Carlo Ancelotti mødte pressen forud for Osasuna

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det var dagen derpå efter Cristiano Ronaldos Guldbold-titel og dagen inden returkampen i Copa del Rey.

Og de to ting var naturligt nok hovedpunkterne på dagens pressemøde med Carlo Ancelotti, som var stolt, men ikke overrasket over Cristiano Ronaldo:

- Cristianohar ikke overrasket mig med sine kvaliteter, med sin kapacitet til at score mange mål, men en lille smule med sin professionalisme på og uden for banen. Han er et eksempel for fair play, han protesterer ikke, fodbolden behøver denne type spillere som Messi, Ribery, Pirlo, Thiago Silva.....han er et godt forbilled for fodbold.

Men den portugisiske verdensstjerne får ikke lov til at hvile på laurbærrene, hvilket han sandsynligvis heller ikke selv er interesseret i:

- Cristiano har reageret rigtig godt i denne periode. At vinde Guldbolden er en stor motivation for ham og det vil det blive for ham at vinde den næste år. Jeg tror ikke, at det vil tynge ham. Det er rigtigt, at han nu har mere ansvar og det samme gælder for de holdkammerater, som skal spille med ham. For med Cristianos Guldbold kan vi nu forlange mere af ham og det er ikke let. Mere end 69 mål på en sæson er ikke let, men jeg har modet til at kræve mere af ham.

Om Cristiano Ronaldos glædestårer sagde Ancelotti:

- Han blev berørt, fordi han elsker fodbold, fordi han arbejder meget for at være den bedste. Det er en præmie for det arbejde, han har udført. Denne præmie er dels talent og dels arbejde. I dagens fodbold har du ikke noget, hvis du ikke arbejder. Talentet er genetisk og det er nødvendigt at arbejde for at vise talentet på banen.

Om morgendagens kamp fortalte Ancelotti, at der venter en svær og intens kamp, hvor Real Madrid vil gå på banen for at forsøge at vinde kampen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum