Xabi Alonso: Jeg har det godt i Real Madrid

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Xabi Alonso har fortsat ikke bestemt sig endeligt for sin fodboldmæssige fremtid, når hans kontrakt udløber til sommer.

Men han fastslår i et interview med "Fuera de Serie-Magazine", at han har været særdeles tilfreds med sin tid i Real Madrid:

- At spille på dette hold er meget intenst, på godt og ondt. Du er konstant i offentligt søgelys. Presset, kravene og ansvaret er meget større. Man skal leve med det med stor opmærksomhed for at være på toppen og have det godt på Estadio Santiago Bernabéu. Heldigvis har jeg altid følt mig meget værdsat af klubben og af folk.

Der spekuleres voldsomt i, at Xabi Alonso står til at få en kontraktforlængelse med yderligere to år og han er så småt begyndt at tænke på, hvad der skal ske efter den aktive fodbold-karriere:

- Jeg er så småt begyndt at kigge på, hvad jeg skal lave. Til en begyndelse kunne jeg godt tænke mig et sabbat-år til mig og min familie. Nogle gange tænker jeg på at fortsætte i fodbold-verdenen, måske som træner, og andre gange tænker jeg på helt at forlade den.

Allerførst gælder det dog Real Madrid og her er Xabi Alonsos mål helt klart at vinde nogle titler med Real Madrid, inden det går løs ved det kommende VM i Brasilien.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum