækket ind i feltet, hvor en uopdækkede Oriol Riera kunne fordoble sin målhøst; kampens bedste Real Madrid-spiller, Isco, reducerede kort før pausen.
Anden halvlegs præstation var bestemt ikke Real Madrid værdig, ej heller in mente, at holdet var en mand i undertal. Osasuna var i kontrol og stod højt på banen for at bryde Real Madrids sporadiske forsøg på opspil nede fra egen banehalvdel. Bale blev skiftet ud kun fem minutter inde i anden halvleg, men stedfortræderen Di María gjorde ikke mere væsen af sig end waliseren, om end førstnævnte leverede miserabel præstation, hvorfor udskiftningen var forståelig.
Osasunas Francisco Silva led samme skæbne, som Ramos og blev ti minutter før tid beordret tidligere i bad, efter han modtog sit andet gule kort. Real Madrid udlignede på det efterfølgende frispark; Isco sendte bolden ind i panden på Pepe, som sikkert kunne sende bolden i mål, men trods ti minutter plus det løse på tavlen, formåede Real Madrid ikke at score yderligere og kampen endte i remis i Osasuna på Reyno de Navarra – den drilske ånd lever.
Kampfakta
Osasuna – Real Madrid 2-1 (2-2)
1-0 Oriol Riera (15. min.)
2-0 Oriol Riera (39. min.)
2-1 Isco (45. min.)
2-2 Pepe (80. min.)
Advarsler
Osasuna: Damía, Arribas, Cejudo, Torres og Silva (udvist efter to gule kort)
Real Madrid: Pepe, Ramos (udvist efter to gule kort)
Dommer:
Clos Gómez
Osasuna
Fernández; Bertrán, Arribas, Loties, Damía; Lolo, Silva; Cejudo, Torres (Oier, 76.), Armenteros (Loe, 81.); Oriol (Omwu, 87.).
Real Madrid
Diego López; Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo; Xabi, Modric (Nacho, 64.), Isco (Jesé, 84.); Bale (Di María, 55.), Ronaldo, Benzema.
Bedømmelse af truppen
Diego López 2
Carvajal 3
Ramos 1, to gange gult og rødt
Nacho 3
Pepe 4, gult og målscorer (1 mål)
Marcelo 2
Modric 3
Xabi 3
Isco 4 (1 mål)
Ronaldo 2
Bale 2
Benzema 2
Jesé 3
Di María 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er sjovt, Di Maria græder ude på bænken, men så får han chancen, og hvad sker der så. Forfærdelig kamp fra hans side af, og han kunne ikke en gang lave et ordentligt indlæg, efter 3 forsøg i træk. Bale var ikke meget bedre, han var lige så dårlig. Han er låst ude på højresiden, og bevæger sig ikke.. Jeg ved ikke om det er ham der bare ikke kan finde ud af placerer sig ordentligt på dette hold endnu, eller om det er Ancelotti's taktik.
Diego Lopez - 2
Carvajal - 2
Pepe - 4
Ramos - 1
Marcelo - 2
Xabi Alonso - 3
Modric - 3
Isco - 4
Bale - 1
Benzema - 1
Ronaldo - 1
Di Maria - 1
Jesé - 3
Nacho - 3
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Vi mangler Fokus! Grunden til at de får så meget plads og frihed til at scorer det andet mål, er fordi vi simpelthen mistede fokusset efter første mål. Som nævnt af mange andre, så havde vi fuldstændig styr på kampen i starten, men lige når Osasuna scorer målet, så går alle i panik
Di Maria.
Bale. Hvordan kan man koste så meget og spille så ringe? Lavede han overhovedet noget rigtigt? Som nævnt af steen, så er det som om han er låst ude på højrefløjen. Alt spillet forgik på Ronaldos side. Min far fandt først ud af at Bale var inde på banen da de zoomede ind på hans ansigt.
Ramos.
Lopez - nogen gange kan man virkelig se, hvorfor han aldrig blev en verdenstjerne. Du har TO forsvarspillere ved bolden, hvorfor overhovedet gå ud efter den?
Ronaldo. Alt for mange afbrændere. Til gengæld kunne man se, hvorfor han er så kæmpe en stjerne, blandt andet den dribling han lavede lige før han lavede den målgivende aflevering til Isco.
Positive ting:
Vi fortjente at vinde, hvis det ikke var for den lorte dommer.
Modric-Alonso konstellationen ser ud til at virke meget bedre end Khedira-Alonso. Hold da fast, hvor var de gode til at erobrer alle de bolde i starten af kampen.
Nacho ser ud til at have en ok god fremtid foran sig. Nogen gange viser han en vis kølighed som Ramos blandt andet kunne lære fra.
Pepe var den spiller som jeg ville tro ikke ville få en stor betydning for holdet, men hvor har han forbedret sig. Han er blevet en meget roligere spiller, hvilket virkelig er en lettelse da Ramos er elendig og Varane er skadet.
