Cadena SER: Real Madrid planlægger køb af dyrt trekløver
- Schytte
- Gæst
-
Hvem er der til at dække Benzemas plads når han er nødt til at have en pause eller render ind i en skade? Jese er ikke en fuldblodsangriber, og så har man kun Morata i truppen. Ikke en jeg har tillid til i CHL eller liga-kampe. En klub som Real burde have to verdensklasseangribere. Lige meget hvor god Benzema er, så er det for lidt at have én angriber til tre turneringer over en sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
asp3200 skrev: Aguero/suarez nej tak
Gundogan ja tak
Moreno ja tak
og så afsted med Sahin,di maria,coentrao og morata(tilbagekøbs klausul).
Den trup får en virkelig tynd offensiv. Så har vi jo kun Jese som reserve til både angrebet og kanten?...
Aguero er en fantastisk spiller og han har spillet en fantatisk sæson - det samme gælder Suarez og Falcao. Men det er to spillere, som kommer til at koste i nærheden af hvad Ronaldo/Bale kostede og det er to spillere vi ikke har brug for.
Hvis vi skal have en angriber, så skal vi have en, som er relativ uselvisk for en angriber at være, da vi har to spillere i Bale og Ronaldo (især sidst nævnte), der afslutter konstant. Derudover har vi ikke brug for endu en verdensklasse angriber, men derimod en backup - altså en der kan side på bænken, for Benzema har i denne sæson vist sit værd som dybdeliggende angriber. Morata er en fin backup, men jeg mener at vi skal leje ham ud/sælge ham med tilbagekøbsklausul, da han skal have fast spilletid, så han kan udvikle sit spil.
Rodrigo kunne være et bud på en backup.
Gündogan er også en fin spiller med en god sæson bag sig. Men 1. manden siddet ude med en rygskade det meste af sæsonen. Og som vi så med Higuain, så er det langt fra sikkert at spillere kommer tilbage på samme niveau efter sådan en skade. 2. Vi har et lysende eksempel i Sahin og Kagawa, at et skifte væk fra Dortmund, hvor man var en af de bedste, ikke altid er nemt. 3. Vi har i sommer brugt penge på Illarra (lidt for mange penge, desværre), som har en lysene fremtid foran sig. Og ham skal vi altså give god tid til at tilpasse sig - hvilket vil sige mere en et år.
Morano - han ville være den perfekte erstatning for Coentrao, som skal sælges hurtigst muligt. Han kan dog blive lige lovlig dyr for en backup. Men selvom han er backup skal han nok få sine kampe, da Marcelo får en del skader over en sæson, desværre.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
RasmusKring skrev:
SR4 skrev: Hvis det er sandt, så viser klubben igen de bare MÅ have et par store navne hver eneste sommer.
Aguero har vi ikke brug for sådan som Benz spiller. For det første præsterer han som han skal. For det andet har han en rimelig unik spillestil som der bare passer til Real med en Ronaldo der scorer målene og en Bale på den anden side der supplere. For ikke at snakke om at det er typisk for Real at mange af dem kan scorer mål, hvilket jo er takket være deres gode opspil de skaber blandt andet fra Benz. Læg lige Jese til der ligner en fremtidig stjerne. Han kan i hvertfald glemme alt om spilletid hvis han skal stå bag Aguero og Benz i angrebet og Bale og Ronaldo i kanterne.
Hvis du ikke vil se din klub bruge penge på transfermarkedet, så må du hellere finde et andet hold at holde med. Real Madrid er en storklub, der skal vinde hvert år. Derfor skal der investeres penge i spillertruppen, så den kan være så konkurrencedygtig som muligt - på alle pladser.
Mht. til Aguero, så spiller Benzema måske okay lige nu, men det er bare et spørgsmål om tid, før han får en formnedgang. Det viser alle tidligere erfaringer. Til den tid kommer vi til at skrige på en erstatning. Men uanset hvad, så Aguero er ikke bare en erstatning, men en klar forbedring. Han har været en stjerne i PL i denne sæson.
For det første - Hvis jeg personligt mener at Reals indkøbspolitik har været helt ude af den de sidste mange år, er det ikke ensbetydende med jeg skal stoppe med at holde med dem. Måske kører du selv en politik om at skifte klub hvergang de gør noget du ikke bryder dig om, men jeg vil lidt noget andet ;) Og at Real køre en forfærdelig transferpolitik er ingen hemmelighed og mange deler samme holdning.
Og desuden er dit indblik på fodbold MEGET lavt, hvis du virkelig tror at vejen til succes er at udskifte et halvt hold hvert år. Det er i hvertfald det du hentyder til, når du mener at Real kun kan være på toppen, hvis de hvert eneste år køber den, der bliver udråbt som stjerne hver sæson.
De fleste angribere. hvis ikke alle,rammer et formdyk hver sæson, men selv når Benz gør det, plejer det mest at påvirke hans kynisme. Til gengæld fungerer han stadig til at være en del af det opbyggende spil og sætter stadig afgørende aflerveringer.
Forestil dig et hold med Bale, Ronaldo og Aguero i front. Hvem i alverden skal bygge spillet op og sætte de vigtige aflerveringer. Eller forventer du at du har en offensiv, hvor Ronaldo dribler sig frem til mål fra midte, Bale som skal trække ind fra siden og scorer langbolde og Aguero, der scorer ud af det blå?
Bedøm nu Benz for den rolle han har. Man ved ikke meget om fodbold, hvis man tror det er så firkantet, at så længe man er angriber så er man dårlig, hvis man ikke scorer. I nutidens verden betyder angriber, bare den position man tager udgangspunkt i. Man kan sagtens stadig have en rolle, der ikke går ud på at banke kasser ind. Jeg er i hvert fald fint tilfreds med vi har Ronaldo til at score målene og Bale, der forhåbentlig kommer igang og så Benz som også scorer i ny og næ.
- RasmusKring
- Gæst
-
SR4 skrev: For det første - Hvis jeg personligt mener at Reals indkøbspolitik har været helt ude af den de sidste mange år, er det ikke ensbetydende med jeg skal stoppe med at holde med dem. Måske kører du selv en politik om at skifte klub hvergang de gør noget du ikke bryder dig om, men jeg vil lidt noget andet ;) Og at Real køre en forfærdelig transferpolitik er ingen hemmelighed og mange deler samme holdning.
Og desuden er dit indblik på fodbold MEGET lavt, hvis du virkelig tror at vejen til succes er at udskifte et halvt hold hvert år. Det er i hvertfald det du hentyder til, når du mener at Real kun kan være på toppen, hvis de hvert eneste år køber den, der bliver udråbt som stjerne hver sæson.
De fleste angribere. hvis ikke alle,rammer et formdyk hver sæson, men selv når Benz gør det, plejer det mest at påvirke hans kynisme. Til gengæld fungerer han stadig til at være en del af det opbyggende spil og sætter stadig afgørende aflerveringer.
Forestil dig et hold med Bale, Ronaldo og Aguero i front. Hvem i alverden skal bygge spillet op og sætte de vigtige aflerveringer. Eller forventer du at du har en offensiv, hvor Ronaldo dribler sig frem til mål fra midte, Bale som skal trække ind fra siden og scorer langbolde og Aguero, der scorer ud af det blå?
Bedøm nu Benz for den rolle han har. Man ved ikke meget om fodbold, hvis man tror det er så firkantet, at så længe man er angriber så er man dårlig, hvis man ikke scorer. I nutidens verden betyder angriber, bare den position man tager udgangspunkt i. Man kan sagtens stadig have en rolle, der ikke går ud på at banke kasser ind. Jeg er i hvert fald fint tilfreds med vi har Ronaldo til at score målene og Bale, der forhåbentlig kommer igang og så Benz som også scorer i ny og næ.
Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Så jeg starter her: Man kan godt skrive sine indlæg med respekt, slevom vi er uenige!
