Xabi Alonso interviewet i Real Madrid TV

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det var en glad og lettet Xabi Alonso, som i dag lod sig interviewe til Real Madrid TV om sin nye kontrakt med klubben.

Han sagde blandt andet:

- Jeg vil gerne udtrykke min glæde over at fortsætte i Real Madrid, hvor jeg føler mig hjemme. Klubben, tilhængerne og truppen har altid behandlet mig med stor kærlighed.

Det har trukket ud med kontrakt-forlængelsen, hvilket satte gang i rygterne om, at midtbanespilleren var på vej væk, men det har dog intet på sig:

- Jeg havde mine problemer med skader og jeg ville lige se, hvordan det gik. Uden at være helt på toppen, ønskede jeg ikke at træffe en afgørelse. Der var en indbyrdes respekt mellem klubben og jeg og da samtalerne gik i gang, endte alt godt. Det er en god afgørelse for alle.

Xabi Alonso er efter kontraktforlængelsen ikke i tvivl om, at han har gjort det rigtige:

- Real Madrid er det bedste sted, jeg kan være. Jeg havde hele tiden i tankerne at blive i Madrid. Jeg har ikke modtaget nogen tilbud. Jeg har et rigtig godt forhold til Mourinho, men der var aldrig noget med Chelsea.

At Xabi Alonso nu bliver i Real Madrid er noget, som glæder hans holdkammerater:

- Mine holdkammerater har lavet lidt grin med mig i de sidste måneder og de har opmuntret mig meget. Álvaro Arbeloa var en af dem, som støttede mig mest, for jeg har et rigtig godt forhold til ham, men alle støttede mig.

Xabi Alonso fortalte endvidere, at Carlo Ancelotti også havde spillet en meget afgørende rolle i kontraktforlængelsen.

Med til Real Madrid TVs interview med Xabi Alonso var også Emilio Butragueño og han beskrev meget godt hvorfor kontraktforlængelsen er blevet så godt modtaget blandt madridistas:

- Xabi er en reference, fordi han personificerer Real Madrids værdier på og uden for banen. Det er en ekstraordinær nyhed, at kunne nyde godt af hans talent.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum