AS: Xabi Alonso afviser kontraktforlængelse
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Spanske AS mener at vide, at Xabi Alonso ikke forlænger med Real Madrid og det skyldes både økonomiske og personlige motiver.
Angiveligt skal Xabi Alonso have afvist en lønforhøjelse til 6 millioner €, idet han ønsker at tjene det samme som spillere som Casillas, Benzema og Ramos, hvilket Real Madrid skal have afvist.
Samtidig går der forlydender om, at Xabi Alonsos hustru, Nagore Aramburu, ønsker at komme væk fra Madrid og returnere til England og her står de to Manchester-klubber tilsyneladende klar med en kontrakt til Xabi Alonso, som allerede om ti dage kan forhandle frit med andre klubber.
Også Juventus har vist interesse for den stærke midtbanespiller.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han må altså bare ikke smutte!
- Ikertheman
- Gæst
-
Håber godt nok det er løgn at Real Madrid har afvist det!
Florentino Pérez
AlanSahinovic skrev: ''Angiveligt skal Xabi Alonso have afvist en lønforhøjelse til 6 millioner €, idet han ønsker at tjene det samme som spillere som Casillas, Benzema og Ramos, hvilket Real Madrid skal have afvist''.
Det kan næsten ikke være rigtigt, for der er kun 0,5 mio. Euro forskel - For lavt et beløb til, at jeg kan tro at det skiller parterne ad;)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
M_linding skrev:
AlanSahinovic skrev: ''Angiveligt skal Xabi Alonso have afvist en lønforhøjelse til 6 millioner €, idet han ønsker at tjene det samme som spillere som Casillas, Benzema og Ramos, hvilket Real Madrid skal have afvist''.
Det kan næsten ikke være rigtigt, for der er kun 0,5 mio. Euro forskel - For lavt et beløb til, at jeg kan tro at det skiller parterne ad;)
Tænker det samme, jeg forestiller mig nærmere at man er uenig om længden på kontrakten.
- RasmusKring
- Gæst
-
For Real Madrid er det et kæmpe dilemma. Man ønsker at beholde ham i truppen, men omvendt er han gammel, så hvis han går ned i niveau eller bliver skadet igen, så ønsker man ikke at hænge på en dyr og lang kontrakt. Det ville være optimalt at give ham en kontrakt, der varer frem til sommeren 2015, men det er ikke sikkert, at Alonso er helt solgt på den ide. Det er formentlig derfor, at han kræver en lønforhøjelse.
Jeg er personligt tilhænger af, at beholde ham i klubben, men det skal ikke være for enhver pris. Det skal være til en løn, der giver mening for Real Madrid. Xabi Alonso er ikke den eneste spiller i verden, der kan være spilfordeler i Real Madrid. Der findes mange spillere i fodboldeuropa, der ville kunne varetage rollen. Jeg tror derudover også, at Modric ville kunne gøre et glimrende stykke arbejde, men han er en mere offensiv type end Alonso og kræver derfor en mere defensiv makker.
- Jack Daniels
- Gæst
-
RasmusKring skrev: Hatten af for Alonso og hans agenter. De har ikke skrevet under på en forlængelse tidligere, og så viser 3 måneders skadespause hvor vigtig han er for holdet. Nu sidder de med alle trumferne i forhandlingerne.
For Real Madrid er det et kæmpe dilemma. Man ønsker at beholde ham i truppen, men omvendt er han gammel, så hvis han går ned i niveau eller bliver skadet igen, så ønsker man ikke at hænge på en dyr og lang kontrakt. Det ville være optimalt at give ham en kontrakt, der varer frem til sommeren 2015, men det er ikke sikkert, at Alonso er helt solgt på den ide. Det er formentlig derfor, at han kræver en lønforhøjelse.
Jeg er personligt tilhænger af, at beholde ham i klubben, men det skal ikke være for enhver pris. Det skal være til en løn, der giver mening for Real Madrid. Xabi Alonso er ikke den eneste spiller i verden, der kan være spilfordeler i Real Madrid. Der findes mange spillere i fodboldeuropa, der ville kunne varetage rollen. Jeg tror derudover også, at Modric ville kunne gøre et glimrende stykke arbejde, men han er en mere offensiv type end Alonso og kræver derfor en mere defensiv makker.
Hvem er de? Jeg kan ikke komme i tanke om mere end højest et par stykker.
M_linding skrev:
AS skriver egentlig heller ikke noget om de tre spillere, det er Defensa Centrals tilføjelse, AS skriver, at Alonso ønsker en nettoløn på mellem 8 og 10 mio €, en del mere end både Casillas, Ramos og Benzema. Der har tidligere været historier om at han ønskede en "sign-on" bonus på €10 mio, noget som klubben end ikke vil overveje, for hvis de giver ham en bonus for at lade sin kontrakt løbe ud, så skaber de jo en incitamentstruktur, der er endnu mere usund end den allerede eksisterende. Men hvis han ikke er super opsat på at blive, så kan han jo ligeså godt kaste en masse krav ud og se om der er bid.
Den italienske presse har den sidste måneds tid skrevet at Juve har meldt sig ud af kapløbet om hans underskrift, da de ikke har råd til at opfylde hans lønkrav. El Confidencial skriver, at Madrid anser Chelsea for Alonsos mest sandsynlige destination. Hvis han ikke forlænger, så håber jeg sgu han melder klart ud så hurtigt så muligt, jeg bliver træt bare ved tanken om et halvt år med daglige spekulationer i den spanske presse. Men det er nok en tand for optimistisk.
(Den oprindelige artikel i AS: futbol.as.com/futbol/2013/12/21/primera/1387592112_177400.html, El Confidencial her: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2...-no-renovaria_69276/ og her: www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2...uos-silencios_69154/)
- RasmusKring
- Gæst
-
Jack Daniels skrev:
RasmusKring skrev: Hatten af for Alonso og hans agenter. De har ikke skrevet under på en forlængelse tidligere, og så viser 3 måneders skadespause hvor vigtig han er for holdet. Nu sidder de med alle trumferne i forhandlingerne.
Hvem er de? Jeg kan ikke komme i tanke om mere end højest et par stykker.
Alonso er en god spiller, men han er ikke verdens bedste midtbanespiller. Det så vi tydeligt i slutningen af sidste sæson, hvor han lignede en færdig mand. Han er dog klasser bedre end Illarramendi, det er helt tydeligt. Der er en lang række spillere, der ville kunne erstatte ham. Det kunne f.eks. være Moutinho, Gundogan, Vidal, Hernanes, Cabaye eller Fabregas bare for at nævne et par stykker. Alle disse spillere ville være mindst ligeså gode for vores midtbane for Alonso og så er der flere år tilbage i dem. Derudover tror jeg også, at en midtbane med Modric som playmaker og en defensiv makker kunne være effektiv. Eller man kunne hente en yngre spiller som Verratti eller Pogba og lade dem udvikle sig.
Som jeg også skrev tidligere, så ville jeg foretrækker at holde på Alonso til og med næste sæson, men ikke for enhver pris. Hvis han er ude efter nogle af de afsindige summer, som andre refererer til, så skal vi lade ham gå. Ellers risikere vi at hænge på en meget dyr og gammel spiller.
Ender det med vi står uden Alonso til sommer, så er Gündoğan det oplagte emne og hente ind som erstatning. Det ville overhovedet ikke gøre mig noget.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.