Højtscorende affære sender Real Madrid til tops

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
12 år 5 måneder siden #1 af realmadsen

I Cristiano Ronaldos fravær og med Gareth Bales længe ventede comeback til Bernabeus græstæppe, var der fra start et stort fokus på den dyrt indkøbte waliser. Heldigvis virkede det ikke som om det tyngede Real Madrids nummer 11, nærmere tværtimod. Fra start var the comeback kid aggressiv på højre kanten og tog del i adskillige løb mod Villarreal-målet. Belønningen kom efter bare syv minutter, hvor gæsternes Dorado havde taget en "velkommen-tilbage" gave med, i form af håbløst forsvarsspil på kanten af eget felt. Det var Bale ikke sen til at udnytte og iskoldt loppede han den over en sagesløs Asenjo.
Villarreal var dog langt fra slået og særligt i den første time af kampen, havde den gule ubåd held med at møde værterne højt på egen banehalvdel. Heldigvis virker det efterhånden som om Carlo Ancelottis Real Madrid projekt, er så veludviklet, at man tror tilpas meget på egne evner og spilsystem, så man ikke lader sig stresse af modstandernes pres. Samtidig resulterer det heldigvis ofte i scoringer i den "rigtige" ende og efter 25 minutter var det tilfældet, da Benzema endelig stod det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og kunne prikke bolden i mål, nok engang efter oplæg fra en velspillende Gareth Bale.
En af bagsiderne ved troen på egne evner er, at man til tider får en tendens til at lulle sig selv en smule i søvn og nærmest glemme, at modstanderen stadig spiller fodbold af en vis kvalitet. Det beviste Villarreals Mario da han kort før pausefløjtet bankede en drøm af et langskudsmål ind bag Diego Lopez og derfor var der forsat spænding da de to hold gik i omklædningsrummene til pause-te.
Heldigvis forblev spændingskurven tilpas spændt og neglebidende også gennem de sidste 45 minutter. For godt står der oprykker ud for Villarreal, men gang på gang viste gæsterne, at de så afgjort hører til i Liga BBVA og endda i den bedste tredjedel. Med et klassemål på direkte frispark af Dos Santos nåede man kun lige at få armene ned, ovenpå Jesés pragtscoring efter knap en time, før der igen opstod spænding om det endelige resultat. Heldigvis og fuldt fortjent træk de hvidklædte værter sig sejrsrigt ud af opgøret, da Benzema kunne fuldende aftenens højtscorende affære med kampens sjette mål efter et opspil der blev sat i gang af Sergio Ramos på kanten af eget felt. Dermed topper Real Madrid nok engang La Liga og på den positive side af blokken, må der både sættes kryds ud for Gareth Bales comeback, endnu en fremragende præstation af Jesé, samt den store tålmodig holdet udviste trods Villarreals adskillige comebacks. På den negative side må der desværre medregnes en skadespause til Marcelo, der udgik efter et kvarter med det, der mest af alt lignede en rygskade. Arbeloa viste dog nok engang, at han udfører det arbejde som træneren sætter ham til og spillede generelt en god anden halvleg på venstre backen.

Kampens spiller: Jesé

Kampens badebold: Illarramendi

Kampens detalje: Gareth Bales comeback og lop til 1-0

Mål: 4-2 (2-1); 1-0 Bale (7'), 2-0 Benzema (25'), 2-1 Mario (43'), 3-1 Jesé (64'), 3-2 Dos Santos (69'), 4-2 Benzema (76')

Dommer: José Luis Gonzales Gonzales

Gule kort: Costa (54'), Mario (59')

Real Madrid: Diego Lopez, Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo (Coentrão 18' som blev skiftet ud med Arbeloa ved anden halvlegs start), Illarramendi, Modric, Di María (Xabi Alonso 68'), Bale, Jesé, Benzema

Villarreal: Asenjo, Mario, Musacchio, Dorado, Jaume Costa, Edu Ramos (Triguieros 58'), Bruno, Aquino, Moi Gómez (Joan Roman 63'), Jony Pereira (Jerémy Perbet 68'), Giovani Dos Santos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #2 af Raul-rik
Man kan da trøste sig med, at når der endelig bliver scoret på Madrid er det nogle vanvittige mål!?

12 år 5 måneder siden #3 af Roesen7
Til tops og til tops - lillesøster er vel ret beset bedre indbyrdes, hvilket tæller først og samtidig også bedre målscore :-)

Til tider lidt ukoncentreret kamp, men til gengæld lækkert at se at hver gang vi blev presset, så blev tempoet lige sat lidt op og en scoring faldt prompte. Målene er der ikke meget at sige til - det er bare godt sparket ind.
Jese er fantastisk og er jo ret beset vores bedste offensive kort for tiden - også bedre end Cristiano, så forhåbentlig masser af spilletid til ham i en periode med en karantæneramt Cristiano og Bale der skal tilbage i kampform. Forestiller mig egentlig at Jese egentlig spiller mere eller mindre fast og Bale så spiller med i ligaen og Ronaldo med i pokalen. Indtil Cristiano selvfølgelig har udstået sin karantæne.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Roesen7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

12 år 5 måneder siden #4 af Kaká8
Nogen der ved hvad der skete med Marcelo og Coentrao?

HALA MADRID Y NADA MAS

• Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #5 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Højtscorende affære sender Real Madrid til tops
WARNING: Blasfemi

Er jeg den eneste der sad lidt med fornemmelsen af at holdet, især offensiven, var mere harmonisk uden Ronaldo? Jeg tænker på at han trækker så meget af spillet til sig (hvilket selvfølgelig er fantastisk når det kører, men knap så fantastisk når han ikke lige er i spillehumør) og smider så mange bolde væk at kombinationsspillet aldrig rigtig bliver varmt. Kan hans karantæne blive en blessing in disguise, ikke mindst for Bale og Jese?
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved AvatarEyes.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #6 af falle

AvatarEyes skrev: WARNING: Blasfemi

Er jeg den eneste der sad lidt med fornemmelsen af at holdet, især offensiven, var mere harmonisk uden Ronaldo? Jeg tænker på at han trækker så meget af spillet til sig (hvilket selvfølgelig er fantastisk når det kører, men knap så fantastisk når han ikke lige er i spillehumør) og smider så mange bolde væk at kombinationsspillet aldrig rigtig bliver varmt. Kan hans karantæne blive en blessing in disguise, ikke mindst for Bale og Jese?

Du har ret, det var blasfemi :)

Alle og enhver i og omkring Real Madrid er ikke andet end glad for Ronaldo på holdet - både på og uden for banen.

12 år 5 måneder siden #7 af DarioGomez
Tja, jeg tænkte i hvert fald, at det var rart at se vores primære opspil foregå i højre side!

Og så virkede det bestemt mindre læseligt end normalt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #8 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Højtscorende affære sender Real Madrid til tops

falle skrev:

Du har ret, det var blasfemi :)

Alle og enhver i og omkring Real Madrid er ikke andet end glad for Ronaldo på holdet - både på og uden for banen.

Så du er uenig i at holdet virkede mere harmonisk, eller hvad? For du svarede jo ikke på mit spørgsmål. Jeg får den samme gamle smøre hver gang jeg bringer Ronaldos præstationer på banen, og du minder lidt om kommunisten der hjernevasket gentager partisloganet for 10.000. gang. Kald mig tosset men jeg er ikke glad for Ronaldo når han spiller en kamp hvor han skyder på mål med en 1-måls føring selvom han kan assistere til en 100% chance, eller når han formøbler det ene angreb efter det andet i opspillet fordi han lige skal prøve fra 40 meter. Men det skal sådan set ikke handle om Ronaldo, for der ved jeg at jeg aldrig når til enighed med 95% af brugerne herinde. Jeg spurgte til hvad folk synes om holdet i Ronaldos fravær :)
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved AvatarEyes.

• smølf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #9 af smølf

Jeg tænkte det samme, så du er ikke alene.. Ronaldo er ubetinget en fantastisk fodboldspiller og jeg skal ikke kloge mig på emnet, men det så tankevækkende harmonisk ud med god balance i offensiven.

12 år 5 måneder siden #10 af Sahinovic
Jeg vil give dig fuldstændigt ret AvatarEyes, mere flow i spillet uden en Ronaldo - og det er ikke første gang det sker.

Florentino Pérez

12 år 5 måneder siden #11 af HHB65

smølf skrev:

Jeg tænkte det samme, så du er ikke alene.. Ronaldo er ubetinget en fantastisk fodboldspiller og jeg skal ikke kloge mig på emnet, men det så tankevækkende harmonisk ud med god balance i offensiven.

Nøjagtigt det samme som sker med Barca. Skaden på neymar kom på værst tænkelige tidspunkt for dem, når man ser på hvordan deres angrebsspil flød og resultaterne var med dem kontra den sidste periode med Messi. Synes deres spil er mere låst da alle søger ham. Ligeledes synes jeg i 2014 at andre offensive krafter fra vores hold har været bedre end Ronaldo. Ronaldo og Messi er 2 enere der fylder meget og har været hyper effektive/dominerende men kan samtidig også være dyre når de sidste 10% mangler.

Leveret af Kunena Forum