Optakt Valencia - Real Madrid, 17. spillerunde
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid spiller i aften årets sidste kamp, når holdet gæster Mestalla til den svære udekamp mod Valencia og der er ikke så meget at rafle om, for det er vind eller forsvind for Carlo Ancelottis tropper.
Ud over vigtigheden af at hente de tre points, så sender kampen også mørke skygger hen over Iker Casillas, som i morgen for præcis et år siden for første gang blev bænket til en officiel kamp af José Mourinho, da Real Madrid tabte 3-2 til Málaga på La Rosaleda og senere på sæsonen måtte den legendariske målmand lade sig udskifte med en brækket knogle i hånden efter at Arbeloa uheldigt kom til at sparke Casillas på netop Estadio Mestalla, hvor han altså i morgen tager plads på bænken igen.
Men til aftenens kamp. Her må Real Madrid se bort fra Pepe i det centrale forsvar og det giver et rent spansk centerforsvar bestående af Nacho og Ramos. Sidstnævnte er den rutinerede af de to, men han har bestemt haft sine problemer i denne sæson og det giver naturligvis anledning til visse panderynker, når holdet står over for Valencias farlige angriber Jonas, som har haft pæn succes i denne sæson på et Valencia-hold, som har skuffet fælt og derfor så sig nødsaget til at fyre træner Djukic inden denne kamp.
Det er derfor ukendte Nico Estévez, som står i spidsen for Valencia og det ventes at blive en midlertidig løsning, indtil Juan Antonio Pizzi står klar i det nye år.
Real Madrid har vundet de seneste fire opgør på Mestalla, heriblandt storsejrene på 3-6 og 0-5 og Ancelottis tropper kan da heller ikke fraskrive sig favoritværdigheden, men det kræver at man er klar fra start op ikke leverer som i opgøret mod Osasuna igen.
Real Madrids forventede hold: Diego López, Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo, Xabi Alonso, Modric, Di María, Isco, Cristiano Ronaldo, Benzema.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bliver meget svær kamp, alle vil vise sig frem for den nye træner :(
Men det ender nok alligevel med en lille sejr på 2-1
- Tror også Barcelona smider point idag ude mod Getafe.
Florentino Pérez
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Han har også imponeret mig meget!
Var lidt bange for, han ville blive den nye Mateos, men der er så meget prestige i at have fået debut på det spanske landshold, at han allerede nu ville kunne komme videre til en god klub. Men jeg stoler allerede mere på ham, end jeg gjorde med Albiol, og jeg føler mig aldrig nervøs når han starter inde.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-