Iker, Iker, Iker

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid
Iker, Iker, Iker blev oprettet af Siempre Madrid

Real Madrids spillere var i dag tilbage i træning på Ciudad Deportiva de Valdebebas for at forberede sig til næste weekends kamp mod Real Sociedad.

Sædvanen tro var der fri adgang for tilhængerne ved denne juletræning og det havde 7.000 fans benyttet sig af og de kvitterede med at give deres udelte hyldest til Iker Casillas, som blev vraget til Real Madrids kamp mod Málaga, da José Mourinho skulle bevise at han alene stiller holdet!

Iker Casillas takkede for tilliden ved at kaste sine handsker ud til publikum, som havde en fornøjelig eftermiddag på Estadio Alfredo di Stéfano.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #2 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Iker, Iker, Iker
Jeg ved Ikke hvad jeg skal sige, mourinho troede jeg på i starten, men han ser ud til at have hjernevasket mange madrisitas. Han har ikke skabt noget noget bortset fra et mesterskab og en Copa del Rey! Rekorder som Mourinho snakker om er ikke interessant, sidste år var det tydligt at han gik efter rekorden som fleste point i laliga der vi allerede havde vundet mesterskabet forsæt han med at stille op med det stærkeste hol mens Barça stillede op med et halvt hold der der resteret 5-4 kampe, den rekord Real slået sidste år kunne man have slået flere år tilbage hvis man var interesseret i sådan noget, men det åbenlyse at Mourinho var interesseret i den rekord derfor nævner han det til hver given lejlighed, hans jagt på den rekord kan være skyld i at truppen er ud af form, fem vigtige uger til at give pause til spiller der var slidt og skulle til em men nej rekorden først.

Pellegrini kunne have opnået samme resultater hvis han fik samme chance og vilkår som Mourinho, og vil have gjort det bedre spillemæssigt samt vil have holdt truppen sulten og ikke slide dem op.
Men det havde jeg på fornemmelse der man fyret pellegrini og ansat Mourinho der tænkt jeg at det var en kortsigtethed løsning som Perez prøver at gøre til langsigtet.

13 år 6 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Iker, Iker, Iker
Real Madrid er sådanne rekorder. Uden rekorder som Bedste Hold i La Liga nogensinde og Bedste Hold i Champions League nogensinde, er Real Madrid ikke længere Real Madrid. Mourinho gav noget nyt til Real Madrid, som klubben ikke havde for to år siden. Han generobrede noget af Barcelonas terræn ved at slå de 99 point i ligaen.

At truppen spiller elendigt og virker til at være både ude af form og uden lyst til at spille bold, kan næppe have noget med ligaafslutningen at gøre. Det har formentlig noget med følgende at gøre:
1. EM blev spillet i sommers. Spillerne fik næsten ingen ferie. At ikke få pause påvirker folk forskelligt, og denne trup er hårdere ramt end andre.
2. Truppen vandt La Liga sidste sæson med knusende 9 point ned til et af de bedste hold i verden. Der kan være en mæthed i truppen der hvor sulten i sidste sæson lå.
3. Andre forklaringer kan være alder, interne stridigheder, mangel på rotation i truppen som giver træthed til de der spiller og håbløshed til de der meget sjældent kommer på banen og uheldige skader til Marcelo + Coentrao og Benzema + Higuain på samme tid.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 6 måneder siden #4 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Iker, Iker, Iker
Kassow-Rossing.

Glemmer du ikke det vel nok mest væsentlige. Iker Casillas og co. i den ene lejr vs. Cristiano Ronaldo og co. i den anden? Det er åbenlyst at truppen er splittet. Det kan man selvfølgelig kritisere spillerne for, men som selvudnævnt 'The Only One' burde man vel have undladet at lade det komme derud.

Stort set alle andre hold fungerer fint på trods af EM, på det punkt er Real Madrid ikke dårligere stillet end andre topklubber i Europa.

13 år 6 måneder siden #5 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Iker, Iker, Iker
Hmm resultatet af at have bænket Casillas og kaldt Adan for bedre er at folk nu viser deres store kærlighed til Casillas. Mourinho har altid været en snu ræv, og selvom det er en konspirationsteori, vil det ikke overraske mig hvis det hele tiden har været Mourinhos intention.

Kan huske at jeg læste/hørte Casillas sidste sæson sige at han først til slut forstod hvorfor Mourinho skabte problemer i midten af sæsonen, det var så de kunne stå bedre sammen til sidst. Jeg håber at det samme gør sig gældene i år.

13 år 6 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Iker, Iker, Iker
Men jeg nævnte interne stridigheder i truppen...
Jeg mener at de interne stridigheder, som jeg føler er sande rygter, er opstået fordi truppen er træt og laver dårlige resultater. Ikke omvendt. Well også omvendt men jeg mener at truppen først lavede dårlige resultater og dernæst stødte på interne stridigheder, der nu giver dårlige resultater.

Ja og så vidste jeg jo godt, at der ville være en venlig sjæl, der ville påpege at andre klubber er kommet godt igennem EM, men det var også derfor at jeg med det samme tilføjede, at ikke alle klubber og ikke alle spillere klarer sig lige godt med lidt pause. Real Madrid spillerne er trættere at se på.

