Real Madrid på syv kampe uden at indkassere mål

12 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid udlignede i går sin rekord med at holde modstanderne fra scoring, da det lykkedes for 7. gang i træk i officielle kampe.

Første gang var i sæsonen 1994/95, da Jorge Valdanos hold klarede 708 minutter uden at lade modstanderne score imod sig og i går nåede Carlo Ancelottis hold op på 659 minutter.

Dermed skal Iker Casillas blot holde målet rent i 49 minutter tirsdagens Copa del Rey-hjemmekamp for at stikke rekorden for flest minutter uden at indkassere mål. De 659 minutters spilletid uden at indkassere mål, fordeler sig i øvrigt med 389 spilleminutter til Diego López og 270 minutter til Iker Casillas.

Men for Iker Casillas udgør de 270 minutter samtidig en del af hans personlige rekord, som i øjeblikket lyder på 592 minutter uden at indkassere mål.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #2 af MMM
Jeg synes egentlig, at den mest overraskende del af den statistik er, at vi kun har tilladt 13 skud på mål i de sidste syv kampe, heraf fem i CdR kampen i Pamplona. Jeg ville gerne give vores forsvar og midtbane al æren for det, men kvaliteten af modstanderne har også gjort sit...
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

12 år 6 måneder siden #3 af El Rojo
Jeg er enig, modstanden har været ringe og derfor er det på en noget billig baggrund at vi har holdt en så flot defensiv statistik. Men man kan også være mere optimistisk og se sådan her på det: Modstanden har alle dage været ringe i La Primera. Samtidig har Real Madrid som hold altid lukket mål ind, selvom de har været (eller i hvert fald burde have været) modstanderne overlegne i alle spillets facetter. Det gør vi ikke lige nu, og det er da vildt positivt. Det er fandeme længe siden, at jeg har set Real Madrid holde modstanderen fra chancer som det skete mod Granada forleden. At det burde have været sådan altid er en anden sag, men man kan da kun glæde sig ved, at vi har minimeret det antal af børnefejl som en hjemmekamp mod et midtherhold altid plejer at indeholde.

Hvis holdet kan få flow i angrebsspillet og bibeholde en solid defensiv, så er titler altså ikke utopi længere. Hala Madrid!

Leveret af Kunena Forum