Marcelo udsat for racisme

12 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

Racismens grimme ansigt viste sig onsdag aften på Bernabéu, hvor en samling forsmåede Atlético-fans overdængede både Marcelo og hans søn med racediskriminerende ytringer. Det skriver The Guardian's altid velinformerede journalist Sid Lowe.

Normalt er smilet stort på spirrevippen Marcelo, men ansigtet blev lagt i mere alvorlige miner, da Marcelo deltog i nedvarmningen efter udklasseringen af Atlético. Helt oppe i den øverste del af Bernabéus nordlige tribune stod 500 tilbageblev fans af Atlético Madrid, og helt uforståeligt valgte disse at bryde ud i abelyde, da brasilianeren undervejs i sin opvarmning løb ned mod deres ende.

The Guardian skriver, at Marcelo stoppede op, lamslået og derved blot animerede den stort-tabende klubs fans til at råbe 'Marcelo er en abe' ned mod grønsværen. Marcelos søn kom kort efter ud til sin far og krammede ham, hvilket blev resulterede i, at situation gik fra trist til direkte usmagelig. For med sin lille søn i armene måtte de to lægge øre til den taktfaste sætning, 'må din far dø'.

Det vides på nuværende tidspunkt ikke, om der er indgivet nogen form for anmeldelsen af episoden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #2 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Marcelo udsat for racisme
Sid Lowe refererer til 3 tweets, som Graham Hunter skrev i aftes. Han skriver for ESPN om spansk fodbold og som var på stadion:

"Brutal, horrible, disgusting monkey chants at Marcelo by the Atletico fans while he & the other Madrid subs do their warm down. Inexcusable"

"#Marcelo just turns and looks up at them in total disgust, puzzlement and bemusement at them. Hands on hips as if to say 'you clowns'"

#His kid comes on the pitch & runs to his arms while these fools sing "hope your dad dies". This isn't football as I know it. Rotten to core#

12 år 5 måneder siden #3 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Marcelo udsat for racisme
Den havde jeg ikke fået med - fedt med ekstra info! Tak!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 5 måneder siden #4 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Marcelo udsat for racisme
Må de brænde i helvede. Hvad er det dog for nogle mennesker som finder på at råbe sådan noget.

Ja, undskyld sproget, men det er da forfærdeligt. En ting er de racistiske tilråb, som er usmagelige og som udstiller de tåbelige fans som totalt evnesvage. Men at råbe "må din far dø" mens Marcelos lille søn er i sin fars arme.... Ja, i mit hoved burde der findes panserværnsraketter ved trænerbænkene, på stadion, til netop sådanne situationer.. Føj for satan...

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Real Madrid 7, MMM, røg

12 år 5 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Ja, man kunne ærligt talt godt snart tænke sig, at menneskeheden kom så vidt, at religion, sexualitet og hudfarve ikke var et tema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, -#7-, Real Madrid, Dios, JimmyBroe

12 år 5 måneder siden #6 af Realmadrid94
Puha, får det helt skidt. Utroligt at racisme stadig er så udbredt, forstå mig ret, men det er skræmmende, specielt i Italien og Spanien. Jeg håber at straffen matcher den magtesløshed Marcelo har følt som spiller og som far..

12 år 5 måneder siden #7 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Marcelo udsat for racisme
Føj. Racister har jeg intet tilovers for.

Det er bare også mægtigt svært at få øje på en problemløsning. For man kunne jo sagtens straffe Atl. Madrid med bødestraf og kampe uden tilskuere. Samtidig kunne man også give de skyldige livstidkarantæne hos samtlige fodboldstadions rundt omkring i verden.

Men mod dumhed kæmper selv guderne som bekendt forgæves, og der vil altid være en eller flere idioter der ikke er blevet helt færdigbagt i deres livstid.

En mulig løsning kunne være at straffe tydelig racisme på højde med fysisk overfald, dvs. fængelsstraf, erstatningskrav osv.

DC19

12 år 5 måneder siden #8 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Marcelo udsat for racisme
Langt ude.. Han sad på bænken uden indflydelse på banen så kan ikke engang se hvad de ville få af at sige de ord.

12 år 5 måneder siden #9 af rezamadridista

- Ingen svæver på banen som Zizou!

• nickerreal
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #10 af nickerreal
Besvaret af nickerreal på emne Marcelo udsat for racisme
Det er for meget!

Som fodboldspiller kan det vel forventes, at man vil blive udsat for en del af rivaliserende fans, men når det så åbenlyst er racisme direkte rettet mod en spiller, er grænsen overskredet. Det er forfærdeligt at tænke på, at så mange mennesker kan finde på at sige sådan noget, ligemeget om det er en Real-spiller eller ej. Racisme hører ikke hjemme i fodbold, ej heller et hvilket som helst andet sted.

Håber der kommer en form for sanktion, eller at der vil blive slået hårdt ned på det, for det er utroligt hvor meget man kan slippe af sted med!

Leveret af Kunena Forum