Personligt føler jeg også, at det var en genialitet at sætte Iker Casillas på bænken. Hvis kampen havde været vundet, havde ingen været efter Mourinho. Han tabte og ligner nu en nar, der ikke er alt for intelligent. Jeg mener alligevel at situationen har bragt to ting med sig:
1. Hele verden elsker nu Casillas og støtter ham som aldrig før.
2. Casillas er måske vågnet op.
Både punkt 1 og 2 kan være medvirkende til at Casillas hæver sit niveau og bliver verdens bedste målmand igen. Indtil videre har han ikke fortjent denne status i denne sæson.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

13 år 6 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Iker, Iker, Iker
I sidste ende, så er det jo helt okay Mourinho sætter Casillas på bænken. Han er trods alt træneren, og hvis han mente det var for holdets bedste, eller bare at Casillas trængte til en pause, så er den jo ikke længere.
Problemet opstår jo først efter kampen, hvor han siger Adan er en bedre målmand end Casillas.

Om der er en bagtanke eller ej, så er det ikke noget man sætter pris på i Madrid, ej heller i resten af verden. Det er holdets anfører som inddirekte fik en sviner i pressen. Mourinho har altid gået ind for, at et hold bakker hinanden op uanset hvordan og hvorledes. Henover de seneste mange måneder, der har han ikke lavet andet end og hænge sine spillere ud i pressen. Godt nok aldrig direkte, men man får altid et godt hint med på vejen.

De 2 bagtanker jeg kan se ved det er:
1. Hans vej ud af Real Madrid.
2. Casillas udtalte for ikke så langtid siden, at han ikke ville slutte karrieren i Real Madrid, hvis han efter en så dårlig start på sæsonen, fik så meget kritik. Mourinho agerede the bad guy, og Casillas fik massiv støttelse verden over. Det var måske i en god mening, men jeg vil til en hver tid foretrække en mere direkte måde og gøre det på. Det skaber for mange konspirations teorier, og i sidste ende bider det ham i røven.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

13 år 6 måneder siden #8 af samuraidk
Besvaret af samuraidk på emne Iker, Iker, Iker
Jeg ved ikke om andre har lagt mærke til dette, men jeg synes i mange kampe at man sjældent så Iker juble når vi havde scoret. Typisk så man ham bare stå med hænderne i siden. Til Malaga kampen synes jeg at så en helt anden Iker som virkelig levede sig ind i kampen selvom han sad på bænken. Er der nogen som kan have en forklaring på dette?

13 år 6 måneder siden #9 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Iker, Iker, Iker

samuraidk skrev: Jeg ved ikke om andre har lagt mærke til dette, men jeg synes i mange kampe at man sjældent så Iker juble når vi havde scoret. Typisk så man ham bare stå med hænderne i siden. Til Malaga kampen synes jeg at så en helt anden Iker som virkelig levede sig ind i kampen selvom han sad på bænken. Er der nogen som kan have en forklaring på dette?

Det er kun ved Cristianos mål han ikke fejrer det. Vel ikke svært at få øje på den åbenlyse splid i truppen.

13 år 6 måneder siden #10 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Iker, Iker, Iker
Samuraidk.
Det er vel nok nemmest at spørge Casillas selv, men skulle jeg komme med en forklaring på hans manglende jubel ved scoringer, så tror jeg det handler om, at det er demotiverende at spille for Madrid lige pt. Prøv at se på Hvad Casillas har været igennem de sidste mange år i Real Madrid. Der er alt for mange downperioder i klubben, og lige nu gennemgår vi en krise af skandaløs karakter.. Hvis jeg var Casillas, ville jeg sgu heller ikke juble specielt meget, ej heller når ens hold kammerat går direkte til sportsjournalisterne efter en sejr og siger at man er utilfreds. Ej heller når træneren stikker en finger i øjet på en anden og opfører sig totalt uprofessionelt.

Jeg forstår udmærket godt Casillas.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Hugol.

13 år 6 måneder siden #11 af samuraidk
Besvaret af samuraidk på emne Iker, Iker, Iker
Hugol, jeg er enig med dig i, at alle disse faktorer selvfølgelig spiller ind på hans humør. Men det jeg hæfter mig ved på en positiv måde er, at han så modsat virkelig levede sig ind i kampen mod málaga, selvom han sad på bænken for første gang i 10 år. Umiddelbart ville jeg med din pointer i mente have troet at han ville være endnu mere mut over at blive smidt på bænken.

Jeg vil være spændt på at se hans kropssprog i den næste kamp. Det kan være han måske havde brug for den tur på bænken:

1. For at tage presset fra hans skuldre. Ingen tvivl om at alle står bag ham nu, selv om det ikke har været hans bedste sæson indtil nu. Han har skullet lægge ryg til en del kritik indtil nu.

2. For lige at komme på sidelinien og så måske genoplive kærligheden til Real Madrid. Ingen tvivl om at med alle de ting der har været rift om denne sæson, så kunne han være kørt sur i det. (Måske derfor udtalelsen om at kunne se sig selv spille i en anden klub)

13 år 6 måneder siden #12 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Iker, Iker, Iker
Casillas har vel sine 1 prioriteter, stiller sig ikke selv højere end holdet, som andre på holdet gør, eksempelvis Cristiano.
Han kunne også ha udtrykt sin utilfredshed på anden vis, eller at vælge at kæmpe om sin plads som første målmand i truppen.
Det har han bla udtalt idag at han vil gøre.

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum