Jesé om Ancelotti, Zizou og forventninger
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Himmelstormeren Jesé Rodriguéz gav for nylig et længere interview med bladet ’Champions Magazine’ – Madridista.dk bringer hermed en oversættelse.
Hvad er dit bedste fodboldminde?
I har haft og skaber stadig store minder. Særligt min første U19 EM-titel står stærkt, men også min nuværende situation i Madrid er fantastisk; en klub jeg har haft stor kærlighed til siden barndommen. Spillere som Roberto Carlos, Figo og Zizou (Zidane, red.) har altid været noget specielt for mig.
Sidste sæson var fantastisk for dig med Real Madrid Castilla; 22 mål i 38 kampe – hvordan vil du beskrive dig selv som spiller?
Det var en meget vigtig sæson, som blev meget vanskelig, fordi vi selv komplicerede tingene tidligt i forløbet. Heldigvis var vi i stand til at afslutte stærkt. At beskrive mig selv som spiller bryder jeg mig ikke om, det lader jeg eksperterne om. Personligt prøver jeg blot at forbedre mig hver eneste dag.
Hvem har hjulpet dig mest med at falde til på holdet?
Hver eneste gang en spiller fra La Fábrica bliver rykket op på førsteholdet, så gør alle en indsats for at få ham integreret. Hver eneste spiller har bidraget.
På banen, på din plads, hvad er de sværeste forhindringer?
Det afhænger af kampen. Nogle gange, når jeg går på banen, så opstiller jeg mål for mig selv. For eksempel som ikke at miste bolden, at spille simpelt og undgå at lave for mange fejlafleveringer.
Det ser ud til, at du har fået masser af selvtillid under Ancelotti. Hvordan har han hjulpet dig med at forbedre dit spil?
I tiden under ham har han hjulpet mig med at positionere mig selv bedre i forhold til holdets taktik. Han er en vindertype, der altid vil forbedre holdet, og den slags er meget vigtigt.
Som en af disse ’hjemmelavede’ Real Madrid-spillere er der store forventninger fra klubbens fans. Hvordan klarer du disse store krav?
Jeg synes, at jeg klarer det fint, for vi har altid deres støtte. Vores tilhængere er meget krævende, og hver eneste kamp er en eksamen, ikke kun for os fra La Fábrica, men for hele holdet. Vi gør vores bedste, og vi er der kun for at hjælpe klubben.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen