Ancelotti mødte pressen forud for Ath. Bilbao
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for morgendagens vigtige opgør mod Ath. Bilbao.
Her var et af emnerne naturligvis Gareth Bale og om ham sagde Ancelotti:
- Bale er ikke disponibel, fordi han ikke har trænet i løbet af ugen. Det vil han gøre i morgen og så er han klar til på onsdag. Han skal ikke gennem endnu et genoptrænings-forløb, for det problem han har haft, har været meget lille. Han har behov for at træne og få tillid.
I stedet for Gareth Bale, ventes der at blive spilletid til enten Ángel di María eller Jesé. Der blev dog ikke afsløret noget på pressemødet:
- Jeg kan sætte enten Jesé eller Di María på den plads, vi må se. Jesés position på holdet er meget klar, han behøver ikke at gøre ekstra. Vi er alle meget tilfredse med det, han gør.
Om morgendagens modstander sagde Ancelotti:
- Det er en stærk modstander, meget farlig og med meget dynamisk fdobold. Valverde (Bilbaos træner, red.) gør et fantastisk arbejde. Vi skal give vores bedste. For at vinde på San Mamés skal vi yde mere end 100%. Det er en rigtig god test i forhold til vores placering, men vi er inde i en periode med vigtige kampe. Januar var en god måned og hvis vi har kapacitet til at gentage det i februar, kan vi have en vigtig fremtid.
Raphaël Varane er tilbage i truppen og om det siger italieneren:
- Han kan ikke spille kamp hver tredje dag, for knæet kan stadig hæve op.
Spansk fodbold blev i dag ramt af den triste meddelelse om Luis Aragonés´ død og det sagde Ancelotti følgende til:
- Han var særdeles vigtig for spansk fodbold og i verden og jeg beklager tabet af ham. Spanien begyndte at vinde med Luis Aragonés og alle vil gerne mindes ham og han var en vigtig figur generelt i fodbolden. Han valgte en ny måde at spille fodbold på. Som Sacchi og som Ajax i 1970erne, gjorde han noget nyt for spansk fodbold.
Og endelig blev han også bedt om en kommentar til det nye Estadio Santiago Bernabéu:
- Jeg har set projektet, det bliver et fantastisk stadion. Jeg ville gerne nyde det, det er klart.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen