Ancelotti mødte pressen forud for Atlético Madrid - Copa del Rey
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for morgendagens Copa del Rey-semifinale mod Atlético Madrid.
Her var der store roser til naboerne fra den sydlige del af Madrid:
- Atlético er et meget kompakt hold. Jeg kan godt lide deres organisation. De er stærke på kontra-angreb. De gør det hele godt. Simeone tror ikke selv på, at hans hold ikke er titel-bejlere. Han siger det blot for at undgå presset. Han gør et fantastisk arbejde. De indledte sæsonen uden at være favoritter og nu ligger de nr. 1, er i semifinalen i Copa del Rey og i ottendedelsfinalen i CL.
Ancelotti skulle naturligvis også forholde sig til Cristiano Ronaldos udvisning i søndags og den truende karantæne-dom:
- Jeg er sikker på, at appel-komitéen ikke vil kalde Cristianos handling for alvorlig. Han får den slags provokationer i hver eneste kamp, hvor man laver masser af frispark på ham. Jeg synes ikke, at hans gestus var så alvorlig.
Om mulighederne i de to semifinale-opgør, sagde Ancelotti:
- Vi er nødt til at tænke på det som en cup-kamp og at der er 180 minutter til at vinde kampen i. Det er ikke et let hold at slå, fordi de har en optimal defensiv organisation og er rigtig gode til kontra-angreb. Som altid skal vi give vores bedste og spille med tiltro. Atlético Madrid vandt La Liga-kampen på Estadio Santiago Bernabéu, men det er rigtigt, at Real Madrid har ændret sig meget siden da og i morgen vil vi se et helt anderledes hold end det, der spillede forleden. Lige nu er vores spil godt, vi har tiltro og holdet balancerer.
Herudover slog Ancelotti fast, at Iker Casillas, Álvaro Arbeloa og Fabio Coentrao spiller fra start i morgen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Herudover slog Ancelotti fast, at Iker Casillas, Álvaro Arbeloa og Fabio Coentrao spiller fra start i morgen.
Ja ja, så skal vi ikke forvente megen støtte fra backsne i morgen mod et, som Ancelotti ellers siger, meget kompakt hold.
Greaaaaat...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Jaken skrev:
Ja ja, så skal vi ikke forvente megen støtte fra backsne i morgen mod et, som Ancelotti ellers siger, meget kompakt hold.
Greaaaaat...
Det er nok en kamp, hvor der vil være mere behov for defensiv styrke fra de to backs end offensiv og det vil man i hvert fald få på højrekanten.
Siempre Madrid skrev:
Jaken skrev:
Greaaaaat...
Det er nok en kamp, hvor der vil være mere behov for defensiv styrke fra de to backs end offensiv og det vil man i hvert fald få på højrekanten.
Ja, på højrekanten. Ikke venstrekanten, hvor der både vil være mangel på energi, defensiv kvalitet og offensiv kvalitet.
Vi møder et top-5 hold i Europa, hvis største styrke er deres kompakte og energiske spillestil. Returopgøret spilles tilmed på en de mest frygtede udebaner, så et godt resultat er nødvendigt at hive hjem på Bernabeu. Man kan dog selvfølgelig godt argumentere for at det er afgørende ikke at lukke et vigtigt udebanemål ind, men vi har tidligere set hvor kraftigt det begrænser vores offensive spil uden i hvert fald én back, der kan indgå i spillet og yde den fornødne bredde mod et så dygtigt defensivt og kompakt hold.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Det er nu vi får svar på hvor holdet står og om den opadgående formkurve fortsætter mod de bedre hold også.
Ancelotti er altid god i de store kampe, så jeg forventer han er snu og bevist om at balancen på holdet skal være optimal i aften for at kunne sikre et godt resultat mod et Atleti-mandskab, som aldrig er set stærkere.
Men håber på det bedste og ikke mindst at dommeren ikke tillader det mindste mht svinestreger og film fra begge sider.
2-0 vil være optimalt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: Ancelotti er altid god i de store kampe, så jeg forventer han er snu og bevist om at balancen på holdet skal være optimal i aften for at kunne sikre et godt resultat mod et Atleti-mandskab, som aldrig er set stærkere.
Ja han har så bare ik været god i en eneste af de store kampe i spidsen for Real Madrid. Men nu vil han så åbenbart heller ik stille stærkeste hold, da han vælger de to svageste backs - ik mindst venstrekanten er jo markant svækket når han vælger bonghovedet Coentrao.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Carvajal viser for ofte, at han fortsat bare er en knægt. Og det er fair nok, for han er i gang med sin første sæson og er med for at lære.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Jo jo nok er han en knægt stadig, men han er da begyndt at vise modenhedstakter, som lover godt, synes jeg.
Han er klart forbedret defensivt på det seneste uden at det offensivt er helt væk, hvad han præsterer.
Sjovt nok synes jeg så, at Arbeloa også har oppet sig offensivt. Jeg er meget tilfreds med dem begge, men Coentrao i venstre side græder jeg ikke over den dag, han fordufter fra klubben.
I perioder har det været ok, men alt for mange gange uden disciplin og omtanke.