Hele din argumentation er bygget op omkring det faktum, at jeg åbenbart ikke ved noget om fodbold. Det vil jeg se bort fra. Det eneste der så er tilbage er, at Benzemas rolle ikke er en typisk spidsangriber. Det har du fuldstændog ret i, men min vurdering er, at Aguero er mindst ligeså god til at falde ned i banen og deltage i opspillet. Derudover er han også noget skarpere foran målet end Benzema. Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet. Benzema har været god i perioder i denne sæson, men jeg så bare gerne noget mere konkurrence på den plads.
Du må meget gerne udpege for mig, hvordan du mener, at vores transferpolitik er dårlig? Der har været nogle fejl, ligesom i alle andre klubber, men jeg ser ikke ret mange klubber i verden, der har en bedre trup end os, så helt skidt har det vidst heller ikke været. Jeg er ikke fortaler for at udskifte halvdelen af holdet. Tre indkøb til sommer ville være perfekt, i mine øjne. Jeg vil bare gerne erstatte nogle af vores reservespillere med kvalitetsspillere, der kan øge konkurrencen på holdet. Selvom de ikke slår folk af, så er det aldrig dårligt med en bred bænk.
Realmadrid94 skrev: Til Juan:
Den med Sir Alex har jeg hørt før, det klinger dog lidt hult hvis man kigger på det hold han selv skabte, og efterlod.
Rio, Vidic, Evra, Carrick, Nani, Giggs (ja, imponerer trods alderen, men han er altså ikke god nok til at spille på et hold som går efter 1-3 trofæer på et år), Rooney, Fletcher og så self. Silva brødrene. Dette skal ikke være en kritik fra mig af, men ikke desto mindre kommer det til at virke sådan, når han vinder med et middelmådigt hold. Rio, Vidic, Evra, Nani og Giggs er i hvert fald over the hill hvis du spørger mig. De var alle faste mænd, på nær Nani, sidste år. :) Så at det kommer fra ham.. Puha :D De spillere har jo været kernen på holdet i så mange år efterhånden at jeg ikke engang kan huske hvornår de startede i klubben!
Undskyld mig, men hvorfor tror du Sir Alex bl.a. valgte at efter forrige sæson? Lige præcis op til denne sæson, hvor en ny træner kommer til og alle i den del af Manchester står og klør sig selv i nakken og tænker... "hvad fanden sker der" og "hov, vi burde måske skifte kraftigt ud på dette hold"...
Og undskyld mig, men lad det ikke være gået din næse forbi, at hans trænerkarriere i Manchester United næsten strækker sig over tre årtier og det står og falder ikke ligefrem med den sidste trup han havde til sin rådighed, hvorfor jeg på ingen måde kan se, at det skulle klinge hult, set over hele hans karriere.
Sir Alex var jo ikke dum. Han kunne vel nok se hvilken retning pilen begyndte at pege i, efter de havde tabt mesterskabet til City i 2012. Samme sæson, hvor de røg ud af Champions League efter gruppespillet og måtte nøjes med Europa League. Året efter vinder de en halvsløj PL-titel, mod et par halvtamme rivaler, hvilket trods alt var en god måde at slutte af på for Sir Alex, men det ændrer ikke på, at han godt kunne se, at der skulle ske noget nyt og der skulle nyt blod til. Understreget i denne sæson, hvor United i sommers valgte at fastholde det samme hold.
Rent faktisk går det helt i tråd med det, som han siger. En cyklus og en æra endte med Sir Alex's afgang. Og det må forblive en gåde, hvorfor valgte, at beholde den samme trup i sommers, i stedet for i det mindste, at starte udrensningen. Jeg ved ikke om de var så naive, at de troede det ville gå, hvis de holdte truppen intakt og håbede på, at de kunne hente Bale eller Cristiano.
RasmusKring skrev:
asp3200 skrev: Aguero/suarez nej tak
Gundogan ja tak
Moreno ja tak
og så afsted med Sahin,di maria,coentrao og morata(tilbagekøbs klausul).
Den trup får en virkelig tynd offensiv. Så har vi jo kun Jese som reserve til både angrebet og kanten?...
Tja kan ikke se problemet. Evt køb en billigere angriber hvis det kræves. Ronaldo/jese bør kunne over tage i en periode.
RasmusKring skrev:
SR4 skrev: For det første - Hvis jeg personligt mener at Reals indkøbspolitik har været helt ude af den de sidste mange år, er det ikke ensbetydende med jeg skal stoppe med at holde med dem. Måske kører du selv en politik om at skifte klub hvergang de gør noget du ikke bryder dig om, men jeg vil lidt noget andet ;) Og at Real køre en forfærdelig transferpolitik er ingen hemmelighed og mange deler samme holdning.
Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Så jeg starter her: Man kan godt skrive sine indlæg med respekt, slevom vi er uenige!
Hele din argumentation er bygget op omkring det faktum, at jeg åbenbart ikke ved noget om fodbold. Det vil jeg se bort fra. Det eneste der så er tilbage er, at Benzemas rolle ikke er en typisk spidsangriber. Det har du fuldstændog ret i, men min vurdering er, at Aguero er mindst ligeså god til at falde ned i banen og deltage i opspillet. Derudover er han også noget skarpere foran målet end Benzema. Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet. Benzema har været god i perioder i denne sæson, men jeg så bare gerne noget mere konkurrence på den plads.
Du må meget gerne udpege for mig, hvordan du mener, at vores transferpolitik er dårlig? Der har været nogle fejl, ligesom i alle andre klubber, men jeg ser ikke ret mange klubber i verden, der har en bedre trup end os, så helt skidt har det vidst heller ikke været. Jeg er ikke fortaler for at udskifte halvdelen af holdet. Tre indkøb til sommer ville være perfekt, i mine øjne. Jeg vil bare gerne erstatte nogle af vores reservespillere med kvalitetsspillere, der kan øge konkurrencen på holdet. Selvom de ikke slår folk af, så er det aldrig dårligt med en bred bænk.
Tror respekten for længst var væk efter udtalelsen om at jeg skulle være fan af en anden klub, blot fordi jeg var uenig i at man skal hente hver eneste som for en god sæson. Men vi kan hurtigt få den på rette spor igen ;)
Når vi nu begge er enige om at Benz ikke er spidsangriber og vi Real heller ikke har brug for den rolle på holdet, så hvorfor ikke dømme ham efter hvad Benzes rolle nu er? Og den rolle udfører han rimelig godt synes jeg. Ja du tror måske Aguero kan gøre det bedre, men er det værd at satse? Vi kan enten vælge at beholde Benz som præsterer rimelig godt i forhold til hans rolle. Eller vi kan købe Aguero til noget nær 60 mio euro og stadig have en usikkerhed om at han kan spille den rolle, når han normalt ikke gør det. Der udover gætte på om han falder en osv. Og hvad nu hvis han ikke kan spille rollen? Skal vi så lade ham være en lidt mere klassisk angriber? Hvordan skal det lade sig gøre med Ronaldo og Bale på holdet også samtidig? Jeg spørg, fordi jeg forestiller mig kun det ville ende fatalt, hvor vores offensiv kun består af spillere, der kan score mål, men ingen som kan fodre dem.
Og hvad synes jeg er problemet med vores transferpolitik? Synes det vanvittigt vi skal ændre mindst 2-3 stjerner i startopstillingen hvergang. Og lige 2-3 på bænken. Det ødelægger kemien på holdet. Forestil dig det potentiale truppen har om 2-3 år. Det stadig en ung trup og mange er stadig ikke sammenspillet endnu. I takt med deres erfaring, kompetencer og sammenspil udvikler sig kan de kun blive bedre. Jo vidst er der mangler og enkelte spillere, der falder af med tiden og derfor skal der skfites lidt ud. Men man må også vise tillid de spillere de har og ikke skifte dem ud, fordi der lige er en spiller til rådighed (eller ikke rådighed) i markedet, som har haft en bedre sæson end en af vores egne.
- RasmusKring
- Gæst
-
SR4 skrev: Tror respekten for længst var væk efter udtalelsen om at jeg skulle være fan af en anden klub, blot fordi jeg var uenig i at man skal hente hver eneste som for en god sæson. Men vi kan hurtigt få den på rette spor igen ;)
Når vi nu begge er enige om at Benz ikke er spidsangriber og vi Real heller ikke har brug for den rolle på holdet, så hvorfor ikke dømme ham efter hvad Benzes rolle nu er? Og den rolle udfører han rimelig godt synes jeg. Ja du tror måske Aguero kan gøre det bedre, men er det værd at satse? Vi kan enten vælge at beholde Benz som præsterer rimelig godt i forhold til hans rolle. Eller vi kan købe Aguero til noget nær 60 mio euro og stadig have en usikkerhed om at han kan spille den rolle, når han normalt ikke gør det. Der udover gætte på om han falder en osv. Og hvad nu hvis han ikke kan spille rollen? Skal vi så lade ham være en lidt mere klassisk angriber? Hvordan skal det lade sig gøre med Ronaldo og Bale på holdet også samtidig? Jeg spørg, fordi jeg forestiller mig kun det ville ende fatalt, hvor vores offensiv kun består af spillere, der kan score mål, men ingen som kan fodre dem.
Og hvad synes jeg er problemet med vores transferpolitik? Synes det vanvittigt vi skal ændre mindst 2-3 stjerner i startopstillingen hvergang. Og lige 2-3 på bænken. Det ødelægger kemien på holdet. Forestil dig det potentiale truppen har om 2-3 år. Det stadig en ung trup og mange er stadig ikke sammenspillet endnu. I takt med deres erfaring, kompetencer og sammenspil udvikler sig kan de kun blive bedre. Jo vidst er der mangler og enkelte spillere, der falder af med tiden og derfor skal der skfites lidt ud. Men man må også vise tillid de spillere de har og ikke skifte dem ud, fordi der lige er en spiller til rådighed (eller ikke rådighed) i markedet, som har haft en bedre sæson end en af vores egne.
Den 4-3-3, som Ancelotti benytter kan sagtens spilles med en konventionel angriber i front og Ronaldo og Bale som kanterne. Bale søger naturligt meget dybt i banen, og hvis vi henter Aguero ind som spids, så er Ronaldo den eneste i den trekløver, der ikke er god til at indgå i kombinationsspil og lægge den afgørende aflevering. Jeg tror i bund og grund, at vi er uenige, fordi vores vurdering af Benzema præstationer er vidt forskellige. Jeg synes ikke, at han bidraer som andet end en spilstation. Han scorer nogen mål og laver assist, men det må forventes af enhver angriber anstændig angriber med den offensiv, vi har i Real Madrid. Når det så er sagt, så er der nok kun mellem 10 og 15 angribere, jeg ville erstatte ham med, så det er ikke helt elendigt. Aguero er dog klart en af dem.
Derudover så ser jeg det måske mere som en udskiftning af Morata, så vores angribere går fra at være Benzema/Morata til Benzema/Aguero. Det giver en øget konkurrence på pladsen, og når den bedste mand spiller, så må vi være mindst ligeså gode med at køb af Aguero, selv hvis han ikke formår at slå Benzema af holdet. Som jeg også startede med at skrive, så er jeg kun tilhænger af et køb, hvis han kan fås til en fornuftig pris. Når vi begynder at komme over 50-60 mio €, så er det ved at være for dyrt. Aguero til 50 mio € ville være en fornuftig investering, i mine øjne.