Isco. Godt nok var det ikke hans bedste kamp, men et mål og en assist er mere en rigeligt fra en 21-årig spiller - helt klart vores MOTM!
Mine bud på bedømmelserne:
Diego Lopez - 2
Carvajal - 2.5
Pepe - 4
Ramos - 0.5
Marcelo - 2.5
Xabi Alonso - 3
Modric - 3
Isco - 4
Bale - 0.5
Benzema - 1.5
Ronaldo - 2
Di Maria - 0.5
Jesé - 3
Nacho - 3.5
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- FigoJensen
- Gæst
-
Alonso havde f. eks. flere elendige afleveringer direkte i fødderne på en modstander. Det var tæt på at koste et kontramål.
Jeg synes simpelthen ikke det kan være til 3-taller, som jo svarer til "Godkendt indsats". Det synes jeg simpelthen ikke det var!
Modric - 2
Alonso - 2
Isco - 3
Pepe - 3
Jeg synes ikke, at der er nogen som kan få et 4-tal i min verden, når man ikke kan vinde over et af ligaens tilsyneladende dårligste hold. Dem der har scoret færrest gange og så laver de to mål ganske let. Jovist Pepe gjorde det rigtig godt, og han var i min optik banens bedste for Real Madrid, men hvis man skal sammenligne med tidligere bedømmelser, så har Ronaldo fået et 4-tal i en tidligere kamp på året, hvor han scorede hattrick og lagde op til mål og spillede en perfekt kamp. Så er der ikke nogen som kan komme i nærheden af et 4-tal i dag.
Han må i øvrigt også godt snart forlænge, kan slet ikke overskue hvordan holdet skal hænge sammen uden ham.
Diego López - 2: Han spillede en rædselsfuld første halvleg og havde anden halvleg vist sig at være tilnærmelsesvis niveauet i første halvleg, havde López ikke sneget sig op på mere end et ettal. Han havde dog et par fine redninger i anden halvleg.
Carvajal - 3: Stor energi og vilje, såvel defensivt som offensivt. Den bedste back i dag!
Pepe - 4: Den bedste forsvarsspiller i dag; i øvrigt bedste forsvarsspiller i indeværende sæson. Han fortjener et skulderklap og skulle Varane blive klar til forårssæsonen, ligner det mere og mere, at Ramos trækker det korteste strå i denne duel. Pepe er det sikreste kort pt. Han spiller med stor autoritet og var endda bedre uden Ramos ved sin side. Tankevækkende.
Ramos - 1: Jeg ved ikke, om jeg kan forklare anførerens præstation med saglighed. Det bedste ord der beskriver Ramos' indsats i dag er: Udisciplineret. Det kan godt være, at det andet gule kort er tyndt og dommeren er med skyld, men han giver Clos Gomez muligheden for at smide ham ud, lidt ligesom med Nani sidste år i Champions League-kvartfinalen mod Manchester United. Desuden dumt gult kort at trækker i første omgang.
Marcelo - 2: En skygge af sig selv. Fungerer brasilianerens spil ikke offensivt, er vores humørspredende venstreback ikke seværdig at se på, da han defensivt ikke er god.
Xabi - 3: Jeg kan ikke lovprise Xabi nok. Han er hjertet på banen; den bærende væg. Tretallet skyldes naturligvis, at han ikke var ekstraordinær i går, men han spillede både godt i midterforsvaret (den korte tid det varede) og på midtbanen. Han dikterer vores direkte spil.
Modric - 3: Han får også et tretal. Det er ikke midtbanens skyld, at vi ikke hev sejren i land i går, bestemt ikke. Modric spillede skam en fin kamp med gode bolderobringer og igangsættelse af spillet.
Isco - 4: Jeg mener, at han var banens bedste i går. Han binder små spillet på midtbanen, overført til angrebet. Kronede en stor individuel indsats med et flot og præcist oplæg. Han er indbegrebet af Real Madrids fremtid.
Ronaldo - 2: Guldboldkandidat? Ikke i går. Jeg forventer mig langt mere af vores portugisiske verdensstjerne! Han symboliserede om nogen, sammen med Bale, Real Madrids dårlige offensive indsats i går.
Bale - 2: Tæt på et ettal, og blev fortjent revet ud kun fem minutter inde i anden halvleg. Han har en fin statistik pt., men bundniveauet skal hæves. Det er ikke Tottenham han spiller i længere. Der er ikke plads til disse middelmådige præstationer.
Benzema - 2: Jeg hældte mest til et tretal, men han leverede en anonym anden halvleg, hvor han i første halvleg deltog flot i kombinationsspillet.
Di María - 2: Ikke bedre end Bale. Virkede ugidelig og tabte en del bolde, ligesom afleveringerne manglede meget.
Jesé - 3: Fint indhop. Måske Ancelotti skulle have kastet ham ind i Bales sted, i stedet for El Fideo.
Nacho - 3: Jeg synes, han spillede fint og er mere tryg ved ham pt., end Ramos.
Det er/var mine overvejelser :-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.