Jesé matchvinder i Doha

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid og Paris SG afviklede i dag den træningskamp, som blev aftalt i forbindelse med Carlo Ancelottis skifte til den spanske hovedstad i sommer.

Kampen fandt sted i Doha, hvor franskmændene var i noget nær stærkeste opstilling, mens Real Madrid havde flere reserver i startopstillingen, men kampen blev en jævnbyrdig affære med generelt pænt spil i betragtning af, at begge hold har vigtigere ting at koncentrere sig om i weekenden, hvor det går løs i deres hjemlige turneringer.

Efter en rolig start fik Edinson Cavani en gigantisk chance efter 16 minutters spil, men helt fri foran mål, måtte han se Diego López klare forsøget. Det vækkede dog spillerne og minuttet efter blev Morata første mand til at sende bolden i nettet, men desværre var han i off side-position. I modsætning til kampene mod Xátiva i Copa del Rey, virkede det rent faktisk som om, at de unge spillere ville bevise noget i dagens kamp og derfor var Jesés scoring en forløsning bare minuttet efter Moratas chance. Opspillet og afslutningen var stort set identisk med Moratas forsøg, men med den forskel, at Jesé ikke var i off side.

Herfra overtog Paris SG styringen med kampen og fik tilspillet sig en række chancer, som den farligt front-duo Cavani/Ibrahimovic normalt scorer på, men der manglede den sidste præcision i afslutningerne, som skulle til for at passere Diego López.

Præcision manglede der også i de sporadiske kontra-angreb, som Real Madrid forsøgte at sætte ind, men syv minutter før tid var holdet dog tæt på at komme på 2-0, da Cristiano Ronaldo splittede det franske forsvar med en præcis aflevering, men José Rodríguez skød desværre på stolpen.

Netop José Rodríguez var en af de spillere, som greb sin chance i dagens kamp og fik vist nogle af de kvaliteter, som gav ham debut under José Mourinho og forhåbentlig fortsætter han sin fremgang i den kommende tid, for så venter der ham en flot karriere.

Som første halvleg gik på hæld, sendte Carlo Ancelotti dog sin udskiftningsbænk til opvarmning og det gav et varsel om flere udskiftninger fra anden halvlegs start.

Og det blev der virkelig gjort, idet 11 helt nye spillere kom på banen til anden halvlegs start og det gav følgende opstilling: Jesús, Carvajal, Pepe, Llorente, Marcelo, Casemiro, Jaime, Modric, Di María, Isco og Benzema.

Det var dog Ibrahimovic, som fik første chance i anden halvleg, men Real Madrids 11 nye ville også være med og Benzema var uhyre tæt på at gøre det til 2-0, da han tog Marcelos aflevering ned med brystet, snurrede rundt og halvflugtede bolden på overliggeren.

Paris SG var stadig spilstyrende på Khelaifi Stadion, hvor stemningen var særdeles god, men holdet havde ikke heldet og dygtigheden i afslutningerne og generelt virkede franskmændene mere opsatte på at vinde kampen end Real Madrid, som gjorde lige nøjagtig hvad der skulle til, men heller ikke mere.

Kampen viste dog, at Real Madrid er klar til at tage hul på udfordringerne i 2014 og så slap man fra kampen uden skader og det er det bedste man kan sige om træningskampen i Doha.

Kampfakta:
Real Madrid – Paris SG 1-0 (1-0)
1-0 Jesé (18.)

Real Madrids hold: Diego López (Jesús, 46. min.); Arbeloa (Carvajal, 46. min.), Nacho (Llorente, 46. min.), Ramos (Pepe, 46. min.), Casado (Marcelo, 46. min.); Xabi Alonso (Modric, 46. min.), Illarramendi (Casemiro, 46. min.); Jesé (Isco, 46. min.), José Rodríguez (Jaime, 46. min.), Cristiano (Di María, 46. min.); Morata (Benzema, 46. min.).

Paris SGs hold: Sirigu; Van der Wiel, Thiago Silva, Alex, Digne (Maxwell, 46. min.); Matuidi, Thiago Motta (Rabiot, 61. min.), Verratti (Pastore, 61. min.); Cavani (Ménez, 61. min.), Ibrahimovic, Lavezzi (Moura, 46. min.).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #2 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Jesé matchvinder i Doha
Det var hvad man roligt kan kalde en træningskamp med stort t!

Jeg er helt enig omkring José Rodríguez. Han gjorde det rigtig godt i løbet af de 45 minutter han fik på banen. Det var i øvrigt et flot mål. Fint gennemspil. Og et typisk Jesé-mål. Med sin fart og teknik vil han altid være en trussel, især i dybden og i bagrummet. Forhåbentlig noget, som Real Madrid kan få mere glæde af i foråret. Jeg mener stadig han har lidt af det samme som f.eks. Pedro og Alexis Sánchez. Tildels også ligesom José Callejón. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han og Morata bringer noget andet, end de andre offensivsspillere.

PS. Zlatan Ibrahimovic må i øvrigt gerne slutte sin karriere i Real Madrid. Just sayin'.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #3 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne Jesé matchvinder i Doha
Har kun set et sammendrag på 15 min. Så jeg kan ikke udtale mig om hele kampen, men Alonso så ikek for skarp ud i flere situationer.

El-Juan, du roser Morata. Var han virkelig, for første gang længe, god i går? Jeg kan næsten ikke tro det. De rygter der går på at han skal til Arsenal på lån håber jeg er sande. Han er simpelthen ikke god nok til Real.

Enig med dig i at Zlatan gerne må nappe sit sidste år i Real. Han er for vild!

12 år 6 måneder siden #4 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Jesé matchvinder i Doha

Redondo skrev: Har kun set et sammendrag på 15 min. Så jeg kan ikke udtale mig om hele kampen, men Alonso så ikek for skarp ud i flere situationer.

El-Juan, du roser Morata. Var han virkelig, for første gang længe, god i går? Jeg kan næsten ikke tro det. De rygter der går på at han skal til Arsenal på lån håber jeg er sande. Han er simpelthen ikke god nok til Real.

Enig med dig i at Zlatan gerne må nappe sit sidste år i Real. Han er for vild!

PSG dominerede i største dele af kampen og Real Madrid-spillerne så ud til, at være tilfredse med at overlade det meste af spillet til dem. Det bekymrer mig ikke, at Xabi ikke så videre skarp ud i en venskabskamp, så længe han er der når det virkelig gælder. Og det har han trods alt været indtil nu i sæsonen.

Jeg roser ikke Morata og nævnte ikke et ord om hans præstation i går. Jeg nævnte ham i det hele taget knap nok. Det eneste jeg sagde var, at Jesé og Morata bringer noget andet, end de andre offensivsspillere. Morata forlader i øvrigt ikke klubben. I hvert fald ikke til januar. Real Madrid kommer ikke til at foretage sig noget i dette transfervindue, hverken køb eller salg, hvilket Ancelotti ligeledes slog fast i går.

12 år 6 måneder siden #5 af Realex
Besvaret af Realex på emne Jesé matchvinder i Doha
Morata spillede bedre i gårsdagens kamp, end i hans seneste optrædener i hvert fald. Han ligger en fremragende assist til Jése.
Derudover prøver han på en del, men lykkes kun med det halve. Dér hvor jeg godt kan lide Morata, er i hans defensive løb. Flere gange tager han det lange løb tilbage for, at hjælpe forsvaret.

Men det er ikke mange konklusioner, som man kan drage ud fra en kamp, der blev spillet i et sløvt tempo med massere af fejl fra begge mandskaber.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Leveret af Kunena Forum