Xabi Alonso vil alligevel forlænge

12 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid kan måske alligevel se frem til 2014 med sindsro.

I hvert fald melder spanske Marca, at Xabi Alonso alligevel har besluttet sig for at blive i Real Madrid og derfor vil parterne nu sætte sig til forhandlingsbordet for at blive enige om en kontrakt-forlængelse.

Der har ellers længe været tvivl om den spanske midtbanespillers fremtid og det har givet lidt pessimistiske panderynker på ledelsesgangen i Real Madrid, men med udsigten til at Xabi Alonso har givet sin repræsentant, Iñaki Ibañez, lov til at forhandle en ny kontrakt, har Real Madrid også indstillet sig på at ville gå langt for at parterne når til enighed og derfor spekuleres der i, at Xabi Alonso for en kontrakt-forlængelse på to år og en lønforhøjelse til 6-8 millioner € netto om året.

Xabi Alonso kan glæde sig over, at såvel tilskuerne på Estadio Santiago Bernabéu, samt både Carlo Ancelotti og den øvrige spillertrup, til fulde står bag ham og ønsker en hurtig kontrakt-forlængelse.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #2 af M_linding
I så fald er det godt forhandlet af Alonso....

Men plejer vel egentlig at gå ned i løn, når man forhandler kontrakter som 32/33-årig(?). Men Alonso bliver nok en af de bedst betalte i truppen, efter en evt. forlængelse.)

Never mind - jeg er bare glad hvis han bliver.

12 år 7 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Man skal kun gå ned i løn, hvis man selv er på vej ned. Det er Xabi Alonso ikke og derfor har han fortjent hver en €.

12 år 7 måneder siden #4 af El_Juan
Der er selvfølgelig et lille twist der. Han bliver ikke just yngre. Det er vel nok også det eneste punkt, hvor jeg er i hvert fald har bare lidt bange anelser. Men kun lidt. Det er trods alt en markant løn for en spiller i hans alder. Og det er ikke til at sige, hvor han står om et år eller to. Jeg kunne i den forbindelse godt forestille, at Real Madrid i første omgang kun ville give ham et års forlængelse, hvor han selv ville have mindst to.

Når det er sagt, så vil det dog glæde mig rigtig meget, hvis han forlænger med klubben. For min skyld må han gerne slutte sin karriere i Real Madrid.

12 år 7 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Men han er også et markant omdrejningspunkt på, såvel som uden for banen og fordi han er i sin karrieres efterår, behøver hans præstationer jo ikke at være nedadgående.

Han er en spiller, som passer godt på sig selv og derfor tror jeg egentlig, at han vil holde sit niveau i de kommende to sæsoner også.

Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Roesen7

12 år 7 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Lønforhøjelse er på sin plads om end den måske er lidt høj i forhold til hvor stor risikofare er han for at løbe ind i længerevarige skader. At kontrakten bliver forlænget med netop to år og ikke ét år, synes jeg klart er til Real Madrids fordel. I stedet for at lade ham gå på en fri transfer kan man sælge ham til en nyrig klub, Major Soccer League eller Gala for en bondegård sommeren inden kontraktudløb.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 7 måneder siden #7 af El_Juan

Siempre Madrid skrev: Men han er også et markant omdrejningspunkt på, såvel som uden for banen og fordi han er i sin karrieres efterår, behøver hans præstationer jo ikke at være nedadgående.

Han er en spiller, som passer godt på sig selv og derfor tror jeg egentlig, at han vil holde sit niveau i de kommende to sæsoner også.

Det er der heller ingen der siger, at det behøver, men der vil være en risiko og han kan naturligvis ikke spille 50-60 kampe på en sæson længere. Her og nu vil det være glædeligt hvis han forlænger, så tager vi resten som det kommer :-)

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #8 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne Xabi Alonso vil alligevel forlænge
Jeg er tilsyneladende den eneste som er lidt nervøs for dette. Jeg synes klart at Alonso har haft et højere niveau. Han var ude i noget tid, og før det mener jeg at huske at andre også brokkede sig lidt over ham.
Hans afleveringer var ikke så præcise som de var før og hans spil var blevet læst af modstanderne.
Jeg må så give ham at han ser ud til at spille ok nu hvor han er tilbage, men jeg bekymrer mig stadig og tænker om han måske får den formnedgang igen.
Jeg synes også at vi bør begynde at bygge et nyt hold op (det er vi også, jo det kan jeg godt se). Vi kan jo tydeligvis ikke hamle op med Barca, og nu heller ikke Atletico. Så måske nogle af de gamle, som netop har haft formnedgang, burde skippes. Her mener jeg også Ramos og Pepe for den sags skyld.

12 år 7 måneder siden #9 af Lars1991
Det jeg tror var problemet er at mange hold havde læst at vi var afhængige af Alonso og derfor gjorde alt for at få ham ud af spillet - og det er trods alt ikke umuligt. Men nu har vi også Modric i storform og med Ronaldo og Bale på kanterne tror jeg ikke det bliver så enkelt mere. Men lad os se når de store kampe kommer!

12 år 7 måneder siden #10 af Roesen7
Fantastisk hvis han forlænger - en vigtig mand på og uden for banen for holdet!

Et aspekt som jeg også synes gør det fornuftigt at forlænge med ham er, at vi har en Illara, som er udset som afløseren. Alonso vil kunne lære fra sig til ham og Illara vil over de(n) næste sæson(er) spille sig ind på holdet med ro på, da Alonso stadig vil være der til at bakke op og evt. spille de sværeste kampe.
Når man skal bygge et hold op gælder det ikke om, at skille sig af med alle over 28 også erstatte med en masse under 24. Man henter de unge ind - lader dem læne sig op af de erfarne en sæson eller to også er de unge klar. Det mener jeg vi får en god chance for her, hvor Illara kan få den tilvænning som er nødvendigt uden at blive kastet for løverne for hurtigt.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum