Atlético Madrid tildelt bøde efter lighterkast mod Ronaldo
Kort efter pausefløjtet i tirsdagens Copa del Rey-semifinale mod Atlético Madrid på Estadio Vicente Calderón blev Cristiano Ronaldo på vej mod spillertunnellen ramt af en lighter kastet af en tilskuer.
Som en konsekvens er Atlético Madrid i dag blevet tildelt en bøde på 600 € af det spanske fodboldforbund. Den skyldige person er endnu ikke fundet, men en efterforskning er igangsat. Straks efter den uheldige episode modtog Ronaldo behandling på banen af klubbens lægestab, og han var med fra 2. halvegs start.
Real Madrid vandt kampen 0-2 på to straffesparksscoringer af netop Ronaldo, og holdet er dermed i finalen med en samlet sejr på 5-0. Finalen bliver endnu et El Clásico-opgør, idet Barcelona vandt deres to semifinaler over Real Sociedad med samlet 3-1. Kampen spilles d. 19. april på Mestalla i Valencia.
"Playing for Real Madrid is like touching the sky" - Juanito
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Paulochichon
- Gæst
-
"Playing for Real Madrid is like touching the sky" - Juanito
Florentino Pérez
Fuldstændig latterlig lav straf.
1. Det er en glimrende idé at skubbe og tilsvine Ronaldo på banen - Det er uanset hvad ham, som løber med hele straffen.
2. Kast endelig ting efter portugiseren, hvis du er på stadion - Det er ganske gratis, og hvis du er heldig rammer du hans øje!
Jeg forstår faktisk godt, hvis Ronaldo føler sig en smule forfulgt. For han bliver da i hvert fald ikke beskyttet, overfor for disse uacceptable angreb på en stor spiller.
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev: Jeg forstår faktisk godt, hvis Ronaldo føler sig en smule forfulgt. For han bliver da i hvert fald ikke beskyttet, overfor for disse uacceptable angreb på en stor spiller.
Du har vist set lidt for meget NBA...
M_linding skrev: På kort tid har denne komité bevist to ting, for diverse Real Madrid-rivaler:
1. Det er en glimrende idé at skubbe og tilsvine Ronaldo på banen - Det er uanset hvad ham, som løber med hele straffen.
2. Kast endelig ting efter portugiseren, hvis du er på stadion - Det er ganske gratis, og hvis du er heldig rammer du hans øje!
Jeg forstår faktisk godt, hvis Ronaldo føler sig en smule forfulgt. For han bliver da i hvert fald ikke beskyttet, overfor for disse uacceptable angreb på en stor spiller.
Eh, Courtois fik en lighter kastet i hovedet under Copa-finalen på Bernabeu sidste år og der blev kastet øldåser efter Simione i det første ben i år, de ramte bare ikke. Så hvis Ronaldo føler sig forfulgt, så er det vist hans problem.
MMM skrev: Eh, Courtois fik en lighter kastet i hovedet under Copa-finalen på Bernabeu sidste år og der blev kastet øldåser efter Simione i det første ben i år, de ramte bare ikke. Så hvis Ronaldo føler sig forfulgt, så er det vist hans problem.
De eksempler gør det slet ikke i orden. Alle på banen bør være fredet for kasteskyts, og det er ikke den enkelte spillers problem, men et fælles problem. Universelle råb ("idiot", "ludersøn", "lejesvende", "kujon" osv.) er jeg derimod ligeglad med, de eneste råb som går mig på er, når der synges om at Adebayor burde være død / skal dø, racisme eller tilråb om seksuel orientering.
BBB skrev:
MMM skrev: Eh, Courtois fik en lighter kastet i hovedet under Copa-finalen på Bernabeu sidste år og der blev kastet øldåser efter Simione i det første ben i år, de ramte bare ikke. Så hvis Ronaldo føler sig forfulgt, så er det vist hans problem.
De eksempler gør det slet ikke i orden. Alle på banen bør være fredet for kasteskyts, og det er ikke den enkelte spillers problem, men et fælles problem. Universelle råb ("idiot", "ludersøn", "lejesvende", "kujon" osv.) er jeg derimod ligeglad med, de eneste råb som går mig på er, når der synges om at Adebayor burde være død / skal dø, racisme eller tilråb om seksuel orientering.
Selvfølgelig gør de det ikke i orden. Men de viser, at bødestørrelsen ikke har noget at gøre med forfølgelse af Ronaldo, hvilket var hvad M_Linding antydede. Hvis spillerene ikke mener, at de beskyttets tilstrækkeligt, så må de også råbe højt når det er deres egne fans, der er på afveje.
MMM skrev:
BBB skrev:
Selvfølgelig gør de det ikke i orden. Men de viser, at bødestørrelsen ikke har noget at gøre med forfølgelse af Ronaldo, hvilket var hvad M_Linding antydede. Hvis spillerene ikke mener, at de beskyttets tilstrækkeligt, så må de også råbe højt når det er deres egne fans, der er på afveje.
Det kan vi godt blive enige om, men jeg ville faktisk heller foretrække ingen bøde (og glemme det hele) fremfor en bøde på et par tusinde kroner, for potentielt at skade verdens bedste fodboldspiller.