Real Madrid tæt på avancement
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
To af kampens store profiler omfavner hinanden ovenpå Benzemas scoring.
Med scoringer af Benzema og Jesé hentede Real Madrid en fortjent sejr på 2-0 over Osasuna.
Dermed skabte Ancelottis tropper et hæderligt udgangspunkt forud for returkampen, der efterhånden ligner en formsag.
Dette skal også ses i betragtning af, at Osasuna bortset fra et par halvfarlige optræk til chancer aldrig for alvor truede Madrid. Læg dertil at pamplonernes defensiv mere end en gang slog revner, og det er svært at forestille sig, at Javi Gracias tropper kan forhindre Real Madrid i at bringe sig på måltavlen i returkampen også.
Den italienske magiker Ancelotti havde fundet plads i startopstillingen til både Jesé og Gareth Bale, og det var så absolut ingen dårlig beslutning, for mens førstnævnte var leveringsdygtig i 2-0-mål og gode ryk, så var hans walisiske medspiller i centrum med flere fornemme ydersidepasninger og et par gedigne spurter mod sin direkte oppasser.
Begge spillere kan da med rette også gøre øget krav på en fast startplads, hvilket i så fald vil henvise Isco og Dí María til reservebænken. Hvilke luksusproblemer!
Lignende luksus findes ligeledes på banens midte, hvor vi - med fare for at gentage os selv, blot må konstatere, at Luka Modric udvikler sig et stadig fremragende aktiv for Real Madrid. Grænserne, for hvad den lille kroat kan blive til, synes efterhånden at være svære at få øje på.
Igen i aften var den tidligere Tottenham-spiller en sand fornøjelse, og hans indvirkning defensivt såvel som offensivt vedbliver at fornøjelse.
Det var op ad bakke for Cristiano Ronaldo, der havde en helt igennem trist aften på Bernabéu.
Men mens Modric strålede – i øvrigt om kamp med en kæmpende, målscorende og chanceskabende Benzema – så havde Cristiano Ronaldo en trist aften på Bernabéu, hvor han primært vil blive husket for at lege målmand for Osasuna og dermed forhindrede Gareth Bale i at bringe sig på listen over målscorere, ligesom favoritten til at vinde Ballon d’or også misbrugte nogle unaturligt store muligheder.
Man må dog rose portugiseren for at blive ved at tro på egne evner, men det var som om, at bold og støvler aldrig rigtigt fandt en fælles forståelse.
Men selv uden Cristianos ellers næsten altid tilstedeværende scoringer hentede man en fin sejr, og selvom Ancelotti naturligt nok ønskede sig et par scoringer mere, så ser tingene ganske lyse ud for Los Blancos.
Returkampen spilles i Pamplona næste uge, hvor de rødblusede i den grad skal hive noget særligt op af sportstasken, hvis der skal blive nogen som helst tale om avancement.
Real Madrid – Osasuna 2-0 (1-0)
1-0 Karim Benzema (19. min.)
2-0 Jesé (60 min.)
Real Madrid
Gule kort: Jesé
Osasuna
Gule kort: Oier, Bertrán
Real Madrid
Casillas – Marcelo, Pepe, Ramos, Arbeloa – Modric, Illarra (88. min., Casemiro) – Cristiano, Jesé (70. min., Isco), Bale, Benzema (81. min., Morata)
Osasuna
Riesgo – Damiá, Flaño, Arribas, Oier – Torres, Loe, Silva (58. min., Puñal), Cejudo (79. min., Bertrán) – Miguel (68. min., José Garcia) – Riera
Dommer:
Pérez Montero
Bedømmelser
Casillas – 3
Marcelo – 3
Pepe – 3
Ramos - 3
Arbeloa – 3
Modric – 5
Illarra – 3
Cristiano – 2
Jesé – 4
Bale – 4
Benzema – 4
Morata – UB
Isco – UB
Casemiro – UB
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Er dog uenig i Bales bedømmelse. De første 60 minutter lukker Osasuna forsvaret ham fuldstændig ned og derfor er han ekstrem anonym og laver mange fejl. Men efter det andet mål, er der naturligt at Bale får mere plads og derfor kommer med nogle gode aktioner.
De første 60 min = 2 tal
Sidste 30 min = 4 tal
= lille 3 tal
Og nøj hvor jeg savner den "gamle" Isco!
Forfærdelig kamp af Ronaldo, intet lykkedes for ham. Illarra var god defensivt, men hold nu kæft hvor er han elendig til at slå en aflevering fremad. Pinligt.
Jesé var stjernen, og når han spiller som i dag så fortjener han at starte inde. Spørgsmålet er så bare hvor.. Jeg synes at han er bedst ude i venstre side, eller en fri rolle som i dag. For min skyld må han gerne starte inde frem for Isco, som har været dårlig. Men om det dur på udebane, det tvivler jeg lidt på.
Ærgerligt at kampen ikke lukkes, men 2-0 burde at være godt nok.
Hans skader betyder en del, men sådan har hele hans karriere været, og meget siger mig han bliver den nye Robben. Spiller godt, bliver skadet, spiller elendigt, bliver skadet, spiller elendigt, spiller godt, bliver skadet osv..
Jeg håber han snart kommer i omdrejninger og spiser nogle flere vitaminer :P så hans glaskrop kan komme i bedring.
Hans spil skal forbedres 5 gange så meget, og har indtil videre været en kæmpe spillemæssig skuffelse. Og drop gerne hans statistikker, for det siger intet om hans spil på banen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- kavver
- Gæst
-
Dios skrev: Jeg ved det er tidligt, og jeg ved han har været meget skadet, men hold da kæft hvor er jeg skuffet over Bale! Det er tydeligt og se der er meget mere plads i England, hvor hans elendige førsteberøringer aldrig blev straffet, men jeg tror jeg talte 7 episoder igår, hvor han enten mistede bolden, eller lige akkurat fik prikket den videre. Ellers synes jeg han igen er alt for anonym, og tager ikke rigtig ansvar hvor Real Madrid lider, men først "blomstre" op når Osasuna giver mere plads bagtil.
Hans skader betyder en del, men sådan har hele hans karriere været, og meget siger mig han bliver den nye Robben. Spiller godt, bliver skadet, spiller elendigt, bliver skadet, spiller elendigt, spiller godt, bliver skadet osv..
Jeg håber han snart kommer i omdrejninger og spiser nogle flere vitaminer :P så hans glaskrop kan komme i bedring.
Hans spil skal forbedres 5 gange så meget, og har indtil videre været en kæmpe spillemæssig skuffelse. Og drop gerne hans statistikker, for det siger intet om hans spil på banen.
Jeg tror man fra Real Madrids side skal indse at Bale ikke ejer Ronaldos imponerende fysik og derfor ikke kan spille de der 60-65 kampe hvert år.
Jeg tænker lidt at man nok godt kunne spare Bale i kampe mod de "bløde" modstandere i ligaen og Champions League (Almeria, Valladolid, BATE, Ajax og den slags), og blot benytte sig af et rotationsprincip på venstrekanten. Om det så skal være Di Maria, Jesé eller en helt tredje der spiller den slags kampe vil jeg ikke gøre mig klog på her. Nu har jeg naturligvis skåret det lidt firkantet ud, fordi selvfølgelig skal man også sørge for at Bale er i konstant kampform, samtidig med at han også er indforstået med sådan en plan.
På den måde tror jeg Real Madrid får mest ud af den kæmpe investering som Bale trods alt er. Og således at han ikke ender som en parentes i Real Madrids historie (såsom den kære flyvende hollænder).
DC19
Jeg tror man fra Real Madrids side skal indse at Bale ikke ejer Ronaldos imponerende fysik og derfor ikke kan spille de der 60-65 kampe hvert år.
Jeg tænker lidt at man nok godt kunne spare Bale i kampe mod de "bløde" modstandere i ligaen og Champions League (Almeria, Valladolid, BATE, Ajax og den slags), og blot benytte sig af et rotationsprincip på venstrekanten. Om det så skal være Di Maria, Jesé eller en helt tredje der spiller den slags kampe vil jeg ikke gøre mig klog på her. Nu har jeg naturligvis skåret det lidt firkantet ud, fordi selvfølgelig skal man også sørge for at Bale er i konstant kampform, samtidig med at han også er indforstået med sådan en plan.
På den måde tror jeg Real Madrid får mest ud af den kæmpe investering som Bale trods alt er. Og således at han ikke ender som en parentes i Real Madrids historie (såsom den kære flyvende hollænder).
Man henter vel ikke en spiller til næsten en milliard som ikke kan spille de fleste kampe. Måske er jeg en anelse mere skeptisk og hård, men hold da op hvor er det et dårligt køb indtil videre. Spillemæssigt fair nok, da alle altid skal bruge tid på og tilvænne sig, men 4-5 skader på et halvt år er total kritisk.
Selvom jeg håber Bale kan slå til og gøre holdet bedre, så har jeg det helt okay med, at han er så meget skadet, og Di María spiller som han gør, så vores ven Jesé får den opmærksomhed som han får nu.
Jeg er tildels enig i, at han skal indgå i et rotationsprincip, hvis hans krop ikke holder til det, men problemet med det er, at godt spil ofte kommer i stimer og i flere kampe i træk. Men lad os se hvad tiden bringer :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Man henter vel ikke en spiller til næsten en milliard som ikke kan spille de fleste kampe. Måske er jeg en anelse mere skeptisk og hård, men hold da op hvor er det et dårligt køb indtil videre. Spillemæssigt fair nok, da alle altid skal bruge tid på og tilvænne sig, men 4-5 skader på et halvt år er total kritisk.
Selvom jeg håber Bale kan slå til og gøre holdet bedre, så har jeg det helt okay med, at han er så meget skadet, og Di María spiller som han gør, så vores ven Jesé får den opmærksomhed som han får nu.
Jeg er tildels enig i, at han skal indgå i et rotationsprincip, hvis hans krop ikke holder til det, men problemet med det er, at godt spil ofte kommer i stimer og i flere kampe i træk. Men lad os se hvad tiden bringer :)
Det er da enormt frustrerende hvis det rent faktisk skal være måden at gøre det på når han har kostet så meget. Det er jeg fuldstændig enig i. Men jeg ville også bare være ked af at have ham klar i tre kampe og derefter er han skadet i to måneder, så hellere skåne ham en smule (som man i hvert fald overhovedet ikke gjorde i starten). Det kunne godt nok også være sjovt at se ham afgøre Champions League finalen i år, så er 100 mio. € lige pludselig ikke så galt ;-)
Men ja, lad os nu give det lidt tid. Det bliver også spændende at se hvor god han er når han har haft en komplet preseason med Real Madrid og deres trænere, som alt andet lige må være en anelse mere kompetente end Tottenhams ditto.
DC19
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Bale har ikke været super fremtrædende eller afgørende på det seneste, men når holder begynder at genfinde formen og rytmen, så skal han nok bidrage.
Jeg synes hans første halveår har gået ganske udmærket (især når man eksempelvis tager Benzemas eller Modric' første halvsæson med i betragtningen).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Når han, og hele holdet for den sags skyld, rammer det niveau igen, så kan de bare komme an. Ingen grund til så voldsom en pessimisme imo, han skal nok blive det hele værd.