Jeg ved godt, at der en generel konsensus i fodboldverdenen, at Real Madrid køber ekstravagant og dårligt ind, men jeg er generelt uenige. Der er selvfølgelig fejlkøb, ligesom i alle andre klubber, men hvis vi bare kigger på indkøbene siden Perez blev præsident igen, så har det overordnet været positivt. Kaka og Coentrao er de eneste alvorlige fejlkøb - så vidt jeg lige kan komme i tanke om. Som jeg ser det har vi en meget god og bred trup, der både har erfarne spillere og unge talentfulde spillere. Men dette skal ikke blive en sovepude, hvis vi bare læner os tilbage og tænker, at vores trup er god nok, så bliver vi hurtigt overhalet.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jeg siger heller ikke du tager fejl. Du har ret, derimod må der jo være et eller andet der er gået fuldstændig galt, når Moyes siger at Ferguson hjælper til, men United samtidig spiller værre end Real gjorde i årene 07-09.. Det er jo horribelt at se på, manglende indkøb er self. også en faktor, men jeg ser det dog som Fergusons fejl at truppen i United mangler SÅ meget kvalitet. Om det er en cyklus eller ej, det er ikke rigtig diskussionen. :)
RasmusKring skrev: Jeg ved godt, at der en generel konsensus i fodboldverdenen, at Real Madrid køber ekstravagant og dårligt ind, men jeg er generelt uenige. Der er selvfølgelig fejlkøb, ligesom i alle andre klubber, men hvis vi bare kigger på indkøbene siden Perez blev præsident igen, så har det overordnet været positivt. Kaka og Coentrao er de eneste alvorlige fejlkøb - så vidt jeg lige kan komme i tanke om. Som jeg ser det har vi en meget god og bred trup, der både har erfarne spillere og unge talentfulde spillere. Men dette skal ikke blive en sovepude, hvis vi bare læner os tilbage og tænker, at vores trup er god nok, så bliver vi hurtigt overhalet.
Jeg er meget enig i hele dit indlæg, men lige sidste bid her er jeg ikke helt med på. Det er meget muligt, at der ikke er blevet foretaget mange deciderede fejlkøb, men der er også bare noget der hedder forretningssans, som man en gang i mellem har mistænkt Perez for at skide på. Selvom prisen selvfølgelig bliver skubbet i vejret når kongeklubben banker på døren, så synes jeg altså at der i adskillige tilfælde er blevet betalt overpris, et glimrende eksempel er naturligvis Illara. Så må man heller ikke glemme at 5 (!) af de største 7 transfer signings gennem tiden er lavet af Real. Det er selvfølgelig meget fed blære-stil at køre, men af og til virker det meget økonomisk uansvarligt. Kaka er velsagtens det største flop nogensinde til prisen (ja, jeg mener større end Torres).
Når det så er sagt, så mener jeg stadig at truppen skal være konkurrence dygtig, der skal bare ikke købes for at købes, hvilket jeg mener har været tilfældet før i tiden. Min holdning er, at angriber-pladsen er vores svageste led. Hvis vi tager den fra en ende af:
GK: Det ser vist fint ud.
RB: Carvajal som min favorit, Arbeloa som bundsolid backup og defensiv mentor.
FB: Ramos, Pepe, Varane og Nacho. Det er rigtig fint.
VB: Marcelo og Coentrao (med evt. afløser)
CM/OM: Alonso, Illara, Modric, Casemiro, Khedira, Isco. Ingen problemer.
VW/RW: Ronaldo, Bale, di Maria og Jesé. Verdens bedste, de to dyreste i verden, og to klasseafløsere. Fint.
ST: Benz og Morata.
Hvem som helst fra vores start11 (helst ikke Ronaldo) kunne brække foden, og jeg ville have det fint med at spille CL-semifinale med hans afløser. Bare ikke Benz. Jeg har det knapt nok fint med at spille CL-semifinale med Benz fra start (jeg sætter den lige på spidsen), for hans niveau svinger jo så afsindigt at man ikke kan vide hvad man skal forvente. Derfor mener jeg helt sikkert, at vi har brug for en forstærkning til den forreste. Ronaldo skal ikke afløse Benz på toppen i et par måneder, det gør ham til en helt anden, og meget dårligere, fodboldspiller.
Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke det er for enhver pris. Økonomisk ansvarlighed klæder alle, og vi skal ikke have én til 70mio € signing. MEN, kan man få en nydelig herre som Agüero til klubben for under 400 mio kr., så synes jeg man skal slå til. Folk er begyndt at italesætte Benz som et fodbold-unikum med hans vanvittige evner i det opbyggende spil. Jeg er enig, han har store kompetencer med ryggen mod målet, som uselvisk oplægger osv., men det er altså ikke sådan at han er one of a kind. Han laver ufatteligt mange fejl, smider førsteberøringer væk, 2-3 meters afleveringer der ikke rammer sit mål osv, virker i det hele taget bare sløset i opspillet. Agüero er i mine øjne utroligt fodboldbegavet, og kan sagtens modtage bolden med ryggen til målet, og via sit utroligt lave tyngdepunkt holde modstanderne på afstand. Han har ligeledes en flot teknik, en rasende fart og så lige lidt mere killer instinct foran kassen. Jeg kan kun se ham få succes i Real, hvis det skulle ske en dag.
- RasmusKring
- Gæst
-
El Rojo skrev:
RasmusKring skrev: Jeg ved godt, at der en generel konsensus i fodboldverdenen, at Real Madrid køber ekstravagant og dårligt ind, men jeg er generelt uenige. Der er selvfølgelig fejlkøb, ligesom i alle andre klubber, men hvis vi bare kigger på indkøbene siden Perez blev præsident igen, så har det overordnet været positivt. Kaka og Coentrao er de eneste alvorlige fejlkøb - så vidt jeg lige kan komme i tanke om. Som jeg ser det har vi en meget god og bred trup, der både har erfarne spillere og unge talentfulde spillere. Men dette skal ikke blive en sovepude, hvis vi bare læner os tilbage og tænker, at vores trup er god nok, så bliver vi hurtigt overhalet.
Jeg er meget enig i hele dit indlæg, men lige sidste bid her er jeg ikke helt med på. Det er meget muligt, at der ikke er blevet foretaget mange deciderede fejlkøb, men der er også bare noget der hedder forretningssans, som man en gang i mellem har mistænkt Perez for at skide på. Selvom prisen selvfølgelig bliver skubbet i vejret når kongeklubben banker på døren, så synes jeg altså at der i adskillige tilfælde er blevet betalt overpris, et glimrende eksempel er naturligvis Illara. Så må man heller ikke glemme at 5 (!) af de største 7 transfer signings gennem tiden er lavet af Real. Det er selvfølgelig meget fed blære-stil at køre, men af og til virker det meget økonomisk uansvarligt. Kaka er velsagtens det største flop nogensinde til prisen (ja, jeg mener større end Torres).
Når det så er sagt, så mener jeg stadig at truppen skal være konkurrence dygtig, der skal bare ikke købes for at købes, hvilket jeg mener har været tilfældet før i tiden. Min holdning er, at angriber-pladsen er vores svageste led. Hvis vi tager den fra en ende af: .
Det er godt at høre, at det ikke er alle madridistas, der går amok over Benzema, fordi han spiller en række gode kampe. Jeg har set ham spille for mange dårlige kampe for Real Madrid til at jeg stoler på ham længere, så jeg er helt enig. Aguero ville være god at hente til en fornuftig pris. Vi er i det hele taget meget enige.
En klub som Real Madrid kan ofte ikke købe spillere til andet end overpris, så hvis vi vil styrke truppen er der ofte ikke så meget andet at gøre, men ja, nogen gange ville det klæde den sportslige ledelse at købe spillere på et tidspunkt, hvor de er knap så hyped. Mourinho var f.eks. fortaler for at købe Gareth Bale i Tottenham forrige sommer til under 300 mio kr. Det burde man nok have gjort :)
Man kan klandre Perez for meget, men mangel på forrentningssans er altså ikke en af dem. Hans transferstrategi er en af de helt store grunde til, at vi i dag er den klub med den største omsætning. Han har satset stort og finansielt har det kunne betale sig. Sportsligt er det vel kun Kaka, der har fejlet. Så jeg ser ingenting i vejen med den overordnede strategi. Men ligesom i alle andre klubber har der indimellem været fejlkøb.